StoryEditor
Obalaračuni bez adrese

Daleko su Kaštela: stanovnici grada pod Kozjakom ljute se na komunalnu tvrtku

Piše Jakov Žarko
18. svibnja 2020. - 08:00
Jakov Žarko

“Sigurno, brzo i kvalitetno”, logo je to otisnut na omotnicama Lider Expressa u kojima, između ostalog, Kaštelanima na kućne adrese stižu računi za odvoz smeća koje izdaje gradsko poduzeće “Zeleno i modro”.

Brojni Kaštelani tvrde upravo suprotno i jasno poručuju: dostavna tvrtka niti je sigurna, a još manje brza i kvalitetna.

Razlog? Kašnjenje dostave računa za smeće, kojih su, primjerice, sredinom ožujka na kućne adrese dobili za tri, a neki čak i za četiri mjeseca odjednom.

– Tog jutra pred obiteljskom kućom pojavio se neki mladi momak. Izišao je iz automobila i u ruke mi pružio četiri kuverte. Nisam puno obraćala pažnju na to o čemu se radi jer su nam upravo tih dana na adresu stizali brojni brzojavi zbog smrtnog slučaja u familiji. Mislila sam da mi je i on dostavio brzojave. Kad sam ušla u kuću i počela ih otvarati, zamalo mi je došlo slabo. Odjednom su stigli računi za odvoz smeća za čak tri mjeseca, za prosinac, siječanj i veljaču. Nije mi bilo jasno o čemu se radi pa smo nazvali poduzeće, gdje su nam objasnili kako problem nije do njih jer oni svaki mjesec uredno isporučuju obračune tvrtki koja je na javnom natječaju dobila poslove dostave, kuvertiranja i produkcije računa. U mojem slučaju nije problem iznos, koji se za tri mjeseca nakupio na približno 500 kuna, nego način i neodgovornost onih koji su mi dužni račun dostaviti na vrijeme. I kad smo se ponadali da je po pitanju smeća sve sjelo na svoje mjesto, jer dobili smo kante na kućni prag koje se prazne dvaput tjedno i to fenomenalno funkcionira, nastali su problemi s računima – žali nam se naša sugovornica (podaci poznati redakciji) i dodaje kako, primjerice, još nije dobila račun za ožujak, a ušli smo u svibanj.

– Vjerojatno će se ponoviti isti scenarij pa će nas “nakititi” s tri ili četiri računa – dodaje njezina susjeda koja je u ožujku isto dobila tri računa odjednom.

– Nisam ih htjela odmah plaćati jer nisam ni kriva zbog nečijih propusta. Kad naručujem odjeću ili obuću iz neke strane države, paket mi bude dostavljen za par dana, a ovdje obični račun koji se dostavlja s područja naše županije čekam po tri mjeseca. Sramotno – dodaje naša druga sugovornica.

Zaprimite račun e-mailom

Kako bismo istražili u čemu je zapravo problem u dostavi računa, obratili smo se direktoru poduzeća “Zeleni i modro” Alenu Lučiću, koji nam je kazao kako je upoznat s problemima oko dostave računa jer im se građani obraćaju i negoduju zbog kašnjenja.

– Komunalno društvo “Zeleno i modro” svaki mjesec uredno obračuna javnu uslugu odvoza otpada za prethodni mjesec. Nakon obračuna, računi se u elektroničkom formatu šalju našem ugovornom distributeru Lider Expressu, koji ima obvezu produkcije, kuvertiranja i distribucije računa. Naime, tvrtka Lider Express je, na temelju provedenog otvorenog postupka javne nabave poštanskih usluga, a sukladno Zakonu o javnoj nabavi, odabrana kao najpovoljniji ponuditelj, a godišnje od tvrtke “Zeleno i modro” dobivaju gotovo pola milijuna kuna, točnije 485 tisuća kuna. Svjesni smo da ima slučajeva kašnjenja računa u pojedinim rajonima i o svakoj zaprimljenoj primjedbi naših korisnika bez odgode obavještavamo Lider Express. Žalimo što se to događa i pokušavamo, u komunikaciji s Lider Expressom, riješiti svaki pojedinačni slučaj – veli nam direktor Lučić.

Također, svi korisnici, dodaje direktor Lučić, imaju mogućnost zaprimanja računa e-mailom. Ako žele na taj način zaprimati račune, mogu poslati zahtjev na e-adresu info@zelenoimodro.hr.

Zaprimanjem računa e-mailom znatno bi se skratilo vrijeme zaprimanja računa, smanjila bi se papirologija i pridonijelo bi se očuvanju okoliša – dodaje Lučić i poziva sve korisnike koji imaju mogućnost zaprimanja računa e-mailom da zatraže uslugu na navedenu e-adresu.

– Moram najaviti da je trenutno u izradi i usluga e-ZIM, koja će, uz spomenutu uslugu, obuhvatiti i ostale usluge i načine komunikacije preko naše web-stranice i buduće mobilne aplikacije – zaključio je direktor kaštelanske komunalne tvrtke.

#KAŠTELA#LIDER EXPRESS#ALEN LUČIĆ#RAČUNI ZA SMEĆE

Izdvojeno

03. srpanj 2020 02:15