Društvene mreže poput Facebooka, Twitera ili Instagrama postale su nezaobilazan komunikacijski kanal političara sa biračima, posebice u predozborno vrijeme. Pravi 'bum' promidžba preko društevnih mreža doživjela je tijekom predizborne kampanje američkih predsjedničkih izbora. Hillary Clinton tako je objavila preko 30 milijuna statusa na Fecebooku, a pobjednik izbora, aktulani predsjednik SAD-a Donald Trump na toj društevnoj mreži približio se brojci od 100 milijuna.
Na Facebooku smo provjerili koliko ozbiljno društvene mreže shvaćaju dubrovački političari i njihove stranke. Među najaktvnijima je bivši dubrovački gradonačelnik, HNS-ovac Andro Vlahušić čiji službeni profil prati 7493 korisnika Facebooka, a iza njega je po broju pratitelja SDP-ova kandidatkinja za gradonačelnicu Dubrovnika Tatjana Šimac Bonačić. Njezin službeni profil na Facebooku prati 5223 korisnika te društvene mreže . HDZ-ova kandidata za gradonačelnika Mata Frankovića pak prati 2184 korisnika, MOST-ova kandidata Mara Kristića 1743, a kanditakinju Dubrovačkog demokratskog sabora Terezinu Orlić 272 korisnika. Prvak gradskog HSS-a i izgledni kandidat za gradonačelnika Vido Bogdanović nema službeni profil nema, no skoro svakodnevno je aktivan na svom privatnom profilu na kojem ima 1406 prijatelja.
Zavirli smo i u profile službenih kandidata za župane Dubrovačko-neretvanske županije. Službeni profil aktulani župan Nikola Dobroslavić kojeg je HDZ kandidirao za još jedan mandat redovito ažurira no prati ga tek 317 ljudi, dok njegova imenjaka i protukandidata iz MOST-a Nikolu Grmoju prati 783 korisnika Facebooka. No profil SDP-ova kandidata za župana, Davora Penića nismo uspjeli pronaći.
Za razliku od svoje središnjice koja je izuzetno aktivna na društvenim mrežama, stranačke organizacije socijal demokrata sa krajnjeg juga uopće ne koriste Facebook. Dubrovački SDP osim zatvorene grupe uoće nema svoj profil, a županijka organizacija svoj je profil ažurirala kada ga je i otvorila, nakon pobjede na parlmanetarnim izborima 2011. Stoga ne čudi da taj profil prati tek 20 korisnika Facebooka. Županijska organizacija SDP na Fcebooku je u listopadu prošle godine otvorila i blog ali ga nikada nije koristila. NI županijski HDZ nije puno bolji. Njihov profil na Facebooku zadnji pur je ažuriran u kolovozu 2011. a prati ga 138 korisnika. Županijska organizacija HSS-a također nije 'društvena'. Zadnji status objavili su 2015. a na naslovnoj fotografiji profila još uvijek je bivši predsjednik i bivši član te stranke Branko Hrg. Stoga ne čudi da ga prati tek 108 korisnika. Sasvim drugačija situacija je sa profilom HNS-a Dubrovačko-neretvanske županije koji se redovito ažurira, no ipak ga prato skromnih 347 korisnina.
No za razliku od županijske, dubrovačka strančka organizacija uopće nema svoj profil barem ne pod imeno Dubrovački HNS ili HNS Dubrovnik. Na Facebooku smo našli samo profile dubrovačkih organizacija HNS-ove mladeži i njihove stranačke Ženske mreže. Dubrovački HDZ po pitanju Facebooka sasvim je druga priča. Stranica se novim statusima ažurira gotovo svakodnevno, a prati je 3353 korisnika. Srđ je Grad odmah je iza sa 1226 korisnika koji prate njihov profil na ovoj društevnoj mreži koji se također uredno ažurira. Slijedi DUSTRA sa 1158 korisnika koji prate njihove objave, a na začelju je HSS sa 249 pratitelja, što je i dobro obzirom da je gradska organizacija tek nedavno obnovljena.
StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetFOTO: POLITIKA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA
Evo tko i kako od naših političara i njihovih stranaka koristi Facebook
21. ožujka 2017. - 22:03
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....