Posao je destinacija na koju odlazimo gotovo svaki dan i tamo, okruženi kolegama i kolegicama, pokušavamo zadržati zdrav razum ie obaviti potrebne zadatke, uz osobe s kojima je ponekad izazov dijeliti ured.
Gotovo u svakoj kompaniji kolega i kolegice se mogu podijeliti u nekoliko kategorija, od onih koji većinu dana provedu glasno razgovarajući na telefon ne mareći treba li ostalima tišina, onih koji vole doručkovati za stolom ne mareći za zvukove i mirise koje pritom ostavljaju, do onih kojima je središnji dio smjene okupljanje uz kavu, onih koji rade i ne rade, ali i onih posebno pasivno-agresivnih od kojih treba ili bježati ili se direktno suočiti s njima.
Uredska kultura trebala bi biti na razini i podjele ne bi trebale postojati jer zaposlenici određene kompanije su tu da obavljaju zadatke, a minimum kulture svakako bi trebao uključivati profesionalno ponašanje prema ostalim kolegama i kolegicama.
No, tu smo gdje smo pa se nerijetko moramo suočiti s nečijim izljevima ljutnje, bijesa ili nemogućnosti zdravorazumske komunikacije.
Za pasivno-agresivne
Jennifer Brick bavi se uredskom kulturom sa sociološkim pristupom i na svom TikToku nerijetko dijeli savjete o tome kako navigirati kompleksnim uredskim politikama i izvući najbolje što se može od izazovnih situacija na poslu, prenosi Novi list.
Tako je otkrila i frazu koju treba uputiti pasivno-agresivnim ljudima, otkrivši da iza fraze stoji njezino osobno iskustvo.
“Frazu sam počela koristiti prošle godine i od tada nije bio niti jedan slučaj u kojem osoba nije odstupila i odšetala od mene”, kazala je.
Brick savjetuje da je najbolji način suočavanja s pasivno-agresivnim ljudima koristiti najneutralniji mogući ton u govoru te postaviti jedno jednostavno, ali direktno pitanje.
“Želite li pomoći ili povrijediti?”, pitanje je za koje Brick tvrdi da će pasivno-agresivnu osobu izbaciti iz takta.
Prema časopisu Psychology Today, pasivno-agresivno ponašanje je indirektan način iskazivanja negativnih osjećaja. Umjesto da se direktno pozabavi konfliktom, pasivno-agresivna osoba će se ponašati suptilno neprijateljski, pokušavajući destabilizirati osobu s kojom je u konfliktu.
Postavljajući to pitanje pasivno-agresivnoj osobi, nudite nježnu verziju sukobljavanja koju će oni svakako pokušati izbjeći.