StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetzavaravajuća praksa

Kupci revoltirani potezom poznate domaće tvrtke: ‘Manju količinu prodaju za istu cijenu, ni ambalažu nisu promijenili‘

Piše Dora Koretić/JL
12. rujna 2022. - 09:18

Mnogi su proizvođači, navodno zbog inflacije, posegnuli za metodom smanjivanja proizvoda, čime manju količinu prodaju za istu cijenu kao ranije, no način na koji je to napravila domaća tvrtka Saponia poprilično je razljutio brojne potrošače.

Rekli bismo - s razlogom - jer je Saponia na tržištu ostavila određenu količinu proizvoda kojima je smanjila litražu, no nije promijenila dizajn, a kamoli zapremninu ambalaže, zbog čega mnogi kupci tek kod kuće shvate da su zapravo kupili manji proizvod.

Formalno-pravno stvar je vjerojatno u skladu s hrvatskim ionako manjkavim propisima jer je Saponia na ambalaži deklarirala točnu, smanjenu količinu proizvoda. No, budući da potrošači, ako se nije promijenila ambalaža, baš i nemaju razloga svaki put iznova iščitavati podatak o litraži, malo je vjerojatno da u kompaniji nisu znali kako će ova sporna praksa revoltirati brojne kupce, piše Jutarnji list.

Prema onome što smo pronašli u trgovinama i onome što se piše na društvenim mrežama, uglavnom je riječ o Saponijinim omekšivačima iz linije Ornel te sredstvu za čišćenje Arf. Pa je tako trenutačno na policama trgovina moguće pronaći artikle pakirane u ambalaži identične zapremnine, zbog čega se čini kako je riječ o količinski identičnim proizvodima, no kad se iščita deklaracija, vidi se da to nije tako.

Na primjer, pronašli smo dva primjerka Arfa u identičnim bocama, no na jednom je deklarirana količina od 450, a na drugom 400 mililitara. Slično je i s Ornel omekšivačima - boce su identične visine i obujma, no u jednoj ima 900, a u drugoj 800 mililitara omekšivača.

Kad se ova druga otvori ili stavi uz neku svijetlu pozadinu, svjedoče posljednjih dana brojni korisnici na društvenim mrežama, vidljivo je da u boci nedostaje dio proizvoda, zbog čega su neki korisnici, prije nego što su shvatili da je promijenjena litraža, mislili da ih netko vara ili da si je netko u trgovini možda pretočio dio proizvoda.

Kako bismo razjasnili što se točno dogodilo, obratili smo se Saponiji s nekoliko pitanja.

Između ostaloga, zanimalo nas je zašto s promjenom litraže nisu posegnuli i za promjenom ambalaže, čime bi potrošačima jasnije komunicirali da je količina proizvoda promijenjena.

Osim toga, tako su to dosad napravili drugi proizvođači, poput Cedevite, Podravke ili Coca-Cole, koji su svi redom smanjivali količinu svojih proizvoda, ali su pazili da se pritom promijeni i ambalaža kako se ne bi sugeriralo da je riječ o identičnim proizvodima.

Kako su pojasnili iz Saponije, domaći proizvođač, za razliku od multinacionalnih kompanija, cjelokupnu proizvodnju ima koncentriranu na jednoj lokaciji umjesto na njih nekoliko ili u nekoliko država, zbog čega tvrtka teže mijenja proizvodni program. Kako proizlazi iz njihova odgovora, za dobar dio proizvoda ambalaža je doista prilagođena, no nekoliko njih na tržište je izbačeno s manjim litražama, ali ambalažom stare zapremnine jer nova nije na vrijeme pripremljena.

"Saponia u okviru tvornice ima proizvodnju plastične ambalaže tako da su sve boce u koje se pakiraju tekući deterdženti, omekšivači i sredstva za čišćenje razvijene i proizvedene unutar tvornice. Promjena boce u smislu volumena i dizajna je proces koji ima svoj vremenski okvir i angažira značajna materijalna sredstva te zahtjeva promjene na linijama za proizvodnju i pakiranje. U trenutku kad nam je situacija na tržištu nabave postala nepovoljna te je opcija bila prenijeti trošak na krajnjeg potrošača, odlučili smo se na smanjenje volumena pakiranja uz zadržavanje premium kvalitete. Istovremeno smo pokrenuli projekte izmjena volumena ambalaže, što je završeno za dio programa, dok je za omekšivače taj proces u završnoj fazi", pojasnili su iz ove osječke tvrtke, dodavši kako su volumeni boca sada za neke proizvode veći nego što je njihova količina, no masa proizvoda je u skladu s deklaracijom i propisima.

Proces prilagodbe ambalaže na količinski manje proizvode trebao bi biti gotov kroz mjesec dana pa ostaje za pitati se zašto tvrtka radije nije pričekala da on bude gotov, piše Jutarnji list.

I neće li im šteta koju je doživio ovaj brend biti veća od uštede koju će postići smanjenjem litraža...

05. studeni 2024 16:24