Kako ste izdržale karantenu, je li vas posao 'spašavao' od svega što nas okruživalo, koliko vam je bilo lako/teško prolaziti sve zajedno?
B-Zatvaranje poslovnih jedinica u Zagrebu bio je veliki šok jer je Zagreb zbilja centar svega što se događa u Hrvatskoj. Kako u fizičkim trgovinama/poslovnicama tako i u online svijetu. Činjenica je da smo prvih 10-15 dana od zatvaranja svi bili unezvjereni, što od preporuka Nacionalnog stožera, što od potresa, posao nas je na kraju dana ipak spašavao da ne mislimo o hororu koji nas je zadesio. Dnevno smo radile više no ikada i trudile smo se zadržati što više ljudi tako da nitko od naših divnih zaposlenica ne osjeti što se događa. Dnevno smo kreirale, crtale, testirale jako puno krojeva i komada koji će uskoro doživjeti premijeru u novoj modnoj priči koju pripremamo.
HG- Nismo čekali i prepustili se nastaloj situaciji već smo poput nekolicine proizvođača ponudili tržištu proizvod platnene maske za lice, time smo zadržali radna mjesta i radno odradili novonastalu situaciju. Kroz dnevnu radnu obavezu puno jednostavnije je prolaziti kroz ovakve periode, iz jednostavnog razloga što je fokus na nečemu produktivnom tako da se osjećate korisno, a i smisleno radno prođe dan, moram reći da imamo hrabar i produktivan tim ljudi tako da nam je karantera na neki način dobrodošla jer smo provodili više vremena u proizvodnji zajedno i bolje se svi upoznali.
IV- Moram priznati da meni karantena nije teško pala. Male stvari su me veselile više nego što me socijalna distanca deprimirala. Osim toga, za mene posao nije u potpunosti stao. Već uhodani online shop je radio bolje nego ikada, ali bez obzira na to svakodnevice su bile mirnije. Za vrijeme korone pripremala sam novu kolekciju koja je napokon dočekala svijetlo dana i to me dodatno pokreće. Obožavam stvarati i gledati rezultate svog rada, a reakcije ljudi na novu kolekciju su motivirajuće. Kao privatnik gotovo nikad ne stajem i nemam godišnji odmor u pravom smislu riječi, stoga mi je 50 dana usporenijeg tempa baš dobro došlo.
DV - Bilo je teško nakon 10 godina rada suočiti se s činjenicom da posao preko noći može “nestati” i da na to osobno, bez obzira na trud, nikako ne mogu utjecati. Također, neke teške trenutke svi imamo potrebu podijeliti sa svojim bližnjima i uz njih se vratiti optimizmu, no u ovoj situaciji i to je bilo onemogućeno. Posvetila sam se radu i stvaranju, pokušavala zadržati fokus na vedrim temama i pozitivnim točkama u životu, a iz svega toga proizašla je nova ljetna kolekcija na koju sam izuzetno ponosna.
Jeste li se i vi odlučile na uglavnom online poslovanje, kao mnoge vaše kolege, kao brojni kulturnjaci, ljudi koji su i inače imali mogućnost raditi iz doma?
B-Online je spasio sve one koji su se prilagodili novonastaloj situaciji i koji su imali spreman web shop. Online je budućnost i upravo zahvaljujući njemu i mi smo preživjele. Iznenadio nas je pozitivan i ogroman odaziv klijentica koje su posjećivale naše društvene mreže i našu službenu stranicu i upravo preko nje kupovale svoje omiljene komade koje smo predstavile hrvatskom tržištu.
HG - Online poslujemo preko 10 godina, to nam nije neka novotarija. To je najjednostavniji način prodaje, međutim ujedno i poprilično kompliciran kada su odjevni predmeti poput haljina, a to je naš core business, u pitanju. U današnjem suvremenom svijetu taj način kupovine je nešto apsolutno normalno, dostupni ste cijelom svijetu i naravno da takvim poslovanjem ostvarujete puno mogućnosti,na brendu je koliko se može pozicionirati i koliko unaprijediti svoje poslovanje.
IV - Kod mene je online poslovanje aktivno već par godina, tako da kad je rad poslovnice bio zabranjen nije bilo druge nego prebaciti fokus na online shop. Iako nije bilo prigoda odnosno proslava za koje se nakit obično kupuje, drago mi je da su ljudi naručivali sitnice za sebe i tako si uljepšavali one čudne dane.
