Treći ponedjeljak u siječnju poznat je kao najdepresivniji dan u godini – nazvan i 'Blue Monday'. Dan je to kada su božićni praznici i slavlje iza nas, bankovni računi su prazni, a vani je hladno i mračno. Stoga nije ni čudno što nam dobro raspoloženje opada.
oncept "tužnog ponedjeljka" prvi put se pojavio 2005. godine, kad je 24. siječnja označen kao najdepresivniji dan u godini u priopćenju za medije turističke tvrtke "Sky Travel". Tvrdili su kako su do toga kad je "Blue Monday" došli koristeći jednadžbu u koju se uvrštavaju i vremenske prilike, a kako se radi o zimskom razdoblju, zapravo se odnosi samo na sjevernu hemisferu.
Ali budući da se datum "tužnog ponedjeljka" poklapa s američkim praznikom, danom Martina Luthera Kinga Jr., koncept "Blue Mondaya" nije se "uhvatio" u SAD-u.
Spomenuta objava za medije "Sky Travela" obznanjena je s potpisom psihologa dr. Cliffa Arnalla, koji je 2018. kazao za list Independent kako mu nikad nije bila namjera da taj dan zvuči negativno, nego da inspirira ljude na aktivnost i donošenje važnih odluka.
"Sky Travel" je od njega zapravo naručio da procijeni koji je najbolji dan za rezerviranje ljetnog odmora kako bi promovirali svoju ponudu odmora i putovanja, ali kad je počeo razmišljati o motivima za rezerviranje odmora, prisjećajući se svega što su mu ljudi govorili na radionicama o stresu i sreći koje je održavao, došao je do faktora koji su sugerirali kako je treći ponedjeljak u siječnju posebno depresivan.
Brojni su čimbenici koji su kumovali formuli "tužnog ponedjeljka": vremenske prilike, razina financijskog duga i visina plaće, koliko je vremena prošlo od Božića, koliko je vremena prošlo otkako smo odustali od novogodišnjih odluka, slaba motiviranost i osjećaj potrebe za aktivnošću, kao i vrijeme koje provodimo u kulturnim aktivnostima i relaksaciji, spavanju, pod utjecajem stresa...
Formula je zapravo besmislena, što cijelo vrijeme naglašavaju brojni stručnjaci za mentalno zdravlje tvrdeći kako je cijeli koncept "tužnog ponedjeljka" farsa, odnosno potpuno beznačajan.
I sam Arnall je u međuvremenu priznao da je formula pseudoznanost i pozvao je Britance da ignoriraju "Blue Monday".
No to nije spriječilo marketinške tvrtke da manipuliraju tim konceptom i koriste ga kao odličnu mogućnost za prodaju koječega zarađujući na pretpostavci da su tog dana svi jadni i podložni reklamama.
Stručnjaci upozoravaju i kako marketinške kampanje vezane uz "tužni ponedjeljak" omalovažavaju ono što može biti vrlo ozbiljan problem kad je mentalno zdravlje u pitanju.
Puno je onih koji, tvrdeći kako "tužni ponedjeljak" ne postoji, savjetuju da umjesto rezerviranja ljetnog odmora, jer bismo se navodno tog dana trebali osjećati depresivno, doniramo nekoj humanitarnoj organizaciji.