Devetnaestogodišnji vozač koji je u policiji evidentiran kao višestruki ponavljač prometnih prekršaja nedavno je snimljen kako vozi zaustavnim trakom na Pelješkom mostu, a samo dva tjedna prije toga pretjecao je na istom mjestu na isti način, piše Slobodna Dalmacija.
Kažnjen je s 2700 kuna, što mladiću koji vozi BMW, odnosno njegovim roditeljima, očito nije dovoljno destimulirajuća globa.
Štoviše, na oprez u prometu i poštivanje pravila na cesti nije ga natjerala niti činjenica da je još kao 17-godišnjak zbog takvog ponašanja 2019. usmrtio 15-godišnju djevojku Magdalenu Šimić, vozeći motocikl Ktm Duke 390.
Naletio je na nju na pješačkom prijelazu u Orebiću, brzinom od 117 km/H odnosno 134 posto iznad utvrđenog ograničenja na 50 km/h.
Pritom je teško ozlijeđena i 18-godišnje djevojka koja je bila s njim na motociklu pa je hitno helikopterom prevezena u splitsku bolnicu.
No, Magdaleni, koja se u tom trenutku vraćala s jednog koncerta, nije bilo spasa. Preminula je na licu mjesta. Ova uzorna učenica tek je bila upisala srednju školu...
Šokantno otkriće: vozač BMW-a koji je divljao na Pelješkom mostu prije tri godine je na zebri usmrtio 15-godišnjakinju! Pričali smo s neutješnom majkom: ‘Kaznu nije odslužio...‘
Policija je uhvatila vozača BMW-a koji je na Pelješkom mostu pretjecao veliku kolonu vozila i ubacio se u zaustavnu traku. Evo koliko je platio
Njezina majka Sandra, ponukana aktualnim divljanjem 19-godišnjaka koji još nije u zatvoru, otkrila je na Facebooku: "Osuđen je na tri godine i devet mjeseci te mu se kazna i smanjila nakon žalbe, i šta dalje reći? Magdalene Šimić više nema, tog dana nije ubio samo Magdalenu, ubio je cijelu jednu obitelj", upozorila je majka pokojne djevojčice.
"Ni objave sa suđenja za smrt Magdalene nema po novinama i portalima. Sve prolazi u tišini i onda računa mladić: ‘A zašto ne bih to radio kad mogu‘…”, piše Sandra Šimić.
A što uopće taj momak radi na cesti, kako danas ima priliku voziti snažni automobil i ponavljati prekršaje, a sutra možda i nesreću sa smrtnim ishodom? U kojoj će ponovno poginuti ili biti teško ozlijeđen - netko drugi. Ta se pitanja nameću svakom sa zdravim razumom, ali ne i državnom aparatu.
Prometni stručnjak Željko Marušić ovim povodom ukazao je po tko zna koji put na njegovu neučinkovitost jer "da imamo pošteno i učinkovito pravosuđe, objesno pretjecanje zaustavnim trakom (!) Pelješkog mosta BMW-om serije 3, E46 (1997. – 2004.), brzim, a sigurnosno zastarjelim i opasnim, ne bi bilo moguće jer vozač bi bio u zatvoru, a vozačka dozvola za sve kategorije bila bi mu poništena.
A da usto imamo stručan i odgovoran prometni sustav vozač mlađi od 24 godine ne bi smio voziti automobil snažniji od 70 kW (95 KS), imao bi privremenu vozačku dozvolu, a godišnja polica osiguranja od autoodgovornosti, za stari i nesigurni sportski automobil, stajala bi najmanje 10.000 kuna", zaključuje Marušić.
Nije stvar samo u ovom bahatom i neodgovornom mladom vozaču, niti je problem manjkave penalizacije od jučer.
Gotovo isti primjer, znatno ranije, imali smo u strašnom slučaju u Makarskoj, gdje je nesreću, gotovo na samoj "zebri", skrivio još jedan neiskusni, a samouvjereni vozač. U BMW-u, naravno. U nas ta tri slova imaju neku jezovitu simboliku kad se za volanom zateknu razni tatini sinovi.
A ovaj iz Makarske odavno je postao amblematski lik za hrvatske prilike - ne samo na cestama, nego i u politici i sudstvu. Gdje su pred zakonom navodno svi jednaki osim onih - jednakijih.
