U pismu kojega posjeduje i Slobodna, Ministrica podsjeća Sinjane da su taj udjel Prometu trebali prodati još 2009. godine.
Dalićka upozorava da bi neispunjenjem te obveze, najkasnije do 31. prosinca ove godine, mogli dovesti u pitanje raskid ugovora o restrukturiranju i financijskoj konsolidaciji Autoprijevoza Sinj i izazvati sudski postupak i troškove.
Svi koji u Sinju prate trakavicu zvanu "privatizacija Autoprijevoza" čudom se čude sadržaju pisma kojega potpisuje Ministrica Martina Dalić.
Njime Ministrica proglašava da je Autoprijevoz restrukturirano i konsolidirano trgovačko društvo, što je daleko od istine.
Ugovorom o restrukturiranju i financijskoj konsolidaciji Autoprijevoza iz 2005. godine navedeno je da će Promet kao odabrani strateški partner udjele u vlasništvu Autoprijevoza stjecati dokapitalizacijom tako što će, uz ostalo, 2005. i 2006. godine trebao uložiti 9 milijuna kuna u nabavku 11 autobusa.
Tu ugovornu odredbu Promet nije proveo, ali je zato po enormno visokim cijenama sinjskoj posrnuloj tvrtki iznajmljivao svoje stare autobuse generirajući u Autoprijevozu gubitke i obveze prema strateškom partneru.
Visinom najamnine Promet je u Autoprijevozu kreirao poslovne rezultate pa je za 2008. i 2009. godinu prikazana dobit. Poslije prve godine poslovanja s dobiti Sinj je trebao ponuditi Prometu (prvo)kupnju preostalog udjela.
Mada Promet nije ispunio ugovorom preuzete obveze u najvažnijem dijelu - ulaganjem u vozila u prve dvije odnosno tri godine čime bi, zapravo, omogućio uredne i redovne prihode Autoprijevozu - člankon 9. ugovora o restrukturiranju i konsolidaciji navedeno je da će "društvo biti restrukturirano i konsolidirano..." nakon "otplate dospjelog duga prema vjerovnicima u iznosu 12.606.975,03 kune i isplate zakonom propisanih otpremnina prekobrojnim radnicima".
Prema posljednjem nalazu neovisne revizije Promet je isplatio otpremnine prekobrojnim radnicima, ali po tvrdnji revizora u cjelosti nije podmirio obveze prema vjerovnicima.
Unatoč svemu tome, što je detaljno poznato i Ministarstvu financija, Ministrica Dalić pozivom Gradu Sinju da strateškom partneru Prometu proda preostali poslovni udjel u Autoprijevozu stavlja točku na proces konsolidacije i restrukturiranja ove sinjske tvrtke koja, po poslovnim rezultatima za prošlu godinu, kada se u odnos stave prihodi i rashodi te potraživanja i dugovanja, posluje s gubitkom i u velikim je dubiozama i s imovinom opterećenom hipotekama u korist većinskog vlasnika.
Bit će zanimljivo kako će na ovakav stav ministrice Dalić reagirati Gradsko vijeće Sinja koje je u srpnju odbilo prodati Prometu preostali udjel u vlasništvu Autoprijevoza. Još zanimljivija bit će reakcija državnog odvjetništva koje već godinama istražuje moguće nezakonitosti u privatizaciji i poslovanju Autoprijevoza.
Priopćenje Glavana
Nakon što su novinari saznali za pismo ministrice Dalić i počeli se o njemu raspitivati gradonačelnik Sinja Ivica Glavan dostavio je priopćenje za javnost u kojemu prepričava sadržaj toga pisma kojega je, kaže, Grad primio 7. rujna. Pritom se Glavan ne izjašnjava hoće li postupiti po nalogu Ministarstva financija ili po zaključku Gradskog vijeća koje je na zasjedanju u srpnju na osnovu rezultata nezavisne revizije ocijenilo da Promet kao strateški partner nije ispunio uvjete da bi mu Grad prodao preostali udjel u Autoprijevozu.
Vlada RH je 2005. godine akumulirana dugovanja Autoprijevoza za poreze i doprinose od 25 milijuna kuna pretvorila u udjel sa 100-postotnim vlasništvom.
Poslije odabira Prometa za strateškog partnera Vlada je to vlasništvo prenijela na Grad Sinj uz obvezu Grada da strateškom partneru ustupa udjele sukladno ugovorenim ulaganjima te da poslije prve godine u kojoj Autoprijevoz iskaže pozitivni poslovni rezultat Prometu putem prvokupa proda preostali udjel koji sada iznosi oko 19 posto. Kako se radilo o ustupljenom vlasništvu Vlade Grad je ugovorom obvezan da dobiveni novac uplati u državni proračun.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....