Istraživanje PISA 2022, u kojem je sudjelovalo 6.135 učenika iz 180 hrvatskih škola, bilo je usmjereno na matematičku pismenost, dok su čitalačka i prirodoslovna pismenost te kreativno mišljenje učenika bila sporedna ispitna područja. Ispitovalo se i ozračje u hrvatskim školama, odnosno osjećaj pripadnosti školi i zadovoljstvo životom učenika.
Prema objavi Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 84 posto hrvatskih učenika izjavilo je da lako sklapa prijateljstva u školi, što je iznad prosjeka OECD-a (76 posto), dok ih je 83 posto imalo osjećaj pripadnosti školi (prosjek OECD-a iznosio je 75 posto).
S druge strane, navodi NCVVO, 12 posto učenika izjavilo je da se u školi osjećaju usamljeno, 11 posto njih se osjećalo poput stranca ili izostavljeno u školi (prosjeci OECD-a iznosili su 17 posto i 16 posto). U odnosu na rezultate istrživanja iz 2018. godine, hrvatski učenici imaju veći osjećaj pripadnosti školi.
"Zadovoljstvo učenika životom tijekom posljednjih godina u mnogim se zemljama smanjilo. U 2022. godini, 12 posto hrvatskih učenika izjavilo je da nisu zadovoljni svojim životom, a svoje zadovoljstvo ocijenili su ocjenama od 0 do 4 na ljestvici od 0 do 10. Otprilike isti broj učenika nije bio zadovoljan životom i 2018. godine (11 posto). U zemljama OECD-a, udio učenika nezadovoljnih životom prosječno je porastao s 11 posto 2015. godine na 16 posto u 2018. te na 18 posto u 2022. godini.
Rezultati PISA istraživanja za matematičku, čitalačku i prirodoslovnu pismenost objavljeni su 5. prosinca 2023., dok će rezultati za kreativno mišljenje i financijsku pismenost biti objavljeni 2024. godine. U istraživanju je sudjelovalo oko 690.000 učenika koji predstavljaju oko 29 milijuna petnaestogodišnjaka koji se nalaze u sustavu obrazovanja u 81 zemlji. U Hrvatskoj je sudjelovalo 6.135 učenika koji predstavljaju oko 35.000 petnaestogodišnjaka (89 posto ukupne populacije petnaestogodišnjaka).