Iako se ne nazire kraj agonije oko gradnje čiovskog mosta, dočekali smo barem jednu odluku "Hrvatskih cesta": "Poduzeće za ceste Split" i "Strabag Austrija" (podizvođač bi trebao biti "Brodosplit" s poslom vrijednim 16,7 milijuna kuna) dobili su posao završetka gradnje mosta i pristupnih cesta.
Iako je osnovni kriterij bila visina ponude, izabrana je ona skuplja pa će preostali radovi biti veći za 31 milijun kuna (119,8 milijuna kuna bez PDV-a) nego se to predviđalo nakon što su "Hrvatske ceste" raskinule ugovor s tvrtkom "Viadukt". Razliku u cijeni platit će, naravno, "Hrvatske ceste".
Konzorcij koji čine "Pomgrad" iz Murske Sobote, "Zagreb-Montaža" i "Đuro Đaković", sa šest milijuna kuna nižom ponudom, izbačen je iz igre jer je njihova ponuda ocijenjena neprihvatljivom i nevažećom. Naime, iz obrazloženja "Hrvatskih cesta" jasno je da je slovenska tvrtka "Pomgrad" u ponudi i njezinoj dopuni iznijela lažne podatke o svojim referencijama. Tvrdi se da "Pomgrad" nema referencije za izvođenja radova na mostovima, vijaduktima i nadvožnjacima s čeličnom rasponskom konstrukcijom iste ili veće složenosti, iako u "Pomgradu" kategorički tvrde suprotno.
Nakon ove odluke slijedi žalbeni rok od 10 dana pa ako žalba stigne, slijedi njezino razmatranje, odbijanje ili, što je za most i Trogirane najgore, njezino usvajanje.
Ako žalba ne bude uložena, radovi bi se u idealnom scenariju mogli nastaviti sredinom studenoga. Rok za dovršetak je osam mjeseci, što se u stručnim krugovima smatra "vrlo nategnutim" pa je sasvim izvjesno da je željeni rok dovršetka 15. lipnja zapravo neostvariv.
Natječaj za izgradnju mosta Trogir – Čiovo II. faza raspisan je 3. srpnja 2017. te je s pet obavijesti o izmjenama ili dodatnim informacijama rok za dostavu ponuda prolongiran sve do 29. kolovoza. Ponuđači su imali početni mjesec dana, a s kasnijim produženjima dostave ponuda oko dva mjeseca za kompletnu obradu ponude. Za analizu, ispravnost, sveukupnost, provjeru i usklađenost s uvjetima natječaja svih ponudbenih dokumenata, dvaju ponuđača, HC-u je bilo potrebno 40 dana.
Hoće li se gubitnički konzorcij žaliti, još uvijek nije jasno. Na konkretan upit, vlasnik "Zagreb-Montaže" Vlado Čović poručio je samo da se "proučava dokumentacija i da zasad nema odgovora na pitanje hoće li se uložiti žalba". Iz "Đure Đakovića" stigao je odgovor da nema odgovora na naše pitanje. Nema glasa ni iz "Pomgrada".
Odluka o žalbi, koja ubija i najoptimističniju nadu da će most biti završen prije iduće jeseni, ovisit će vjerojatno i o nekim drugim faktorima, odnosno mogućnostima poraženih da kompenziraju štetu. Recimo, "Đuro Đaković" bi vjerojatno htio dobiti odgovor na pitanje što s oko 700 tona čelične konstrukcije za most koja se nalazi u njihovim proizvodnim pogonima kad je "Brodosplit" kao novi podizvođač uveden u igru baš zbog izrade takvih konstrukcija. Je li tu moguća prodaja pa da "Brodosplit" zaradi, a "Đaković" smanji štetu? I "Pomgrad", koji je pokazivao interes za preuzimanje ostataka posrnulog "Viadukta", može uvjetovati vlastitu benevolentnost.
Kad se cijeli postupak napokon okonča, onda se problem iz ureda Hrvatskih cesta seli na teren. A tamo će izvođača dočekati kompletna oprema i mehanizacija "Viadukta". Raspremanje gradilišta i njegovo ponovno formiranje tražilo bi još najmanje mjesec dana.
