StoryEditorOCM
ObalaUVIJEK NEPREDVIĐENO

Trogirski gradonačelnik ‘oprao‘ izvođače radova: ‘Kako se možete toliko izvlačiti, neću to slušati, ja sam inženjer!‘

Piše Gordana Dragan
17. svibnja 2024. - 17:03

Kako je u petak 10. svibnja bilo i dogovoreno, Petar Škorić, ravnatelj Županijske uprave za ceste Split (ŽUC), koja je nositelj rekonstrukcije Ulice kardinala Alojzija Stepinca u Trogiru, te Jozo Rako, direktor izvođačke tvrtke "Cestar", zajedno s gradonačelnikom Antom Bilićem ponovno su obišli gradilište kako bi se uvjerili ima li pomaka u projektu.

Upravo je organizacija posla na gradilištu, kako tvrde dobro upućeni, jedan od ključnih razloga zašto radovi kasne gotovo pola godine. Javnost je bila uvjerena da će doznati stvarni datum kada će se za promet otvoriti dionica županijske ceste od tržnice i ribarnice do raskrižja s Putom kapelice prema Segetu Donjem, te dovršiti i asfaltirati potez od granice sa Segetom do tog raskrižja.

image

Petar Škorić i Hrvoje Balić iz ŽUC-a i gradonačelnik Ante Bilić
 

Nikola Vilic/Cropix

Nažalost, taj "finalni" datum je još veća enigma nego prije osam dana, jer su, kako je rečeno, iskrsnuli novi problemi s HEP-ovim kabelom nasuprot trga pokraj ribarnice, za koji se ne zna kada će se "riješiti".

Zbog zavlačenja i neizvjesnosti prekipjelo je građanima, a najviše vlasnicima štandova na tržnici te malim obrtnicima trgovcima koji tvrde da trpe ogromnu financijsku štetu. Slučaj smatraju skandaloznim, a pripremaju i prosvjed.

Ima pomaka...

- U odnosu na prošli tjedan, pomaka na gradilištu ima. Vidimo veći broj operativnih snaga i timova.

Gradilište je živnulo, ono je aktivno, iako nismo zadovoljni dinamikom izvođenja radova, pogotovo na početnom dijelu gradilišta gledano od zapada prema istoku, gdje je potrebno još obaviti betonažu, posložiti kocke i asfaltirati kako bi se taj dio trase otvorio za vozila.

image

Hoćete li brzo završiti?

Nikola Vilić/Cropix

Na dionici pokraj tržnice i ribarnice naišlo se na HEP-ov kabel koji nije na dovoljnoj dubini te će se morati ukopati i to će potrajati koji dan, odnosno prolongirati radove - kazao je Škorić.

- Ono što tražimo i očekujemo od izvođača jest da pojačaju aktivnosti u gornjem dijelu trase kako bi se dionica od granice sa Segetom do Doma zdravlja odradila u idućih 10-15 dana i otvorio promet na tom dijelu, a koliko će trajati sanacija i izmještanje strujnog kabela, to sada ne možemo reći - dodao je prvi čovjek ŽUC-a.

Budući da građani siju gorčinu zbog kašnjenja radova i ljuti su na (ne)odgovorne, a slučaj je počeo poprimati i političke konotacije, pitali smo HDZ-ovca Škorića ima li politici mjesta u ovoj priči.

- Politika s ovim nema veze. ŽUC s Gradom Trogirom (u kojem je na vlasti SDP, op.a.) ima vrlo konstruktivnu suradnju kako u pripremi projekta, tako i u njegovoj provedbi, a u svakodnevnoj sam komunikaciji s gradonačelnikom Bilićem. Riječ je o vrlo složenom i zahtjevnom projektu.

