Uveden u srpnju 2016., standard pete generacije za širokopojasne mobilne mreže nije baš savršen, upozorava HAK, a prenosi Slobodna Dalmacija.
Naime, tehnološki stručnjaci koji rade za Federalnu zrakoplovnu industriju Sjedinjenih Američkih Država upozorili su da radarski visinomjeri koji se koriste u zrakoplovima mogu biti pod utjecajem spektra C-pojasa koji koristi 5G.
Direkcija 'Générale de l’Aviation Civile' u Francuskoj također je izrazila zabrinutost, preporučivši putnicima da tijekom leta isključe mobilnu podatkovnu vezu, piše HAK.
Dva američka visoka dužnosnika iz DOT-a i FAA-a zamolila su telekomunikacijske gigante AT&T i Verizon da odgode 5G implementaciju zbog zabrinutosti od mogućih smetnji.
Agencija Europske unije za sigurnost u zračnom prometu ističe da tehnički podaci dobiveni od proizvođača iz EU-a u ovom trenutku ne nude uvjerljive dokaze za neposrednu zabrinutost u pogledu sigurnosti.
U razgovoru za CNN Business u srijedu, nadzornik sigurnosti civilnog zrakoplovstva nadalje napominje da EASA nije svjesna bilo kakvih incidenata u radu uzrokovanih 5G smetnjama, navodi HAK.
Uprava za civilno zrakoplovstvo dosad nije potvrdila nijedan slučaj 5G smetnji koje su rezultirale kvarom sustava zrakoplova.
Ipak, postoje razlike u frekvencijama u Europskoj uniji u odnosu na SAD. Tako u Europi 5G mreža radi između 3,4 i 3,8 gigaherca, dok Amerika koristi frekvencije između 3,7 i 3,98 gigaherca.