StoryEditorOCM
DalmacijaBAUŠTELA

Zašto su radovi u ulici u kojoj niču brojni objekti bili stopirani skoro tri mjeseca? Dogradonačelnik: Čekanje će se isplatiti, bit ćemo mirni idućih 30 godina

Piše Ivona Ćirak/Makarska kronika
15. siječnja 2019. - 15:04

Slučaj Zadarske ulice, koja je dva i pol mjeseca zatvorena sa zapadne strane i u kojoj su cijelo to vrijeme radovi stavljeni "ad acta", otvorili smo pišući o lošem planiranju infrastrukture koja ne prati "boom" stanogradnje. Zašto se stalo s radovima, tumači dogradonačelnik Joze Vranješ koji kaže da su za sve krivi nepredvidivi tehnički problemi.

Gradnja čak 300 stanova i drugi megalomanski projekti otvaraju brojna pitanja: 'Stvari su se otele kontroli, eksplodirat ćemo, infrastruktura ne može podnijeti tolike investicije!'

Zbog njih se Grad "dao" u trošak te će cijeli projekt platiti 1,5 milijuna kuna. Naime, najprije je Vodovod proveo postupak javne nabave za izgradnju kanalizacijskog kolektora fekalne odvodnje i izgradnju vodopskrbnog cjevovoda u Zadarskoj ulici. S izgradnjom se krenulo u drugoj polovici listopada. Međutim, nenadano se pojavio problem...

- Prilikom izvođenja radova dogodilo se obrušavanje postojećeg kanala oborinske odvodnje koji je nedovoljno "zbijen" u trupu postojeće prometnice. Projektom izgradnje kanalizacijskog kolektora fekalne odvodnje ovakvi tehnički problemi nisu mogli biti predviđeni s obzirom da nije postojala nikakva projektna dokumentacija postojećih instalacija u trupu prometnice. Uvažavajući tehničke probleme i financijsku isplativost, donesena je odluka da se izgradi i kolektor oborinske odvodnje. To je zahtijevalo izradu projektne dokumentacije i provedbu javnog natječaja što je trajalo oko mjesec i pol dana. Važno je naglasiti da se ovakvom izgradnjom postižu i značajne financijske uštede s obzirom da se u jedan "kanal" smještaju sve instalacije što zemljane radove smanjuje za gotovo 200.000 kuna. U cijeli projekt uključili smo i HEP s ciljem da cijela prometnica bude infrastrukturno opremljena najmanje za sljedećih 30 godina, što je HEP objeručke prihvatio i isplanirao ugradnju električnih instalacija u trup prometnice - kaže Vranješ.

Izgradnju kanalizacijskog kolektora fekalne odvodnje i vodoopskrbnog cjevovoda financira Vodovod d.o.o., a oborinsku odvodnju plaća Grad Makarska. Ukupna vrijednost ove infrastrukture iznosi gotovo 1.500.000 kuna.

- Oborinski kolektor profila DN 800 koji je planiran u Zadarskoj ulici nije nikada ugrađen u Gradu Makarskoj u posljednjih 30 godina, a projektiran je za oborinsku odvodnju cijelog naselja sa sjeverozapadne strane Zadarske ulice - dodaje Vranješ.

Po svemu sudeći ispada da je dugo zanemarivana Zadarska ulica naposljetku dobro prošla jer je "eksplozija" izgradnje na ovom dijelu dovela do rješavanja infrastrukturnih problema, pa ako je vjerovati Vranješu, takav kolektor Grad Makarska nije vidio zadnja tri desetljeća.

U svakom slučaju, natječaj je proveden, izvođač radova na sustavu oborinske odvodnje je Cestogradnja d.o.o.. Planirani obuhvat radova je od križanja Zadarske ulice i Ulice Mate Vladića do križanja Zadarske ulice sa Đakovačkom ulicom i iznosi oko 350 metara. Do 1. svibnja Grad planira nastaviti s radovima daljnjih 350 metara u smjeru jugoistoka.

Milijuni koje ulažemo dokaz su tko je u pravu 

U Veliko brdo se ne ulaže, Gradu Makarska najvažniji su investitori u Zadarskoj ulici i Požarima, kazao nam je prije dva tjedna Marijo Nemčić, predsjednik Mjesnog odbora Veliko brdo. I dodao kako je devet milijuna kuna komunalnog doprinosa naplaćenog od izgradnje u Velikom brdu najmanje išlo tamo gdje je "inkasirano". Najznačajnije investicije događaju se u novom rastućem kvartu, na sjevernom dijelu Zelenke koji postaje spoj Velikog brda i Zelenke, upozorio je Nemčić.

Dogradonačelnik Joze Vranješ takve tvrdnje naziva paušalnima.

- Rješenja o komunalnom doprinosu sukladno Zakonu izdaju se na pravne i fizičke osobe prema adresi na kojoj su prijavljeni, a ne prema lokaciji na kojoj se gradi iz čega proizlazi da je brojka od devet milijuna paušalno i neozbiljno utvrđena bez ikakvih valjanih argumenata. Nadalje, nije istina da se novac od komunalnog doprinosa ne ulaže na dobrobit naselja Velikog brda - tvrdi Vranješ.

Dogradonačelnik nabraja projekte koji, kako kaže, dokazuju da se itekako ulaže u ovo naselje. Ističe tako Stari velikobrdski put s otkupom zemlje težak 6,5 milijuna kuna, no ova investicija ide samo do Zadarske.

Sama Zadarska ulica bez otkupa zemlje stoji Grad 7,5 milijuna kuna, plus oborinska odvodnja u toj ulici 1,5 milijun, a vodosprema Požare 5 milijuna kuna.

Kanalizacija od Splitske ulice do Peveca teška je milijun kuna i parcijalno zahvaća Veliko brdo, a jedina "čista" investicija u ovo naselje je groblje Veliko brdo koje je projekt vrijedan 4 milijuna kuna.

No, Velobrđani su do 1. studenoga bili dužni platiti po 35 tisuća kuna za svaku grobnicu, što za ukupnih 159 prodanih grobnica iznosi 5,5 milijuna kuna, pa će mještani kazati kako su sami platili groblje.

Matematički gledano, od 25 milijuna kuna samo je petina otišla na samo naselje, a gotovo 80 posto otpada na infrastrukturu za bujajuće "međunaselje" na lokaciji Zelenka-Požare. Naime, toliko je uloženo u Zadarsku ulicu i u Požare.

Međutim, Vranješ ističe kako se infrastruktura ne može promatrati točkasto i da primjeri postoje i na Bilom brigu i na Dugišu, čiji su pojedini spojevi od značaja za cijeli grad.

Kako bilo, očigledno je da je Grad procijenio prioritetnim rješavanjem do sada gotovo pa nikakve infrastrukture na ovom dijelu Makarske, no činjenica je da će tu većim dijelom povremeno boraviti vikendaši, a manje domaće stanovništvo jer se mahom radi o zgradama i vilama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. studeni 2024 02:17