StoryEditorOCM

Evo kako se gradio Pelješki most u slici i riječi!

Piše dv
25. srpnja 2022. - 16:11

1997. Pokojni SDP-ov župan dubrovačko-neretvanski Ivan Šprlje inicira povezivanje juga Hrvatske mostom preko Pelješca

1998. Povratnik iz SAD-a, danas pokojni, Primorac Pero Glumac pokreće peticiju za izgradnju Pelješkog mosta, a ideju o tome HDZ-ov Luka Bebić iznosi u Hrvatskom saboru

2000. Župan Šprlje u okviru nove županijske cestovne mreže ističe izgradnju brze ceste i mosta 'Pelješac-Klek'

2004. Pokojni Jure Radić i IGH predstavljaju projekt mosta vrijedan 1,95 milijardi kuna, duljine 2,4 kilometra, širine 24,64 i visine 55 metara

2005. Tadašnji HDZ-ov premijer Ivo Sanader prvi put otvara gradilište Pelješkog mosta

2007. - Predsjednik Vlade Sanader ponovno otvara radove, potpisan je ugovor s konzorcijem Konstruktor-Viadukt-Hidroelektra, a kao termin dovršetka radova navodi se 2015.

2009. - Županijska skupština donosi Deklaraciju o prometnoj izoliranosti

2010. Nakon prvih sondaža, bivša premijerka Jadranka Kosor najavljuje nastavak gradnje mosta, no radovi staju nakon potrošenih 230 milijuna kuna

2011. Europska investicijska banka poručuje kako neće financirati most koji se ne uklapa u dugoročnu viziju EU

2012. Vlada Zorana Milanovića traži alternativu mostu kroz trajektni promet i koridor kroz Neum

2013. Studija konzultantske tvrtke Safege pokazuje da je most najbolje rješenje, Hrvatske ceste izrađuju dva nova projekta Pelješkog mosta

2014. Traju polemike s BiH oko štetnosti Pelješkog mosta za interese susjeda

2015. I Studija izvedivosti pokazuje kako je most najbolje prometno rješenje. Europska komisija najavljuje sufinanciranje u omjeru od 85 posto

2017. U Dubrovniku je potpisan ugovor za financiranje projekta 'Cestovno povezivanje s južnom Dalmacijom'. Europska komisija je Hrvatskoj odobrila bespovratna sredstva za izgradnju mosta, pristupnih cesta i stonske obilaznice. Ukupna vrijednost procijenjena je na 526 milijuna eura, a planirani rok dovršetka na 2022.

2018. U travnju su kao najpovoljniji izvoditelj za posao vrijedan više od dvije milijarde kuna izabran kineski China road and bridge corporation (CRBC). U prosincu na gradilište uplovljava divovski brod Zhen hua 7 s dva testna pilota

2019. Postavljen je prvi stalni pilot dug 126 metara, a za sljedeća četiri mjeseca u dno je zabijeno svih 148

2020. U veljači iz Kine morem stižu dijelovi kolničke konstrukcije mosta, a prijevoz traje sve do lipnja sljedeće godine

2021. Svečano je 28. srpnja spojen Pelješki most u punoj duljini od 2,4 kilometra. Podizanjem zadnjeg, 165. segmenta čelične konstrukcije, povezane su Komarna i Brijesta, čime je spojen teritorij RH

2022. Ministar prometa Oleg Butković za 26. srpnja potvrđuje otvorenje mosta s dijelom pristupnih cetsa 26. srpnja. Vlada je 21. srpnja odlučila da će se građevina koja spaja krajnji jug s ostatkom države zvati Pelješki most ili 'Pelješac Bridge'

image

2008.Gradiliste mosta u Komarni, za koji su napravljeni pripremni radovi, ali ce biti zaustavljeni zbog globalne ekonomske krize, te privremenog odustajanja Vlade od kapitalnih investicija

Vojko Basic/Cropix/Cropix
image

2015. Udruga Peljeski most i Hrvatski domoljubni stozer pod parolom Hocemo Peljeski most 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2015. Udruga Peljeski most i Hrvatski domoljubni stozer na gradilistu mosta postavila je dva Stepinceva andjela. Nazvani su Duje i Vlaho 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2015. Udruga Peljeski most i Hrvatski domoljubni stozer na gradilistu mosta postavila je dva Stepinceva andjela. Nazvani su Duje i Vlaho 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2012. Udruga Peljeski most organizirala je danas ispred Sponze potpisivanje peticije ZA Peljeski most

