StoryEditorOCM
AutomobilizamMEĐUNARODNA BRDSKA UTRKA

Svi žele biti dio dubrovačke utrke! Stižu legende, četiri formule, bivši i sadašnji prvaci Europe... Hoće li pasti rekord?

Piše Tonči Vlašić
10. listopada 2024. - 15:34

Izvan staze se radi mjesecima, a na samoj stazi zadnjih nekoliko dana. Cilj je da 24. Nagrada Dubrovnika – Memorijal ‘Željko Đuratović‘ – Trofej ‘Dubravko Čikor‘, međunarodna brdska utrka, opet protekle u najboljem redu.

- Ukupno je 115 prijavljenih unatoč tome što smo uoči naše utrke, koja je posljednja u sezoni, dobili odgovore na većinu pitanja – kaže Nikša Stahor, bivši vozač, direktor utrke. 

image

Nikša Stahor

Tonči Vlašić/

Ne zna se prvak u Grupi 4, te u Grupi 5. U Grupi 4 Borisu Katiću (Rijeka) nedostaje bod (ne završi li utrku, tad pobjedom Renato Herc iz Skradina može do naslova), a u Grupi 5 je pitanje, Saša Radola ili Milan Tatalović, obojica su članovi Dubrovnik Racinga.

Tamas Tomcsanyi, koji je ulovio svoj prvi naslov prvaka Hrvatske (Grupa 2), vozi legendarnu Ladu, narančastu ‘kantu’, koju mu je kupio Istvan Kavecz kad je osvojio prvi pojedinačni naslov prvaka Hrvatske. Bila je to nagrada Tomcsanyiju, koji je bio mehaničar u njegovom timu. Legendarni Bongo je od 2013. godine bio član Auto kluba Dubrovnik Racing. Pamti se njegov debi u Skradinu. Na svoj BMW E90 zalijepio je prvi put naljepnicu dubrovačkoj kluba, odvezao auto na start i krenuo. U tom svom debiju, uz Krku, odnio je pobjedu u kategoriji I, bio najbolji u klasi 23 te donio najviše bodova dubrovačkom klubu. Na kraju te sezone prvak Hrvatske u kategoriji I te klupski prvak Hrvatske, naslov koji je uzeo još tri puta, i to 2015., 2016. i 2017. godine. Još jednom, 2016., uzeo je i krunu najboljeg u kategoriji I, a te sezone ponio je nagradu – najuspješniji automobilist godine Hrvatskog auto i karting saveza. Donosio je dubrovačkom klubu i pobjede na utrkama CEZ-a, te inim drugim natjecanjima...  

Potom je, nažalost, brdske utrke zamijenio nekom drugom ‘disciplinom‘. Borio se s opakom bolešću, ali je i dalje bio uz Dubrovnik Racing. Dolazio je na utrke. Njegov sin Dominic je također obukao ‘dres‘ dubrovačkog kluba. Bio je i tužne 2020. godine, otišao je krajem kolovoza, na startu sezone u Skradinu, te na Malačkoj unatoč tome što se već tad teško kretao. 

Uspomena na Bonga živi, kao i na Željka Đuratovića, direktora dubrovačkog kluba, te Dubravka Čikora. I ove godine, a ovo je četvrta dubrovačka brdska utrka bez Čikora, legendarnog hrvatskog vozača, položit će se cvijeće, te upalitI svijeće na njegovom grobu. Uz članove Dubrovnik Racinga ove godine će to napraviti i legende auto sporta s prostora bivše države. 

image

Sjećanje na prijatelje ne blijede

Tonči Vlašić/

- U Dubrovniku sam prvi put vozio 1993. godine, i to kružnu utrku – prisjetio se Damir Katunarić, legendarni splitski vozač. Ne pamti nastup po dobrom. Izletio je na neslužbenom treningu sa svojom Lanciom, ali dosta više je imao uspjeha na dubrovačkim utrkama. Katunarić je skupa s Pericom Radonjićem član Žirija Nagrade Dubrovnika na čijem je čelu Dragan Serden. 

image

Splitska legenda Damir Katunarić i Juraj Popović ‘Renko‘, prvi čovjek Dubrovnik Racinga

Tonči Vlašić/

Još će legendarnih vozača biti ovog vikenda u Dubrovniku, pratiti utrku, te će između ostalog skupa s Katunarićem posjetiti posljednje počivalište Čikora, koje je na Osojniku, nedaleko od cilja same utrke. Dolazak su najavili Pavle Komnenović, Željko Baničević, Josip Matić, Vesko Prlainović, Čedomir Brkić, Branko Krstulović...

- Skup prvaka, uistinu velikana auto sporta – naglasit će Stahor. 

