StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA |

SVI SVECI MAFIJE Usiljeni prednastavak priče o Tonyu Sopranu kojemu ne pomaže ni daroviti Michael Gandolfini, sin glumca koji je utjelovio mafijaša

Piše Gabrijela Bijelić
18. listopada 2021. - 09:55

Pretpovijest slavnih filmskih i TV junaka može biti dobar mamac za publiku i izvor prihoda za distributere. Marvel i DC u prequelima su se već iskazali, cijeli serijali nastajali su po stripovskim predlošcima. Primjer je Smalville koji je cijelo desetljeće, od 2001. do 2011., na malim ekranima cijedio priču o odrastanju Clarka Kenta alias Supermana.

Teško je odgonetnuti zašto se na Warner Bros odlučio po istom obrascu sad pomladiti lik Tonya Soprana, mafijaša na psihoterapiji kojeg je u HBO-ovoj TV seriji blistavo portretirao danas pokojni James Gandolfini. Nekih 14 godina od prikazivanja zadnje epizode 'The Sopranos' 2007. , u kina su banuli 'Svi sveci mafije', film koji nas vraća u prošlost i pokušava objasniti korijene gangsterske karijere Tonya Soprana.

image
U filmu o odrastanju Tonya Soprena previše je nedorađenih likova

Kažemo pokušava, jer sve i ostaje na jalovom nastojanju da se kultnu televizijsku figuru osnaži obiteljskim zaleđem i duhom vremena telefonskih govornica i prizemljenja ljudi na Mjesec. No, umjesto da bude središnja ličnost 'Svih svetaca' ( američki naslov 'The Many Saints of Newark' marketinški je prozirno pretvoren u 'Tko je stvorio Tonya Soprana'?), mali, a kasnije i mladi Tony ostaje tek sporedna pojava u mnoštvu nedorađenih aktera podzemlja.

Dodatan problem je što većinu filma Soprana u dječjoj dobi glumi bezlični William Ludwig, pa u završnici do izražaja niti ne dolazi tinejdžer Tony u interpretaciji darovitog Michaela Gandolfinija, u stvarnosti sina glumca Jamesa, televizijskog Soprana.

Redatelj Alan Taylor se, unatoč profesionalnom iskustvu na fantasy projektima poput Igre prijestolja ili Terminatora: Genysis, ne snalazi u obiteljskoj sagi o talijanskoj mafiji iz New Jerseya, makar se filmu ne može osporiti uvjerljiv prikaz epohe. U podlozi pjevuši Sinatra, Afroamerikance novače za Vijetnam, crno bijeli televizori i ogromni zvučnici su hit...

image
Michael Gandolfini nije dobio dovoljno prostora za razigravanje

Ulični nemiri u Newarku i policijska brutalnost prema Afoamerikancima s kraja 1960-tih, međutim, previše vonjaju na pomodni pokret Black lives matter. Dojam je da upravo tome služi i epizoda s tamnoputim Haroldom McBrayerom (Leslie Odom), konkurentom Sopranova klana u ilegalnom klađenju.

U glumačkoj postavi najuvjerljivi je ključni lik prednastavka, Tonyev uzor Dickie Moltisanti iz kojeg glumac Alessandro Nivola izvlači najviše što može, od patricida do uspona u mafijaškoj hijerarhiji. Za istaknuti je i nastup veterana Raya Liotte (Scorsesovi Dobri momci) u dvostrukoj roli braće blizanaca onkraj zakona. U skladu s narativom Cosa Nostre, ženski likovi ostaju u drugom planu, odakle nam stižu solidne minijature Vere Famige kao vazda mrgodne Tonyeve majke te Michele De Rossi kao uvezene talijanske nevjeste u potrazi za američkim snom.

Nakon mizernog premijernog vikenda na američkom box-officeu prequelu o Sopranu umjesto 'Svih svetih' bolje odgovara naziv 'Mrtvi dan'. Televizijskom izvorniku nije ovako trebalo remetiti spokoj.

image
U 'Svim svecima mafije' previše je aluzija na Black lives matter
24. travanj 2024 23:42