Danas se otvara Pelješki most, jedan od najvećih projekata u Europskoj uniji i Hrvatskoj financiran sredstvima kohezijske politike. EU je u projektu sudjelovao s 357 milijuna eura‘, kažu iz EK.
‘Pelješki most ubrzat će gospodarski razvoj i ojačati teritorijalnu koheziju južne Dalmacije i Hrvatske u cjelini. Projekt je iznimno važan za Hrvatsku, ali i za Europsku uniju. Ovaj je most simbol europske solidarnosti i pokazatelj financijske i političke podrške Hrvatskoj. Uvjerena sam da će znatno poboljšati svakodnevni život građana i biti važna sastavnica razvoja Hrvatske‘, kazala je povjerenica za koheziju i reforme Elisa Ferreira.
Novim mostom preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu povezuje se Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom Hrvatske. Skraćivanjem vremena putovanja između Dubrovnika i Splita most će uvelike olakšati svakodnevni život hrvatskih građanki i građana, ali i stanovnika susjednih područja. Neometan protok ljudi i robe znači lakši pristup javnim uslugama, primjerice zdravstvenoj skrbi, ali i komercijalnim uslugama u brojnim podregionalnim centrima. Od bolje povezanosti veliku će korist imati turizam i trgovina te će se ojačati teritorijalna kohezija južne Dalmacije i ostatka zemlje. Pelješki most ima četiri trake, dug je 2,4 km, a visok 55 m, što omogućuje neometan prolaz brodova ispod njega. EU financira i infrastrukturu povezanu s mostom, kao što su pristupne ceste, tuneli, mostovi i vijadukti. To uključuje izgradnju stonske obilaznice duge 8 km i rekonstrukciju postojeće ceste D414. Most i dijelovi pristupnih cesta u funkciji su od danas, a očekuje se da će zadnja faza projekta i stonska obilaznica biti dovršeni do kraja 2023. Komisija je u lipnju 2017. na temelju studije izvedivosti odobrila sredstva EU-a za gradnju Pelješkog mosta u Hrvatskoj, podsjećaju iz EK.
Ponosni su i Pelješčani koji su njime već prošetali , a Sočani iz KUD Sveti Juraj Osojnik na njemu su zabalali Linđo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....