StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetTROŠKOVI KAMPANJE|

LOKALNI IZBORI: Jedan je za nula kuna osvojio dva vijećnička mjesta, a drugi su za 100 tisuća kuna dobili ‘šipak‘!

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
27. svibnja 2021. - 18:57

Koliko su kandidati ovogodišnjih izbora za gradonačelnika, vijeće, župana i skupštinu uložili u svoje kampanje? Neprikosnoveni pobjednik je Ivica Roko, karićar iz Mokošice koji je bez uložene kune osvojio dva mandata u Gradskom vijeću Dubrovnika.

Na pitanje koliko je uložio u kampanju pod sloganom ‘Obični ljudi za obične ljude’ i ‘Za bolje normalno’, Pero Vićan rekao nam je da će podaci biti objavljeni na službenim stranicama Državnog izbornog povjerenstva.

HDZ-ov slogan

Gradski odbor HDZ-a Dubrovnik je za kreativno rješenje predizborne kampanje kandidata za gradonačelnika Mata Frankovića angažirao tvrtku Designsystem d.o.o. za 84 tisuće kuna plus PDV.

Za temeljnu poruku odabran je slogan ‘Vlast je čast. Čast je služiti građanima!’. Iz HDZ-a su naveli kako sve ostale aktivnosti u sklopu predizborne kampanje vodi Izborni stožer na čelu s članicom Predsjedništva GO HDZ-a Marijetom Hladilo. O odnosima s medijima brine glasnogovornica GO HDZ-a Dubrovnik Ivana Brnin. Županijski HDZ je do 20. svibnja u kampanju utrošio 247.875 kuna, rekao je Nikša Sentić i dodao kako su za kampanju angažirali agenciju i vlastite resurse, te će za navedeno izdvojiti oko 120 tisuća kuna, uvećano za PDV.

image
Mato Franković i Nikola Dobroslavić 'ugostili' su šefa HDZ-a Andreja Plenkovića
Bozo Radic/Cropix

HDZ je s partnerima u Gradskom vijeću osvojio 7 od 21 mjesta, a u županijskoj skupštini 17 od 37. Za njih izbori još nisu gotovi – Mato Franković za gradonačelnika i Nikola Dobroslavić za župana idu u drugi krug.

image
Mario Tevšić, Nataša Gabričević i Andro Vlahušić
Dubrovnik-naš Grad

Andro Vlahušić je za kampanju za gradonačelnika iz koje je ispao, potrošio 150 tisuća kuna, a PR usluge nisu koristili.

Mostov kandidat za gradonačelnika Maro Kristić, potrošio je oko 43 tisuće kuna, a na izborima je ostao predzadnji, s jednim vijećnićkim mandatom Njihov čelnik stranke Božo Petrov, ide u drugi krug izbora za župana, protiv HDZ-ova Nikole Dobroslavića.

image
Mostovci na Srđu
Tonći Plazibat/cropix

Most je s 8 mandata drugi po broju mandata u županijskoj skupštini. Kristić kaže da ukupno za kampanju za gradonačelnika, gradsko vijeće, župana i županijsku skupštinu potrošili oko 160 tisuća kuna. Nisu angažirali PR stručnjaka, a digitalni marketing i društvene mreže vodi im agencija iz Zagreba 'Atomski marketing', za što im je Kristić platio 5.300 kuna.

image
Željko Raguž i tim iz DUSTRE
Tonći Plazibat/cropix

Dustrin Željko Raguž, peti od osam gradonačelničkih kandidata, s 2 osvojena mjesta u Gradskom vijeću i nijednim u Županijskoj skupštini, uz zadnje plasiranog kandidata za župana Karla Gjurašića otkriva kako su potrošili do 100 tisuća kuna i za izbore za Grad i za Županiju.