A to su u pravilu oni s puno novca i jakim političkim vezama. Oni iz neke "društveno prihvatljive obitelji". Poput obitelji hercegovačkog tajkuna koji je u to doba imao razgranat biznis na Makarskoj rivijeri.
Njegov sin prije točno 20 godina na nogostupu je, odmah do pješačkog prijelaza, pokosio dvije 16-godišnjakinje.
Spomenuti tajkun, otac mladića, je svoj poslovni uspjeh mogao zahvaliti i tome što je bio blizak s bivšim premijerom Ivom Sanaderom. Kojem je 2004. godine kupio prvi BMW, zamislite - upravo kad mu se sin našao pred sudom.
Baš kao i "fantom" s Pelješkog mosta kad je ubio Magdalenu Šimić, mladić koji je usmrtio dvije maloljetnice tada je bio 17-godišnjak. Imao je položen vozački ispit, ali vozio je bez vozačke dozvole pri sebi. I znatno većom brzinom od 40 kilometara na sat, koliko je bilo ograničenje na tom dijelu ceste. Zadobio je posjekotine i potres mozga, pa se detalja nesreće navodno nije mogao sjetiti.
Sutkinja splitskoga Općinskog suda Maria Majić osudila ga je na dvije i pol godine zatvora, da bi kasnije tu presudu umanjili suci Županijskog suda u Splitu pod predsjedanjem danas pokojnog predsjednika Kaznenog odjela, Vinka Cuzzija.
Zašto su oni kaznu smanjili na dvije godine? Obrazloženje je legendarno i de facto je ušlo u narodnu predaju: "Dolazi iz obitelji društveno prihvatljiva ponašanja kojemu su roditelji omogućili studiranje u inozemstvu, gdje se pokazao uspješnim."
Dati maloljetnom sinu sportski automobil od 320 "konja" kojeg on vozi kao manijak ispalo je društveno prihvatljivim jer ćaća dite - školuje u inozemstvu, a mali k tome i dobro uči?!
I tako je mladić u zatvoru otvorenog tipa u Valturi proveo 22 mjeseca, da bi nakon toga nastavio školovanje u švicarskom Luzernu. Pušten je dva mjeseca ranije zbog primjernog ponašanja. A mrtve srednjoškolke iz Makarske nisu nikad dobile priliku upisati niti neki "skromniji" studij, recimo u Splitu.
Obitelj mladića od tada više ne živi u Makarskoj. Pokupili se. A obitelji dviju mrtvih srednjoškolki nisu nikad dobile (službeni) odgovor na otvoreno pitanje jesu li prijateljstvo hercegovačkog tajkuna i danas utamničenog Sanadera te skupi poklon tadašnjem premijeru baš u vrijeme suđenja utjecali na njegov ishod. Sudac Cuzzi više nije živ, a BMW za Sanadera nikad nije doveden u relaciju s presudom prvostupanjskog suda, kao ni s kasnijim smanjenjem kazne.
Državno odvjetništvo odbacilo je tvrdnje da je učinilo značajan propust jer nije procesuiralo oca mladića zbog prometne nesreće koju je skrivio njegov tada maloljetni sin, a on mu to izravno omogućio. Još 2002. godine navodno su razmatrali pitanje moguće odgovornosti roditelja, ali su zaključili da njihove odgovornosti - nema.
"Maloljetnik je bio osposobljen za upravljanje motornim vozilima, ali mu vozačka dozvola nije mogla biti izdana zbog nenavršenih 18 godina života. Imajući upravo u vidu činjenicu da je maloljetnik bio osposobljen za upravljanje motornim vozilom i da se radi o osobi koja s obzirom na svoju životnu dob sukladno odredbama Kaznenog zakona samostalno odgovara za svoj učin i propuste, dosljedno tome nema odgovornosti njegovih roditelja", stoji u tom priopćenju DORH-a.
Zasad nije objavljeno je li i vozač BMW-a sa zaustavnog traka na Pelješkom mostu, koji još nije omirisao zatvora zbog usmrćenja djevojke u Orebiću - valjda dok ga ne "ovjeri" s još jednim - također dolazi iz "obitelji društveno prihvatljivog ponašanja" i mora li negdje studirati. Ili se samo objesno vozika po Pelješcu, a sada i na mostu pa se možete samo nadati da mu se nećete naći na putu.
Dva desetljeća su prošla, ništa se promijenilo nije...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....