Izvan konkurencije će nastupiti četiri formule: Uroš Brkić iz Srbije, trostruki prvak CEZ-a, koji vozi formulu Nikole Asanovića, tragično preminulog crnogorskog vozača, koji je 2021. godine, kad je prvi put održana utrka na stazi od mosta dr. Franje Tuđmana prema Osojniku, oborio rekord staze. Od prošle godine je rekorder staze Laszlo Szasz, koji od 2012. godine vozi za Dubrovnik Racing, i koji je i ove godine prvak Hrvatske u kategoriji II, te u Grupi C/CN/C3/D/E. Mađar će juriti u svojoj Formuli 1 Reynard Zytek. Zatim iz Crne Gore dolaze dva ‘bolida’, u jednom će biti danas 64-godišnji Tihomir Aćimić, koji je naslove osvajao još u bivšoj državi, a tu je i mladi Ivan Subotić u Formuli 1600 junior.  

- Hoće li pasti Szaszov rekord staze 1:47,297? Vremenska prognoza je dobra, imat ćemo lijepo vrijeme. Staza je uređena, popravljena na nekim dijelovima. Mi smo pripremili nagradu ako se to dogodi – kaže Stahor. Prosječni nagib staze Dubrovnik, koja je duga 3345 metara i široka od 5 do 9 metara, iznosi 7,56 posto. Ukupno je 17 sudačkih mjesta. 

Povratak na aktualno prvenstvo Hrvatske, koje se zaključuje u Dubrovniku. Klupski je sve riješeno, i timski. Dubrovnik Racing je novi/stari prvak Hrvatske, a isti tako i DAS Motrio Racing Team iza čijeg imena se kriju članovi trofejnog dubrovačkog kluba. Zatim, Dejan Dimitrijević (Fly with Kolman) je odavno osigurao naslov prvaka u kategoriji I, te u Grupi 1, kao što je to napravio Szasz u kategoriji II, te u Grupi C/CN/C3/D/E. Osim Tomscanyja u Grupi 2, prvak je u Grupi 3 Nihad Seferagić (Župa dubrovačka), te Ivan Grozdanić (Rogoznica) u Grupi 6.

Što se tiče Grupe 5 Radola lovi svoj peti naslov državnog prvaka ukupno, a treći u nizu, a Tatalović vozi za svoj prvi naslov državnog prvaka u karijeri. Nisu njih dvojica u istoj klasi. Radola mora pobijediti, ako ne uspije, tad se otvara prilika Tataloviću.

- Dimitrijević dolazi, dolazi i mali Matija Jurišić, koji je prije neki dan osvojio naslov europskog prvaka na brdu. Uz njega nastupit će i naš Niko Pulić, zatim Vasilije Jakšić, dakle, imat ćemo tri europska prvaka na brdu. Svi žele biti dio dubrovačke utrke, koja je postala zadnjih godina prestižna utrka. Nama godi to što se svi na utrci u Dubrovniku osjećaju odlično, te što je ne žele propustiti unatoč tome što je većina pitanja riješena, što se većina prvaka zna. Zatim, i dolazak velikana ovog sporta govori o našoj utrci. Mi pak dugujemo zahvalnost stanovnicima Osojnika, Petrova sela, Pobrežja..., zatim brojnim službama, prijateljima kluba... Dolazak je najavio Mario Walter Oliva, dugogodišnji predstavnik talijanskog saveza u Izvršnom odboru CEZ-a, koji ima želju organizirati Kup Jadrana. Vozilo bi se u Italiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Albaniji i Grčkoj. Stanica tog novog natjecanja bi bio Dubrovnik – otkriva direktor utrke kojem je zamjenik Marino Ferlan iz Matulja, a koji je, tako će biti i ovaj put, prvi operativac na startu utrke.

image

Niko Pulić

Tonči Vlašić/
image

Staza Dubrovnik

Tonči Vlašić/
image

Start

Tonči Vlašić/
image

Dejan Dimitrijević (Fly with Kolman)

Tonči Vlašić/
image

Matija Jurišić (Župa dubrovačka)

Tonči Vlašić/
image

Legendarna Lada

Tonči Vlašić/
image

Laszlo Szasz - rekorder staze

Tonči Vlašić/
image
Tonči Vlašić/
image
Tonči Vlašić/

Dubrovačka festa počinje u petak kad će na Brsaljama, na Pilama, uz dubrovačke mire (zidine), biti izloženi ‘bolidi‘ Žarka Knega, Ozrena Grande... Treninzi su na stazi ‘Dubrovnik‘ u subotu, a u nedjelju je start prve od dvije utrke u 10 sati.  

05. studeni 2024 04:52