Nema nam premca u ekonomičnoj kupovini, znamo točno gdje se nalaze zone u kojima se za manje dobije više. U valu rastuće inflacije u kojoj svjedočimo kako je cijena onome jučer, danas opet skočila, svaka je ušteđena kuna slađa i milija, piše Slobodna Dalmacija.
S tako promišljenim planom brojni su Dalmatinci od prije nekog vremena opet otkrili trgovački eldorado u susjedstvu, Hercegovinu, precizno rečeno Goricu, naselje u pograničnoj zoni, početnoj štaciji na putu za Soviće. U njegovu trgovačkom centru te malim kiosk dućanima već se neko vrijeme masovno pazari tekstil potreban za opremanje hrvatskih apartmana i kuća za odmor, te trenerke, tenisice, pidžame, ženske torbe. U glavnini puno jeftiniji artikli i garderoba u odnosu na hrvatsku ponudu i prateće joj više cijene. Kako god da gledaš, ispada da je kod susida isplativije.
Pripreme za sezonu
- Masovno nam dolaze Dalmatinci, još od početka zime već se naveliko planski uzima tekstilna roba za objekte za turizam. Nema odakle ne dolaze, otoci, Brač, Hvar, cijela Makarska, Tučepi, Baška Voda, Split, Imotska krajina, Sinj, Šibenik, ima ih sve do Zadra. I prije su oni dolazili po ovu robu, ali od kada je kod vas krenuo veliki turizam, potražnja je jako skočila. Svi se na vrijeme žele opremiti. Pala je prodaja mesa, mlijeka i tih nekih proizvoda koji se ne smiju više zbog kazni prenositi preko granice u Hrvatsku, u EU. Ali za ovo drugo zabrana nema, pa potražnja samo raste – kaže nam prodavačica u jedinoj trgovini prehrambene robe u Gorici.
Pa da vidimo što se najviše pazari? Ručnici su hit jer im je i cijena turbo hit. Primjerice mekanim, finima, u nježnim bojama, težine 600 grama, veličine 50 centimetara puta metar, cijena je 26 kuna. Onima od 70 puta 140, oko 48 kuna, preračunava nam prodavačica iz dućana iz sklopa centra Ivana Pandžić. Priča nam kako se veliki turizam u Dalmaciji itekako osjetio u njihovoj trgovini, ljudi kupuju sve što im je potrebno za sezonu, velike količine kompleta posteljine, jastučnice, navlake za jogije, štep-deke, jastuke. Ne samo što im se isplati zbog puno niže cijene nego u Hrvatskoj, rezultatu i niže trgovačke marže, već i činjenice da s potrošenih 400 kuna, odnosno sto konvertibilnih maraka, imaju povrat poreza. I to još više smanjuje iznos. Radujte se narodi.
- Naravno da im se to isplati, jer kod vas je sve puno skuplje, u konačnici se kod nas uštedi i po nekoliko stotina kuna. A da ne pričamo kako stalno imamo akcije koje još više pogoduju kupcima. Na utrošenih tisuću i nešto kuna, dođe im i povrat poreza od 200. Za taj iznos u našem dućanu možete kupiti tri kompleta pidžama za odrasle. Ili jedne dobre trendy traperice. Ili čak dva para jeansa s akcije, kada nam ostanu zadnji brojevi. Još ostane za kavu. Kako imamo nekoliko dućana različitih namjena u našem centru, zbrajaju se računi, pa je povrat poreza još lakše dobiti. To je kupcima jako, jako prihvatljivo – veli nam.
Brendirane torbe
Pregledali smo i na dan posjeta aktualnu ponudu i zabilježili nekoliko stavki: ručnik jacquard 30 puta 50 od 410 grama je 5,2 kune, a 70 puta 140 stoji 27,6 kuna. Štep jorgan 140 puta 200 je 107,6 kuna, a onom 200 puta 240 cijena je 175,6 kuna. Deki 200 puta 240 centimetara iznos je oko 200 kuna, jogi plahti 200 puta 200 cm cijena je 44 kune, a ukrasnoj jastučnici 40 puta 40 cm 22 kune. Kuhinjska krpa je 4,4 kune, komplet posteljine jogi 180 puta 200, uz gornju plahta i dvije jastučnice 288 kuna. I tako redom ušteda na uštedu. Zato se dalmatinsko turističko opremanje provodi u bosansko-hercegovačkim dućanima.
-Već neko vrijeme dosta žena i djevojaka iz Splita kod nas dolazi kupovati brendirane torbe dizajnerice iz Ljubuškog, s kojom naša tvrtka ima ekskluzivnu suradnju. One su puno jeftinije nego kod vas. Jučer mi je došla i jedna mama iz Splita po svoju mamy bag torbu, one su kod vas također veliki hit, a kod nas ogromna ušteda. Pa naravno da se to isplati, kada kupi još neke stvarčice, dođe i povrat poreza. Ljudi idu gdje mogu uštedjeti – veli nam prodavačica.
Gole činjenice
Ni najmanja nam namjera nije reklamirati dućane susjedne zemlje. Ali, molimo lijepo, kada vam dječja pidžama u hercegovačkim dućanima dođe 40 kuna, a ona za odrasle 60, traperice za odraslu osobu od 80 kuna, skroz trendy ženski jeans već od 140 kuna, moderni donji dio trenerke oko sto kuna, tenisice od 160 do 200, onda moramo konstatirati kako hrvatski trgovci u ovoj rastućoj, podivljaloj inflaciji još uvijek žive na nekoj drugoj planeti. A kada su već takvi, trgovina se obavlja preko "grane". Svaka čast našima, ali tamo se lakše i slađe troši.