Od jutros je mnoštvo letova otkazano iz hrvatskih zračnih luka ili su poletjeli sa zakašnjenjem.
Čitateljica Slobodne Dalmacije iz Splita (podaci poznati redakciji) u subotu navečer poletjela je iz splitske zračne luke prema Zagrebu avionom Croatia Airlinesa. No umjesto u 21:50 za kad je let bio predviđen, krenula je u 22:30, dakle s 40 minuta zakašnjenja.
Danas je čitateljica Slobodne trebala imati let iz Zagreba prema Zürichu, također s Croatiom Airlines, u 9:15, međutim taj joj je let otkazan doslovno deset minuta prije ukrcaja u avion, i to bez dodatnog objašnjenja.
- Deset minuta prije leta za Zurich javljeno nam je da je let otkazan. Satima smo čekali ispred pulta Croatia Airlinesa da nam osiguraju drugi let. Ponuđeno nam je da u 18 sati idemo preko Frankfurta, da bi pola sata prije polaska javili kako se i taj let odgađa - kaže nam Splićanka.
S obzirom da je iz Švicarske trebala letjeti vezanim letom prema SAD-u kompanijom Delta i taj joj je let propao.
Čitateljica se još uvijek nalazi na zagrebačkom aerodromu Franjo Tuđman i u ovom trenutku ne zna kad će i hoće li uopće uspjeti kreniti prema SAD-u.
Kašnjena je danas bilo i iz Zračne luke u Čilipima. Dulja kašnjenja zabilježili su u dolasku letovi iz Rima, te Atene i Rima koji trebaju sletjeti večeras poslije 20 sati.
Veće kašnjenje u odlasku jutros je zabilježio let iz Frankfurta, a manjih kašnjenja u polijetanju bilo je poslijepodne iza 17 sati a zasad je u odlasku najavljeno kašnjenje leta za Atenu.
Evo što je za Slobodnu Dalmaciju kašnjenjima odgovorio glasnogovornik Croatia Airlinesa:
Jutrošnji let Zagreb– Zurich neplanirano otkazan zbog toga što je u tom trenutku nedostajala dodatno raspoloživa posada (jedan član posade) za tip zrakoplova Dash 8- Q400, kojim je trebao biti obavljen navedeni let.
- Naime, došlo je do situacije u kojoj jedan član planirane posade za let Zagreb – Zurich nije mogao obaviti predviđenu dužnost, a jutros za njega nije bilo raspoložive zamjene. Do ovakve izvanredne situacije, koja je u poslovanju tvrtke vrlo rijetka, došlo je zbog niza razloga, a riječ je o poremećajima i kašnjenjima u planiranom prometu zbog nedostatka operativnog osoblja u europskim zračnim lukama te posljedičnom produljenju radnog vremena posada do zakonski predviđenih limita, privremenom ograničenju kapaciteta flote zbog tehničkog kvara na dva zrakoplova, te povećane stope bolovanja u ovom razdoblju.
Za let je bilo predbilježeno 69 putnika i svi će tijekom dana biti preusmjereni na druge letove Croatia Airlinesa i letove drugih avioprijevoznika kako bi sa što manje problema i kašnjenja stigli do krajnjeg odredišta. Žao nam je što se ova situacija dogodila i prouzročila neugodnosti našim putnicima, koji svoja prava mogu ostvariti u skladu s Europskom uredbom EZ 261/2004 preko Službe za korisnike Croatia Airlinesa. Ukupno je u proteklih tjedan dana obavljeno preko 560 planiranih letova, a zasad nije otkazan ni jedan drugi let u današnjem planiranom prometu i nadamo se da ovakvih situacija ubuduće neće biti ili da ćemo ih svesti na najmanju moguću mjeru. Croatia Airlines preventivno se pripremio za ovakve nepredviđene situacije unajmljivanjem dodatnog Airbus zrakoplova, međutim taj je zrakoplov već bio angažiran za pokrivanje poremećaja u planiranom prometu izazvanih tehničkim kvarom drugog zrakoplova te ga nije bilo moguće koristiti za otkazani let Zagreb – Zurich- ustvrdio je Janušić.
Što se tiče leta za Frankfurt, Janušić kaže kako je on u kašnjenju zbog nasljeđenih operativnih poremećaja tijekom dana.
- Nadam se da će se realizirati kroz nekoliko sati, a o svim putnicima se vodi briga u skladu s europskim regulativima i neće biti ostavljeni na cesti. Oni će biti obaviješteni na vrijeme o svim novim informacijama vezanih za letove.