- Mene je počelo bit strah ić u dućan jer se šokiram svaki put kad vidim koliko cijene rastu. Neki proizvodi koje redovito kupujem skočili su u odnosu na prošlu godinu i za 40 posto – rekla mi je nedavno jedna poznanica, donosi Slobodna Dalmacija.
Inflacija u eurozoni ovog je srpnja naglo ubrzala dosegnuvši novu rekordnu razinu od 8.9 posto. Glavni razlog snažnog ubrzanja i dalje je skok cijena energije zbog rata u Ukrajini i sankcijama Rusiji te neizvjesnosti u vezi opskrbe plinom. Cijene hrane u trgovačkim lancima u mjesecu za nama bile su za 11 posto više nego u istom razdoblju lani, a u gotovo istom su postotku uvećane i mjesec dana ranije, pokazuju prve procjene Eurostata.
Građani se s razlogom pitaju kako dalje strahujući od neizvjesne jeseni, skorašnjeg uvođenja eura i moguće još veće inflacije. Mnogi od njih u posljednje vrijeme gledaju na svaku kunu ne bi li uštedjeli, jer primanja su im ostala ista, a cijene života skočile u nebo.
U procesu štednje većini Hrvata odnedavno pomaže jedna mobilna aplikacija koju smo i sami testirali za potrebe pisanja ovog teksta. Iako se danas u svijetu pa tako i u Hrvatskoj lansira mnoštvo mobilnih aplikacija, tek manji dio njih dopre do krajnjih korisnika.
Jedna od njih je 33% i potpuno je besplatna, a može se preuzeti putem Google Playa ili App Storea. Koliko u ovom trenutku Hrvati lude za njom pokazuje i podatak da je u kategoriji shoppinga među prvima po broju skidanja u našoj zemlji što i ne čudi jer nijedna slična dosad nije ponuđena kod nas. Početkom lipnja koristilo ju je desetak tisuća Hrvata, a sada se taj broj bliži pedeset tisuća. Time je u samo tri mjeseca postala broj 1 aplikacija za mobilne telefone u kategoriji besplatnih aplikacija za kupovinu u Hrvatskoj jer u doba velikog rasta cijena i smanjene kupovne moći predstavlja vrlo koristan alat za potrošače i da barem djelomice pokušaju ublažiti efekte galopirajuće inflacije.
O čemu se točno radi, sigurno se sad pitate? Pa da vam pojasnimo. Aplikacija je interaktivna i temeljena na željama korisnika, a pokazuje koji su proizvodi trenutno na sniženju u četiri najveća hrvatska maloprodajna lanca - Sparu, Kauflandu, Konzumu i Lidlu. Jedan od autora, poduzetnik Josip Muller kazao nam je kako je plan da se uskoro uvrste i akcijske ponude trgovačkih lanaca Tommy i Studenac.
Testirali smo je tijekom vikenda i iznenadili se koliko možemo uštedjeti već samo letimičnim pogledom na zaslon mobitela. Tako je primjerice deterdžent za pranje posuđa u jednom trgovačkom lancu u subotu bio snižen za čak 30 posto (s 29.99 na 20.99 kuna). Popularan dezodorans za muškarce mogao se kupiti po cijeni sniženoj od 25 posto (s 29.99 na 22.49 kuna).
Čak tristo kuna mogli ste uštedjeti ako ste kupili 3 u 1 rashladni uređaj koji je bio snižen za 23 posto (s 1299.00 na 999.00 kuna). Pakiranje zamrznutih liganja od pola kila bilo je sniženo 25 posto (s 53.99 na 40.49 kuna), a pakiranje četiri sladoleda na kornetu 31 posto (s 21.99 na 14.99 kuna). Primjera je uistinu bezbroj, a najbolje ćete se u to uvjeriti i sami kad skinete aplikaciju.
Ona ima jednostavan i interaktivan preglednik te također pokazuje koliko je dugo proizvod na sniženju, a na kraju kupovne liste izračunava i konačni iznos kupnje. Proces traženja proizvoda možete ubrzati odabirom željene kategorije kao što su hrana, piće, cvijeće, uređenje doma, dječji proizvodi, smrznuta hrana, međunarodna kuhinja, začini… Možete čak unijeti i listu svojih omiljenih proizvoda koje najčešće kupujete te na taj način brzo provjeriti kad i gdje će biti na sniženju. U samo nekoliko klikova kupovne liste se mogu podijeliti i s drugim ukućanima ili s prijateljima što cijelo iskustvo čini potpunim.
33% ima i jasan ekološki efekt. Naime, upravo je podatak o 33 kilograma promotivnih letaka godišnje koje prosječno njemačko kućanstvo zaprimi u svoj poštanski sandučić, potaknulo Mullera i njegove internacionalne partnere Bena Delheyja i Antona Petkova da tiskane letke prenesu u digitalni svijet. Upoznali su se dok su radili u međunarodnoj korporaciji Johnson&Johnson. Projekt su započeli prije četiri godine, a sama aplikacija dovršena je početkom 2022.
- U Hrvatskoj se, prema procjenama, godišnje na tisak letaka i kataloga utroši preko 25 tisuća tona papira, a broj takvih izdanja ide i preko sto milijuna primjeraka. Ovom mobilnom aplikacijom želimo ponuditi opciju koja je usmjerena zaštiti naše planete, ali je i rješenje za još kvalitetniju komunikaciju između kupaca i trgovačkih lanac - ističe Josip Muller i dodaje kako im je cilj bio napraviti aplikaciju kojom će se lako služiti i ljudi skromnijeg informatičkog znanja.
- U bližoj budućnosti planiramo uvrstiti drogerije i ljekarne. Ideja je da sve ide u smjeru još veće personalizacije i što boljeg korisničkog iskustva. U tome će nam, nadam se, pomoći natječaj EU fondova za novoosnovana poduzeća na koji se uskoro planiramo prijaviti. Gledamo da aplikacija postane i globalna, što bi bio velik uspjeh, a nadamo se kako ćemo prije kraja ove godine imati više od sto tisuća korisnika. Jako smo zadovoljni s nevjerojatnim rastom broja korisnika te činjenicom da je korištenje naše aplikacije iznad naših najoptimističnijih predviđanja. Vrlo je vjerojatno da je i situacija s rastućom inflacijom i divljanjem cijena u maloprodaji pridonijela takvoj popularnosti - zaključuje Muller.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....