StoryEditorOCM
Dalmacijakad će početi gradnja ceste od žrnovnice do duća

Žrnovnica - Duće: cesta spasa na čekanju

Piše PSD.
30. studenog 2009. - 00:18

Izgradnja ceste od Žrnovnice preko Peruna do Duća u planovima je kao nastavak ceste od Kaštela do Omiša

Dok cijela država bruji o aferi sa “Hrvatskim autocestama”, mještani Žrnovnice i Podstrane čekaju hoće li ikada krenuti izgradnja njihove ceste od Žrnovnice preko brda Perun do Duća. Ta je cesta odavno u svim planovima kao nastavak ceste od Kaštela preko TTTS-a do Omiša, no planovi su ostali na papiru, a na trasi planirane ceste nema nikakvih oznaka.

- Evo, ovdje bi vam trebala proći ta cesta u četiri traka - kaže nam 80-godišnji Fabjan Jakulj na brdu Perun iznad Podstrane dok prolazi kraj maslinika koji bi se, prema projektu, trebao pretvoriti u modernu cestu.

Na “ničijoj zemlji” na samoj granici između Gornje i Donje Podstrane visoko na perunskom predjelu Polača mnogo je maslinika, vrtova i voćnjaka, no njihovi vrijedni vlasnici, kaže nam Fabjan Jakulj, ne znaju puno o cijelom zahvatu.

Cijena zemljišta

- Uvijek vam se o tome puno govori, a kad se treba dogovoriti cijena zemljišta, nitko još nije ponudija ništa konkretno. Tu vam je puno vridnih starina, ko zna kad će se i kako nešto stvarno minjati - kaže ovaj mirni Podstranjac.

U projektu koji vode “Hrvatske ceste” doista stoji cesta od TTTS-a preko Peruna sve do Jesenica i Duća, kaže nam Miran Tomasović, načelnik Općine Podstrana. I ova će cesta imati čak dva čvorišta u općini Podstrana.

- Prvi izlazak na ovu cestu bio bi u Strožancu iznad hotela ‘Lav’ a drugi kod Mutograsa, s tim da rekonstrukcija magistrale svakako uključuje i treći prilazni trak nove ceste - kaže Tomasović.

Premda u ovoj fazi zvuči gotovo poput utopije, cesta preko Peruna riješila bi velike kolone, posebno tijekom ljetnih mjeseci.

Cesta zaobilazi Omiš

Četverotračna, 11 kilometara duga dionica od Stobreča do Dugog Rata prolazit će južnom padinom Mosora, iznad Podstrane, Jesenica i Duća, a tehnički najzahtjevnija dionica, od Dugog Rata do čvora Omiš-istok, dužine od 10,3 kilometra, zaobići će Omiš.

Na padinama brda Perun i Poljičke planine izgradit će se tunela u dužini od 4,7 km, devet vijadukata te most preko Cetine dug 216 metara i širok 11 metara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2024 00:05