Prekratki rokovi

Rokovi su možda za njegovu provedbu bili prekratki zbog europskog financiranja, jer smo morali izvući novac do kraja prošle godine. Kada smo bili suočeni s "probijanjem" rokova, ŽUC kao investitor imao je "instrumente" tražiti novog izvođača, što bi sigurno dovelo do toga da Trogir ovu sezonu dočeka raskopan.

image

Izvođači ne priznaju da je problem u lošoj organizaciji rada

Nikola Vilić/Cropix

Time bi nam propao i europski novac pa smo procijenili kako je puno manja šteta nastaviti s istim izvođačem i "pritiskati" ga da se radovi što prije završe - ustvrdio je čelnik županijske ustanove.

Prvi čovjek "Cestara" Jozo Rako ponovno se opravdavao kako su glavni razlozi kašnjenja posla naknadni radovi, pa tako i najnoviji s HEP-ovim kabelom. Nikako nije želio priznati da je uzrok organizacija posla na gradilištu, odnosno kako se neki vole našaliti da su "na gradilištu tri radnika i jedna lopata".

- Neću priznati da je organizacija gradilišta kriva, jer to nije točno. Trenutačno je tridesetak radnika na gradilištu. Doveli smo nove ljude i strojeve. Gradilište je otvoreno radnim danom do 17 sati, a subotom do 15 sati. Druga smjena se ne radi.

Radnici rade dosta kvalitetno i dobro, a građani će dobiti lijepu i modernu prometnicu. Ispričavam im se što nije gotova na vrijeme, ali zato su krivi naknadni, odnosno nepredviđeni radovi -  tvrdi Rako.

Gradonačelnik Bilić, u nevjerici da se ovaj slučaj mogao uopće dogoditi u gradu pod UNESCO-ovom zaštitom, o čemu je trebalo također voditi računa, istodobno je smirivao prolaznike i privatne poduzetnike koji su mu se obraćali.

- Moram još jedan put iskazati svoje duboko nezadovoljstvo zbog dinamike radova. Nepojmljivo mi je da se nakon godinu dana netko može izvlačiti na takav način.

Samo slušamo opravdanja

Samo slušamo opravdanja o tome kako imaju nepredviđenih situacija. Moram primijetiti da se nešto ubrzalo s radovima ispred ribarnice, ali ono što frustrira jest to da je dionica od Doma zdravlja do Segeta mogla već biti gotova da se radilo kako treba.

Još uvijek ne primjećujem tu pojačanu aktivnost na gradilištu, ne vidim da se radi produženo, u dvije smjene ili vikendom. Vidimo neka gradilišta u drugim gradovima na kojima se radi 24 sata. To dakako sve govori o glavnim uzrocima kašnjenja - istaknuo je poteštat.

image

Dolazi glavna turistička sezona, a grad je još gradilište
 

Nikola Vilić/Cropix

- Danas ništa novo nismo doznali. Ako radovi skoro ne budu gotovi i cesta se ne pusti u promet, gradu prijeti katastrofa. Ljudi trpe štetu, negoduju... što je razumljivo. Vlasnici štandova i mali obrtnici imaju našu podršku. Mi ćemo i dalje pritiskati izvođača i svakodnevno biti u kontaktu sa ŽUC-om.

Ako se aktivnosti na gradilištu ne ubrzaju, morat ćemo poduzeti neke pravne korake kako bismo zaštitili interese, primjerice komunalne tvrtke "Trogir holding" koja trpi financijsku štetu zbog neposlovanja parkirališta. Sve skupa je neprihvatljivo i začuđujuće da 200 metara ceste od ribarnice do raskrižja s Putom kapelice stoji mjesecima zatvoreno, a mi moramo slušati o nepredviđenim radovima.

Nije riječ o dionici od pet kilometara, pa da se neka "iznenađenja" nisu mogla sagledati. I ovo najnovije s HEP-ovim kabelom čini mi se da je izvlačenje. Kao inženjer građevinarstva rekao bih da se taj problem može riješiti vrlo brzo - poručio je Bilić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. svibanj 2024 05:45