Ljudi su ogorčeni takvim postupkom Pošte. Posebno su pogođene trudnice, kojima su porodiljne naknade jedini izvor prihoda, te umirovljenici i primatelji socijalnih naknada koji i te mizerne iznose koje primaju sada dobivaju sa zakašnjenjem od tjedan ili dva. A da ne spominjemo račune kojima je rok za uplatu već debelo prekoračen kad stignu, a nerijetko s njima stignu već i opomene. Još je gore sa sudskim pismima koja su vezana rokovima, a do ljudi uopće ne stižu na vrijeme.
Otežale poštarske torbe
Ni najstariji stanovnici Ciste ne pamte takvu državnu odmazdu prema svojem kraju, podsjećaju na to da je čak i u doba Austro-Ugarske pošta dostavljana svaka dva dana. Iako zakon nalaže Hrvatskoj pošti obavezu dostave pisama primateljima u roku od tri dana, njima to ništa ne znači.
Čak su izmislili tzv. centre u središtima mjesta kojima se pošta dostavlja svaki dan! A stanovnicima udaljenijih sela, koja nemaju nikakvog javnog prijevoza do središta, pisma stižu samo jednom tjedno. Poštari ne žele ništa govoriti, ali kad ih sretnete, vidite da su im torbe otežale i po nekoliko kilograma od pošte koja se nakupi u tjedan dana.
Načelnik općine Cista Provo Božo Ćubić razgovarao je, kaže, s regionalnim direktorom tražeći vraćanje na dostavu pošte barem dva puta tjedno, ali zasad bez uspjeha. Dobio je samo obećanje da će za nekoliko mjeseci vidjeti ima li mogućnosti promjene ako poraste promet.
Načelnik općine Lovreć Ante Babić, ujedno i saborski zastupnik, više je puta potencirao to pitanje u Saboru RH, no nadležni nisu ništa poduzeli. Pisao je HP-u u Splitu, ali i direkciji u Zagrebu, ali nitko se, kaže, nije udostojio ni odgovoriti. Tražio je svakodnevnu dostavu pismovnih pošiljki.
– Čini se sve da se ovaj narod iseli iz ovih krajeva. Ne samo da nam ne daju živjeti, nego nas i tjeraju s naših ognjišta. Osim toga, takva je odluka HP-a diskriminirajuća, jer se nama pošta dostavlja jednom tjedno, a drugima svakodnevno – upozorava Babić.
Ističe kako je i jedan privatni poduzetnik s područja općine izgubio već dobiveni posao u postupku javne nabave jer nije na vrijeme dobio dopis.
Optimizacija troškova
Nadležni u Hrvatskoj pošti takvo postupanje nazivaju “optimizacijom procesa i troškova”, ali ne odgovaraju na naš upit koliko će točno HP uštedjeti zakidanjem stanovnika Imotske i Vrgoračke krajine.
“Nažalost, s obzirom na broj stanovnika nekih područja te učestalost korištenja usluga Hrvatske pošte na tim područjima, a koja je godinama u padu, bilo je nužno optimizirati poslovanje i poštanskog ureda i procesa koji obuhvaćaju dostavu. Sve provedene izmjene su u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama i Pravilnikom o obavljanju univerzalne usluge. Radno vrijeme i poslovanje poštanskih ureda optimizirani su u skladu s brojem korištenja usluga. Ako se poveća učestalost korištenja usluga, moguće je i uvođenje promjene radnog vremena poštanskog ureda”, odgovaraju iz Ureda za korporativne komunikacije HP-e.˝
Ali šute o tome kome služe kad narod zaobilaze i zašto postoje.
HP: Spadate u onih deset posto gdje nema puno pošiljki“Što se tiče dostave, ona je organizirana u skladu s Pravilnikom o obavljanju univerzalne usluge. Ova reorganizacija temelji se na odredbama članka 35. Pravilnika, kojim su predviđena odstupanja od obvezne petodnevne dostave pošiljaka za najviše 10 posto od ukupnog broja kućanstava u Republici Hrvatskoj. Ruralna područja u Imotskoj i Vrgoračkoj krajini, prema svim kriterijima, ubrajaju se upravo u šira dostavna područja te je, nažalost, činjenica da je opseg usluga, odnosno prosječna količina pošiljaka za korisnike takvih i sličnih naselja, izrazito nizak. Količine pošiljaka koje se mjesečno dostavljaju u tim rajonima gotovo su jednake broju dnevnih količina pošiljaka u rajonima organiziranima u područjima veće gustoće naseljenosti (urbana područja)”, poručuju iz HP-a. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....