StoryEditorOCM
ZabavaTREĆI PONEDJELJAK U SIJEČNJU

Nemojte se čuditi ako se osjećate loše, danas je najdepresivniji dan u godini. Stručnjaci upozoravaju da iza svega stoji marketinški trik

Piše Dv
17. siječnja 2022. - 11:31

Treći ponedjeljak u siječnju poznat je kao najdepresivniji dan u godini – nazvan i 'Blue Monday'. Dan je to kada su božićni praznici i slavlje iza nas, bankovni računi su prazni, a vani je hladno i mračno. Stoga nije ni čudno što nam dobro raspoloženje opada.

oncept "tužnog ponedjeljka" prvi put se pojavio 2005. godine, kad je 24. siječnja označen kao najdepresivniji dan u godini u priopćenju za medije turističke tvrtke "Sky Travel". Tvrdili su kako su do toga kad je "Blue Monday" došli koristeći jednadžbu u koju se uvrštavaju i vremenske prilike, a kako se radi o zimskom razdoblju, zapravo se odnosi samo na sjevernu hemisferu.

Ali budući da se datum "tužnog ponedjeljka" poklapa s američkim praznikom, danom Martina Luthera Kinga Jr., koncept "Blue Mondaya" nije se "uhvatio" u SAD-u.

Spomenuta objava za medije "Sky Travela" obznanjena je s potpisom psihologa dr. Cliffa Arnalla, koji je 2018. kazao za list Independent kako mu nikad nije bila namjera da taj dan zvuči negativno, nego da inspirira ljude na aktivnost i donošenje važnih odluka.

"Sky Travel" je od njega zapravo naručio da procijeni koji je najbolji dan za rezerviranje ljetnog odmora kako bi promovirali svoju ponudu odmora i putovanja, ali kad je počeo razmišljati o motivima za rezerviranje odmora, prisjećajući se svega što su mu ljudi govorili na radionicama o stresu i sreći koje je održavao, došao je do faktora koji su sugerirali kako je treći ponedjeljak u siječnju posebno depresivan.

Brojni su čimbenici koji su kumovali formuli "tužnog ponedjeljka": vremenske prilike, razina financijskog duga i visina plaće, koliko je vremena prošlo od Božića, koliko je vremena prošlo otkako smo odustali od novogodišnjih odluka, slaba motiviranost i osjećaj potrebe za aktivnošću, kao i vrijeme koje provodimo u kulturnim aktivnostima i relaksaciji, spavanju, pod utjecajem stresa...

Formula je zapravo besmislena, što cijelo vrijeme naglašavaju brojni stručnjaci za mentalno zdravlje tvrdeći kako je cijeli koncept "tužnog ponedjeljka" farsa, odnosno potpuno beznačajan.

I sam Arnall je u međuvremenu priznao da je formula pseudoznanost i pozvao je Britance da ignoriraju "Blue Monday".

No to nije spriječilo marketinške tvrtke da manipuliraju tim konceptom i koriste ga kao odličnu mogućnost za prodaju koječega zarađujući na pretpostavci da su tog dana svi jadni i podložni reklamama.

Stručnjaci upozoravaju i kako marketinške kampanje vezane uz "tužni ponedjeljak" omalovažavaju ono što može biti vrlo ozbiljan problem kad je mentalno zdravlje u pitanju.

Puno je onih koji, tvrdeći kako "tužni ponedjeljak" ne postoji, savjetuju da umjesto rezerviranja ljetnog odmora, jer bismo se navodno tog dana trebali osjećati depresivno, doniramo nekoj humanitarnoj organizaciji.

11. lipanj 2024 13:35