StoryEditorOCM
Dalmacijaza snijeg i led spremni

Reporter 'Slobodne' u ralici uoči najavljene arktičke hladnoće: ekipa zimske službe pomaže i ženama koje porađaju, a otkrili su mu i koji ih vozači najviše nerviraju

21. veljače 2018. - 20:59

Zima jest, ali zime nema kada su naše ekipe u pitanju, a s time i sigurnost naših prometnica i vozača, veli nam Petar Vuletić, voditelj zimske službe "Županijskih cesta Split", kada smo ga pitali o spremnosti službe tijekom nadolazećih zimskih dana.

- Imamo dovoljan broj tehnički sposobnih i opremljenih vozila, onih za čišćenje snijega na prometnicama, posipača i ostalu mehanizaciju. Zatim, imamo dovoljne količine soli, kalcijeva klorida, pijeska na lokacijama raspoređenim po cijeloj županiji. Osim ovoga velikog u Cisti Provo, lokacije su nam raspoređene i u Vrgorcu, Krivodolu, Zagvozdu, Braču, Hvaru, Sinju, Splitu, Križicama, Otišiću, Makarskoj, Kamenskom.

Naša 32 stroja također su sada 24 sata u pripravi i samo na poziv cestara ili našeg operativnog centra vrlo brzo su opremljene ekipe na prometnicama, po cijeloj županiji. Prema ustaljenom rasporedu čistimo prometnice po njihovoj kategorizaciji, znači prvo državne, pa onda županijske, lokalne. Imamo spremnih 120 ljudi osposobljenih za rad s tim strojevima, ali i spremnih uhvatiti se u koštac sa svim zimskim nedaćama - referirao nam je Petar Vuletić.

A da bismo se uvjerili u tvrdnje voditelja zimske službe, ukrcali smo se jedno vrlo hladno rano jutro na moćni stroj Unimog, zapravo zgrtač snijega kombiniran s posipačicom i spremištem za pijesak i sol.

Ljubazni vozač Antonio Šitum iz Ciste Provo, koji već 12 godina radi u zimskoj službi, potanko nam je opisao svoj radni dan, posebno kada su zimski uvjeti na prometnicama.

- Pazite - govori Antonio (dok se vozimo iz Ciste Provo prema Aržanu gdje mora posuti dio prometnice solju i kalcijevim kloridom, kako bi eliminirao opasnu poledicu i slanu) - ja i moj stroj smo samo dvadesetak minuta na prometnici koju pokrivam na poziv dežurnog operatera. A pokrivam dionicu državne prometnice od Ciste Provo prema Aržanu, pa sve do graničnog prijelaza na Prisiki, potom do drugoga graničnog prijelaza u Maloj Vinici, onda prema Dobranjama, Studencima. Ima tu vrlo teških dionica kada je snijeg i led, no već sam se dobro ispraksirao.

 

Na pitanje kako se ponašaju vozači, poštuju li odredbe o korištenju zimske opreme, Antonio (na slici iznad) je bio malo i kritičan.

- Iz svoga iskustva mogu kazati da su vozači iz susjedne Bosne i Hercegovine koji prolaze ovim prometnicama izuzetno disciplinirani. Oni uvijek imaju urednu zimsku opremu, gume, lance, neki nose i lopate, za razliku od nekih naših koje zateknem i s ljetnim gumama. I što ćete, morate ljudima pomoći, izvlačimo ih, pomognemo.

Ne plašim se ni najvećeg snijega, jer onaj što je bio 2012. godine mnoge nas je toliko naučio da nam sada ne stvara prepreku nikakav snijeg ni led. A da znadete kako neugodno bude posebno prema Aržanu, kada zapuše bura, vijavica. No, posao mi je takav, moram ga odraditi 120 dana, a po potrebi i više - veli Antonio, koji se raduje svakom lijepom danu, jer ima malo posla, a i vozači su sigurniji.

Petar Vuletić nam za kraj našeg obilaska s Unimogom reče da imaju slučajeva kada su njegovi ljudi i u humanitarnim akcijama po mnogim mjestima kada udari snijeg i led.

- Imali smo slučajeva kada se žena porađa, vozilo Hitne pomoći ne može se probiti, pa onda moji ljudi idu u pomoć, izvlačimo i automobile koji skliznu s prometnice. Iako nam sve to nije u opisu posla, nema toga našeg vozača ili pomoćnog radnika koji neće žrtvovati svoje vrijeme, umijeće i trud da bi pomogao ljudima. Zato sam i na početku kazao da nema straha jer je zimska služba "Županijskih cesta Split" spremna za zimu - veli Vuletić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2024 22:11