DV - U razdoblju karantene online poslovanje je bilo jedino moguće, no svakako preferiram osobni pristup i komunikaciju s klijenticama. Online prodaja je svakako velika pomoć za opstanak ovakve vrste poslovanja, no potpuno je shvatljivo da žene koje kupuju haljine za važne prigode žele isprobati proizvod, istražiti materijale ili čuti savjet stručnjaka kojima je moda sastavni dio života. Situacija je tražila prilagodbu s obje strane, zbog toga sam se posvetila i izmjenama na web stranici, proširenju ponude te razne druge pogodnosti za kupce, kako bi im online kupovina bila što jednostavnija.
Kakvo je raspoloženje trenutačno? Ima li želje, volje potražnje za modom? Mislite li da će ljudi manje ili više posezati za vašim komadima, unatoč krizi koja je pred nama, i koliko općenito sve ovo utječe na vaš posao, vaše brendove?
B-Mi smo itekako pozitivne i razmišljamo samo pozitivno. Ono što nas je ova situacija naučila je to da se ljudi pod hitno moraju informatički opismeniti i ono što vidimo je to da je Hrvatska doživjela barem tu uspjeh kada je obrazovanje u pitanju. Napokon. Želje i volje za modom itekako ima i to je dobro. Ljudi trebaju što prije zaboraviti na sve što nas je zadesilo i trebaju upravo u stvarima koje su lijepe, stvari poput mode tražiti utočište od problema i mi smo tu da ostvarimo sve njihove želje i potrebe.
HG - Osobno moje i raspoloženje u našem timu je odlično, stvaramo, uvijek smo optimisti jer da nije tako ne bi 20 godina poslovali i stvarali u Hrvatskoj. Ovo je jedna situacija koji za koju nitko ne zna kako će završiti ali ne gledamo ono što će biti već ono što jest. Proizvodnja je uvijek najoštećenija djelatnost jer ovisi o puno faktora, međutim vjerujem da će ono što vrijedi i opstati.
IV - Primjećujem da se stvari vraćaju u normalu. Ljudi su slobodniji, bolje raspoloženi i željni novog nakita. Posao se polagano stabilizira i vraća na staro. Radimo kao da nije bilo korone i fokusiramo se na budućnost. Kada smo ponovno otvorili vrata dućana nakon skoro 2 mjeseca osjetio se boom. Čini mi se da su se ljudi zaželili nas jednako kao i mi njih.
DV - Potražnja za modom uvijek je tu, naravno da se ovisno o nekim procesima koje proživljavamo svi, no kao dizajnerica navikla sam raditi i stvarati svakodnevno, a klijentice prepoznaju tu želju za radom i uvijek se vraćaju. Optimistična sam, potpuno posvećena radu i naučena na prilagođavanje, jer se dizajneri u Hrvatskoj često susreću s nepredviđenim situacijama koje zahtjevaju promjenu načina rada i poslovanja, no svaku takvu situaciju trudim se sagledati iz više perspektiva i okrenuti se onome što sam iz nje naučila.
Tekstilna industrija, tako se bar čini, doživljava ipak nekakav comeback, više se okrećemo domaćem, provjerenome?
B-Tekstilna industrija sada doživljava jedan predivan val koji se nadamo da će trajati barem par mjeseci. Iskreno voljele bi da on traje što duže da se ljudi u potpunosti oporave i da ne osjete nikakve rezove u svojim financijama. Upravo će se potrošnjom i kolanjem novaca potaknuti i ekonomija i u tome svi sudjelujemo. Vidi se da ljudi žele i vole kupovati online i dosta komada koje smo napravile ili stavile na popust su odmah otišli u ruke sretnih klijentica. Ono što nas posebno veseli i što je samo velika potvrda našeg rada, je to da su klijentice itekako online tražile i naše čuvene couture kreacije, a ne samo dnevne linije.
HG - To je zapravo na neki način tužno, dobri proizvođači su na hrvatskom tržištu dugo, mi se nekako uvijek nešto okrećemo domaćem tržištu, a nikako da se okrenemo da razumijemo i shvatimo da niti jedna država bez vlastite proizvodnje ne može opstati. Ključ ekonomskog oporavka države je u vlastitoj proizvodnji, bilo čega, dok to ne shvatimo i ne okrenemo se u potpunosti tome teško da možemo kolektivno nešto promijeniti i napraviti bilo kakav comeback.
DV - Dugogodišnja tradicija hrvatske tekstilne industrije te partnerstva s raznim inozemnim tvrtkama sigurno ulijevaju povjerenje našim kupcima. Drago mi je što je sve više ljubitelja domaćeg dizajna jer je upravo njihov interes budućnost industrije. Sve je više onih koji ne žele masovne proizvode već ih privlači nešto osobnije, spremni su i pričekati da bi dobili proizvod izrađen prema njihovim željama, i kao dizajnerici mi je izuzetno važno da u Hrvatskoj imamo takav pozitivan feedback od strane potrošača koji su i više nego zadovoljni domaćim proizvodima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....