Razne maloprodajne korporacije svakog dana unište stotine tisuća upotrebljivih proizvoda. Na prehrambenim proizvodima se izbjeljuju oznake s rokom trajanja iako se još uvijek mogu konzumirati; predmeti u oštećenim kutijama se automatski bacaju, a dizajnerska roba se uništava kako se ne bi mogla preprodati, piše Green.hr.
Poznato je da ljudi kopaju po kontejnerima i kantama za smeće kada su im potrebne plastične boce zbog zarade na povratnim naknadama, ali ova je aktivnost tijekom posljednjih nekoliko godina dobila novu svrhu. Naime, sve veći broj ljudi pribire po kontejnerima - a riječ je o trendu poznatom kao “dumpster diving”, prenosi Slobodna Dalmacija.
Na društvenoj mreži TikTok nalazi se velik broj videa na kojima korisnici obilaze kontejnere iza velikih dućana u potrazi za upotrebljivom robom. Hešteg #DumpsterDiving ima više od 4,4 milijarde pregleda na TikToku, što dodatno potvrđuje njegovu popularnost. Osim što se na videima pokazuju skrivena blaga iz kontejnera, oni podižu svijest o nepotrebnom otpadu koji stvaraju velike tvrtke.
Tiffany She’ree, TikTokerica iz Texasa ima tri milijuna pratitelja kojima pokazuje svoje potrage za robom u kontejnerima iza američkih maloprodajnih trgovina. S dumpster divingom je krenula krajem 2017. godine, a tada je pronašla šminku i razne proizvode u vrijednosti 1200 dolara. Ubrzo je shvatila da joj ovakav hobi može donijeti ogromnu zaradu - a ostalo je povijest. Ona trenutno s “dumpster divingom” zaradi do 1000 dolara tjedno, a zahvaljujući preprodaji pronađenih proizvoda, Tiffany živi ugodnim životom.
Salty Stella je još jedna dumpster diving TikTokerica, a trenutno ima više od 1,2 milijuna pratitelja. I ona živi od preprodaje predmeta iz kontejnera, ali je jako ljuti bacanje upotrebljive hrane. Od sokova, grickalica, juha, tjestenina i gaziranih pića i to sve često u jednom kontejneru.
Anna Sacks, TikTokerica iz New Yorka koja ima više od 400.000 pratitelja, poznata je na platformi kao “The Trashwalker”. Ona često dijeli videe bačene robe koju je pronašla, a često nalazi dizajnerske torbe, skupocjene kapute, fotoaparate i higijenske potrepštine za žene.
Ona često skreće pozornost na rastrošnost u njezinom gradu i predlaže doniranje ili recikliranje robe - umjesto njezinog odbacivanja. Pozvala je i na stvaranje zakona koji će obvezati trgovine da higijenske proizvode ne bacaju već da ih doniraju skloništima za beskućnike. Svojim videima napravila je i jednu važnu promjenu. Naime, u jednom je kontejneru pronašla razderane torbe i cipele luksuznog brenda Coach koji su uništeni kako ne bi došlo do njihovog preprodavanja.
“Kao što vidite, sve je uništeno, to je Coachova politika. To je ono što rade s neželjenom robom. Naređuju zaposlenicima da namjerno prerežu robu kako je nitko ne bi mogao koristiti, a zatim je otpisuju kao porezni otpis navodeći da je slučajno uništena”, rekla je Anna kojoj su djelatnici luksuznog brenda odbili popraviti rasparane torbe.
Videi su skupili gotovo tri milijuna pregleda, a poznati brend je ubrzo izdao priopćenje. “Prestali smo uništavati interne povrate oštećene robe i robe koja se ne može prodati. Posvećeni smo maksimiziranju ponovne upotrebe takvih proizvoda u našem Coach Re(Loved) i drugim cirkularnim programima. Nastavit ćemo razvijati i implementirati rješenja za odgovornu prenamjenu, recikliranje i ponovno upotrijebiti višak ili oštećene proizvode”, poručili su.
Dumpster diving je u SAD-u legalan, zbog čega je održiva praksa koja osim zarade omogućuje i smanjenje otpada. Dijeljenjem svojih iskustava vezanih za dumpster diving, influenseri inspiriraju druge da razmisle o utjecaju koji njihova potrošnja i navike imaju na okoliš. Ipak, važno je napomenuti da dumpster diving nije rješenje gorućeg problema otpada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....