Slovak Mat’o Homola je odbio napad svog klupskog kolege, Čeha Adama Kouta, te je obranio naslov pobjednika natjecanja TCR Eastern Europe. Bilo je super zanimljivo na zadnjoj stanici sezone, na Salzburgringu. Homola je imao 34 boda prednosti uoči dolaska u Austriju, a Kout je sjajnim vožnjama na kraju bio samo pet bodova kratak. Spasio se branitelj naslova trećim mjestom u zadnjoj utrci, a da je, kao i u prvoj utrci bio šesti, ostao bi praznih ruku…
I dok se dvojac Hyundai Janik Motorsporta ‘tukao’ za naslov prvaka, nastupila su i dva člana Dubrovnik Racinga, Žarko Knego i Frano Dubreta. Knego je dočekao zadnju stanicu kao osmi u ukupnom poretku, a unatoč svim problemima, koje je imao na Salzburgringu, uspio je napraviti korak naprijed. Prvo sedmi u ptredzadnjoj utrci sezone, potom u zadnjoj utrci šesti, te je sezonu zaključio na sedmom mjestu ukupnog poretka.
- Tijekom kvalifikacijama za prvenstvo Hrvatske bilo je jasno kako se nešto događa s autom, dim je ulazio u kabinu… Pukla je ‘grana’ nakon čega se gledalo što ćemo i kako ćemo. Znali smo da ima jedna takva ‘grana’ u Hyundaijevom timu u Vallelungi u Italiji, te smo gledali način kako doći do nje, avionom ili autom… Na kraju smo spas pronašli kod konkurentskog tima, koji je primjetio sličan problem na njihovom Hyundai Elantri TCR, ali nisu htjeli tu ‘granu’ odmah dati nama dok ne utvrde je li njima treba – priča ekipa Žarka Knega, koja se složila kako treba krenuti s vađenjem motora, a kad su se uhvatili gtog posla, otkrili su još niz problemčića.
Tko je sve radio na Knegovom bolidu? Svi su dali ruke, Frano, Zlatko i Luka Dubreta, Miroslav Rastović, Tomislav Srbljinović, Đivo Franić i Teo Blažević, koji su do ponoći uspjeli vratit motor nazad s novom granom, te je Knego ujutro na utrci, koja se bodovala za prvenstvo Hrvatske, provjerio je li sve u redu, te potom dočekao start kvalifikacija TCR Eastern Europe.
Žarko je bio šesti u tim kvalifikacijama, a Frano Dubreta deseti. Prva utrka se zaustavila nakon četiri kruga (crvena zastava na stazi), te je Knego pao na osmo mjesto, a Frano je u tom trenutku bio deveti. Nakon ‘restarta’ utrke, jurio je Dubreta, koji je u borbi za peto mjesto, uslijed ‘guranja’, pada za dva mjesta. Nakon toga ga udara još jedan vozač, te je na kraju deseti. Knego je cijelu prvu utrku muku mučio s autom, ali je zahvaljujući sreći i iskustvu, ciljem prošao sedmi. Dan poslije bio je brži, te šesti.
Što će Knego pamtiti ove sezone? Svakako pobjedničko postolje na drugoj utrci na stazi Most, te činjenicu kako je na devet od ukupno dvanaest utrka sezone osvajao bodove u Hyundai Elantri N TCR. Jednom peti, tri puta šesti, tri puta sedmi…, a sve to unatoč problemima. Nije iznimka bilo pucanje ‘grane‘ sad u Salzburgringu. Bilo je još toga.
Dubreta? S obzirom kako je propustio pola sezone, skupio je lijepih 15 bodova (Knego 69 bodova), te je na kraju zauzeo trinaesto mjesto u ukupnom poretku sezone sa svojom Cupra Competición TCR. Najbolji plasmani? Jednom šesti, jednom osmi, te tri puta deseti. Ukupno je pet puta osvajao bod(ove).
Naravno, Hyundai Janik Motosport je timski prvak, a šesti u poretku klubova u sezoni 2024. Auto klub Dubrovnik Racing. Treći je na kraju u ukupnom poretku Mađar Atilla Bucsi (Hyundai i30 N TCR).
Knego prošle 2023. godine na kraju petnaesti u ukupnom poretku TCR Eastern Europe, pet puta u TOP 10, a sad ukupno sedmi i devetu puta u TOP 10. I kad je tako, već razmišlja o novoj sezoni, a cilj mu je, ne krije, biti na kraju sezone 2025. godine u TOP 5.