Filmski veteran John Lee Hancock među rijetkim je redateljima uspio u jednom filmu okupiti čak trojicu oskarovaca. Taj je entuzijast, potpisnik scenarija za Eastwoodov 'Savršeni svijet' (uspješnica iz 1993. s tada ultimativnom zvijezdom Kevinom Costnerom u ulozi odbjeglog osuđenika), nakon gotovo 30 godina ostvario stari san i snimio kriminalistički triler pod imenom 'Male stvari'. Uz dvostrukog dobitnika zlatnih kipića Denzela Washingtona, hollywoodske laureate tu zastupaju Remi Malek i Jared Leto - prva dvojica glume policijske istražitelje, a treći serijskog ubojicu.
Dugo iščekivanje u slučaju Hancockova filma nije se isplatilo jer film uz umrtvljenu radnju nudi i ni po čemu originalne junake, od onih kakve već desetljećima gledamo u TV serijalima, a nešto kraće i suvislije na Netflixu i sličnim streaming servisima. Psihopatski ubojice s fetišem na ljepotice i kraljice noći toliko su puta eksploatirani da umjesto strave kod današnje publike izazivaju drijemež.
Da su 'Male stvari' snimljene kad je i bilo planirano, u prvoj polovici 1990-tih, učinak bi bio neusporedivo jači. U međuvremenu se dogodio veliki prelazak iz analogne na digitalnu tehnologiju, era mobitela i kompjutoriziranih vozila, a na Hancockovu žalost i najmanje dva filma koja su žanr toliko unaprijedila da je sve kasnije ostvareno sličilo na lošu kopiju.
'Sedam' Davida Fichera i 'Dan obuke' Antoinea Fuque u kinima, te čitav niz CSI ekstenzija na malim ekranima protokom vremena trajno je naštetilo Hancockovoj viziji bolje prošlosti kojoj u prilog ne idu ni glavni akteri.
Washingtonov od života umorni vječni zamjenik šerifa s traumom, Joe Deacon, parazitira na staroj karizmi zbog koje bi jednako dominantan bio i u reklami za bezalkoholne napitke. Rami Malek kao Deaconov kolega i apologet Jim Baxter rasipa oskarovsku patinu stečenu rolom Queenova frontmena Freddya Mercurya. Mimika koja je tamo palila, ovdje samo smeta. Kao istražitelj LAPD-a Malek iritira istrzanim nastupom kojem fali interakcije s Washingtonom.
Od trojice glavnih junaka najveći je glumački trud uložio Jared Leto kao Albert Sparma, no s izuzetkom par prijetećih pogleda, njegov manijak u radnoj kuti nije ni blizu očitom vizualnom uzoru Charlesu Mansonu. Način na koji je Sparma u završnici zauvijek ušutkan gledatelju stoga dođe kao neka vrsta griješnog olakšanja. Umjesto neo noira sa štihom 1990-tih, 'Male stvari' ispale su kao veliki promašaj, spreman za ukop u raki koju gorljivo iskapa Baxterova lopata.