Svašta je proživio ovaj svijet od premijere izvornog Top Guna te 'černobilske' 1986. godine. Raspao se SSSR, prešli smo u digitalno doba, a bespilotne letjelice danas sve više potiskuju bojnu flotu s ljudskim posadama. Mijenja se sve osim njega. Pete Mitchell alias Maverick jest ponešto ostario, no i dalje je neustrašiv, najbolji od najboljih pilota, svojeglav, riječju još nije za staro željezo.
Tom Cruise, jedna od najvećih hollywoodskih zvijezda preživjelih iz doba prije društvenih mreža u odvažnom je lupingu oživio uspomenu na kultni film o američkim avijatičarima. Top Gun prvijenac u sutonu blokovske podijeljenosti imao je značajan propagandni učinak na ondašnju mladež. Mladi Amerikanci željeli su se naći na Cruiseovu mjestu u cockpitu F-14, dok su se njihovi vršnjaci iz komunističkih zemalja šepirili u jaknama s amblemima i legendarnim Ray-Ban naočalama. Gotovo 40 godina kasnije, Cruise nam isporučuje osvježenu adrenalinsku dramu s elementom iznenađenja.
Suprotno očekivanju mnogih, novi 'Top Gun: Maverick' nije plošna ratna pustolovina ni promidžbeni materijal za mobilizaciju američkog ratnog zrakoplovstva. Ovaj nastavak emocijama je nabijeno nostalgično sjećanje na mladost glavnog lika, gotovo ludistička pobuna protiv tehnoloških novotarija koje prijete zatiranjem osobnosti čovjeka u kabini. Središnja os sequela je, dakako, Tom Cruise koji glumački suvereno zatvara sve petlje svog karaktera: neposlušni letač pred umirovljenjem, opterećen je smrću kolege čijeg sina uvježbava za pogibeljnu misiju i vezan starim prijateljstvom sa suborcem i zaštitnikom admiralom 'Icemanom' (odlična dosjetka s epizodom teško oboljelog Vala Kilmera).
Oko Cruiseova junaka plete se niz sporednih likova, mahom pilota gojenaca koji ne dolaze dovoljno do izražaja, što je šteta, posebice u slučaju 'Roostera' (talentirani Miles Teller), sina Maverickova kopilota i 'Phoenix' (ekspresivna Monica Barbaro) jedine ženske članice udarnog pilotskog tima. Zamijećena u filmu je Jennifer Connelly kao vlasnica pilotskog kafića i Maverickova simpatija Penny. Nakon Oskara za sporednu ulogu u 'Genijalnom umu' ova se darovita glumica izgubila s radara pa raduje njezin povratak na scenu. Rola malicioznog admirala Caina Eda Harrisa, njezina partnera iz filma o slikaru Jacksonu Pollocku, nažalost se iscrpljuje u tek par replika.
Režiji Josepha Kosinskog (surađivao je s Criseom na relativno uspješnom ZF-u 'Zaborav' 2013.) nema se što prigovoriti. Zanatski ispolirana i tehnički dotjerana, nastavlja u istom tonu kakav je njegovao tragično stradali redatelj izvornika Tony Scott. Doduše, u naslijeđe 'dvica' dobiva i prilično nerealnu misiju uništenja nuklearnog postrojenja anonimnog neprijatelja u neimenovanoj snježnoj zemlji (aluzija na zločestu Rusiju?), no zbog svega gore navedenog tim se banalnostima može progledati kroz prste.
Posebna pohvala ide soundtracku filma koji otvara kultna 'dizalica' Kennya Logginsa 'Danger zone', a zatvara nova, već sad epska, balada Lady Gage 'Hold my hand'. Ako je suditi po uspjehu na box-officeu, a 'Maverick' je prvijenac s najvećom zaradom u 40-godišnjoj Cruiseovoj karijeri, treći dio 'Top Guna' je zajamčen. Sredovječna publika odrasla na Cruiseovim nebeskim akrobacijama samo se nada da do njega neće proteći novih 36 godina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....