U "Viaduktu" vlada pravi kaos. Stečajni upravitelj Milorad Zajkovski imenovan je prije tjedan dana, na potpuno je nepoznatom terenu, i još hvata konce. Najvažniji mu je zadatak ući u trag skupocjenoj opremi propale tvrtke, koja se navodno već počela tiho razvlačiti. Za stanje u "Viaduktu" i oko njega, Zajkovski ima samo jednu riječ – katastrofa.
To se, dakako, odnosi i na gradilište čiovskog mosta.
– Najveći problem je naš plovni objekt koji se dolje nalazi. Ogroman je to problem jer su propisi vrlo delikatni. Iskreno rečeno, ne znam ni što ću ni kud ću s tim. Nitko nas nije kontaktirao, nema nikakvog dogovora s budućim izvođačima. A mehanizacija s terena? Hm, ako je budemo trebali micati s gradilišta, to iziskuje sredstva, koja mi na računu nemamo. Nemamo ni lipe za takvu aktivnost – kaže Zajkovski.
Još nešto je važno. Za bilo kakav ozbiljniji potez stečajni upravitelj treba suglasnost skupštine vjerovnika, a ona je sazvana za 9. siječnja 2018.
Mogući izlaz je u iznajmljivanju opreme budućem izvođaču, za što stečajni upravitelj ima ovlasti, ali ni to nije posao koji se može brzo odraditi.
Jasno je, dakle, da je aktiviranje kompletnoga gradilišta moguće tek sredinom studenoga. Zbog zimskih uvjeta i gotovo stopostotnih vanjskih radova, izvođač će imati ugovorno pravo na produženje roka gradnje, što znači pravo na rok od devet ili 10 mjeseci od dana uvođenja u posao.
Sramotnoj gradnji jednog nevelikog i nezahtjevnog mosta tako još nije moguće nazrijeti kraj. Uz sve "Hrvatske ceste" morale bi razmišljati o još jednom problemu – rekonstrukciji postojećeg mosta Trogir – Čiovo. Nitko ne pamti kad je zadnji put ovaj most tehnički pregledan, a izvjesno je da će, dobrano nagrizen, morati izdržati do 2019. godine.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u četvrtak je nakon sjednice Vlade izjavio kako izgradnja mosta kopno-otok Čiovo mora biti gotova do 15. lipnja iduće godine, kako stoji u natječaju.
Odgovarajući na pitanja novinara, Butković je kazao kako su jučer objavljeno da je donijeta odluka o odabiru izvođača radova i Čiovo mora biti gotovo do 15. lipnja 2018.
Tako u natječaju stoji, osam mjeseci od potpisa ugovora, rekao je Butković.
"Vjerujemo da su sve tegobe i problemi iza nas. Činjenica je da je oko tog projekta bilo puno problema i to ne problema koje je stvorila država ili Hrvatske ceste, nego je izvođač došao u probleme i morali smo raskinuti ugovor, raspisati novi natječaj i sada to ide prema ugovaranju", istaknuo je Butković.
Iz Hrvatskih ceste (HC) u srijedu su potvrdili da su odabrali zajednicu ponuditelja Poduzeće za ceste Split i Strabag za izgradnju mosta kopno-otok Čiovo, procijenjene vrijednosti 95 milijuna kuna bez PDV-a.
Krajem kolovoza HC je zaprimio dvije ponude zajednice ponuditelja - Poduzeća za ceste Split i Strabaga, vrijednu 119,8 milijuna kuna (bez PDV-a), te Pomgrada, Zagreb montaže i Đuro Đaković Grupe, vrijednu 113,5 milijuna kuna (bez PDV-a).
HC je odabrao ponudu Poduzeća za ceste Split i Strabaga ocijenivši je najpovoljnijom, a kako je riječ o cjenovno višoj ponudi nego je procijenjena vrijednost radova, HC potvrđuje da će imati osigurana sredstva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....