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2013. Udruga Peljeski most poklonila je Dubrovcanima tortu koja je prikaz Peljeskog mosta 

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2013. Udruga Peljeski most poklonila je Dubrovcanima tortu koja je prikaz Peljeskog mosta 

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2013. Devetnaest plivaca sudjelovalo je u plivackom maratonu od Brijeste na poluotoku Peljescu do Komarne n

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2013. Dubrovacka grupa Atlantida odrzala je koncert Cujete li nas, na stopi buduceg Peljeskog mosta.
 

Foto: Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2018. Zapoceti i radovi na izgradnji mosta kopno-Peljesac.
 

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2018. Kineski potopni brod Zhen Hua 7 na gradilistu je mosta Peljesac. 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2018. Prvi radovi na pripremi gradilista mosta Peljesac u Komarnoj

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2018. Gradiliste mosta Peljesac u Komarnoj, bovama je oznaceno podrucje na koje ce se uskoro doci brod koji ce istrazivati dno kanala.
 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2018. postavljena je ploca izgradnje mosta kopno Peljesac s pristupnim cestama.
 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2018. Zapoceti i radovi na izgradnji mosta kopno-Peljesac.
 

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2018. sredisnji platoa te dva stupa i dva upornjaka starog projekta mosta koji su  sruseni
 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2019. Najvece plovilo za busenje pilota na svijetu brod Zhen Hua 7, na gradilistu Peljeskog mosta pobio prvi pilot za temelje Peljeskog mosta.
 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2019. Novi brod sa pilotima za Peljeski most na sidristu ispred gradilista mosta u Komarnoj.
 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2019. Gradiliste Peljeskog mosta

Tom Dubravec/Cropix/Cropix
image

2019.Prvi stup dobio je temelj. 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2019. Najvece plovilo za busenje pilota na svijetu brod Zhen Hua 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2020. Dobrodoslica u Komarni na kineskom jeziku.
 

Nikola Vilic/Cropix/Cropix
image

2020. Ronioci za podvodne radove i strucnjaci za miniranje iz Rudarsko-geolosko-naftniog fakulteta 

Denis Jerkovic/Cropix/Cropix
image

2020.  Gradiliste Peljeskog mosta.
 

Tom Dubravec/Cropix/Cropix
image

2020.  Gradiliste Peljeskog mosta.

Tom Dubravec/Cropix/Cropix
image

2020. Radovi na izgradnji Peljeskog mosta
 

Danijel Bartolic/Cropix/Cropix
image

 Radovi na izgradnji Peljeskog mosta

Zvonimir Barisin/Cropix/Cropix
image

2021. Peljeski most.
 

Bozo Radic/Cropix/Cropix
image

2021. Gradiliste Peljeskog mosta.
 

Bozidar Vukicevic/Cropix/Cropix
image

2021. Radovi na izgradnji Peljeskog mosta

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2021. Radovi na izgradnji Peljeskog mosta
 

Ante Cizmic/Cropix/
image

2021.  Radovi na izgradnji Peljeskog mosta

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2021 .Podizanje zadnjeg 165. segmenta celicne konstrukcije Peljeski most u potpunosti je spojen od Komarne do Brijeste.
 

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2021 .Podizanje zadnjeg 165. segmenta celicne konstrukcije Peljeski most u potpunosti je spojen od Komarne do Brijeste.

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2021. Asfaltiranje kolnicke konstrukcije Peljeskog mosta.
 

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix
image

2022.
 

Vojko Basic/Cropix
image

20222. Peljeski most.
 

Tom Dubravec/ Cropix/Cropix
image

2022.pogled preko otocica Kokosar na Peljeski most i mjesto Komarna
 

Tom Dubravec/ Cropix/Cropix
image

2022. Peljeski most prosao je tehnicki pregled 

Tom Dubravec/ Cropix/Cropix
image

2022. Peljeski most prosao je tehnicki pregled 

Tom Dubravec/ Cropix/Cropix
22. studeni 2024 23:42