Srđevci dobili šansu

Srđ je Grad u koaliciji s Možemo! na gradskoj i županijskoj razini izašao je sa sloganom 'Dajmo šansu Županiji’ i ‘Dajmo šansu Srđevcima’ bez pomoći izvana. Đuro Capor ostao je četvrti u utrci za gradonačelnika, isto kao i Marko Giljača u utrci za župana.

image
'Srđevci' na okupu
Bozo Radic/Cropix

U Gradskom vijeću osvojili su 3 mjesta, te 3 u županijskoj skupštini. Ljubo Nikolić poručuje kako im je budžet bio oko 100 tisuća kuna, za gradske i županijske izbore.

Ivica Roko potvrđuje da nije potrošio ni kunu:

image
Ivica Roko bez kune do dva vijećnička mandata
Bozo Radic/Cropix

- Išli smo putem društvenih mreža i dobili možda pet-šest majica - rekao je. Kampanju mu je vodio stožer prijatelja Marijan Cetinić, Ivan Cetinić, Lukša Cvjetanović, Luko Prlenda, Tomi Saltarić, 'a ako sam koga zaboravio, neka se ne ljute, ali ne želim ih spomenuti da se ne bi bojali za svoj posao', zaključio je.

Ivan Tropan iz SDP-a rekao je da im je kampanju vodio stranački kolega Maro Budrović, a u kampanju na gradskoj i na županijskoj razini uložili su nešto manje od 100 tisuća kuna. Tropan je ostao šesti u utrci za gradonačelnika Dubrovnika, a u Županijskoj skupštini u koaliciji s HNS-om SDP ima 6 mandata.

image
Ivana Končevski iz Domovinskog pokreta 

Glasnogovornik Domovinskog pokreta DNŽ Josip Vučković ističe da su u kampanji potrošili 20 tisuća kuna na medijsku promidžbu. Njihova kandidatkinja Ivana Končevski zauzela je zadnje mjesto u utrci za gradonačelniku Dubrovnika, a u Skupštini nisu prešli prag.

Roko Tolić, nezavisni kandidat s potporom SDP-a i HNS-a strateške savjete je uzimao od stručnog tima volontera. Kampanju su mu radili suradnici, a vodili su je Nikola Hajdić i Marina Majić, koja kaže kako su potrošili oko 100 tisuća kuna.

image
Šef SDP-a Peđa Grbin u Dubrovniku je podržao  Ivana Tropana i  Roka Tolića
 
Bozo Radic/Cropix
DIP objavio popis donatora

Državno izborno povjerenstvo navodi iznose kojima su kandidati za gradonačelnika i kandidati za župana financirali izborne promidžbe do sedam dana prije izbora.
Kandidat za gradonačelnika Pero Vićan (DDS) ne navodi nikog od donatora, a ušao je u drugi krug. Njegova stranka je i u Gradu i u Županiji izborila tri vijećnička mjesta. Terezina Orlić iz DDS-a je, jednako kao i Vićan, predala prazan papir s popisom donatora.
Ivana Končevski (Domovinski pokret) nije navela niti jednog donatora, a najviše ih je imao Andro Vlahušić (platforma Dubrovnik – naš Grad), s doniranih 60 tisuća kuna. To su bili Specijalna bolnica Svjetlost s 10 tisuća kuna, Svjetlost Ophthalmology Ggoup d.o.o s 10 tisuća kuna, Pizza shop d.o.o. s 10 tisuća kuna, Belka Elezović 10 tisuća kuna i Miho Obradović 20 tisuća kuna.
Željko Raguž (DUSTRA) sam je sebi uplatio 30 tisuća kuna, njegova kandidatkinja za zamjenicu Ivana Šepak 10 tisuća kuna, te Pizza shop d.o.o. 10 tisuća kuna. Kandidat za župana Karlo Gjurašić sebi je uplatio 10 tisuća kuna, a toliko i kandidatkinja za zamjenicu Marina Franić. Stranci je tako od donacija raspoloživo bilo 70 tisuća kuna.
Maru Kristiću je Most donirao 50 tisuća kuna, a Božu Petrovu tvrtka Frigo bonsai d.o.o. 3 tisuće kuna.
HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Mato Franković od donacija raspolaže s 37 tisuća kuna. Kampanju mu je pomogla Zrinka Raguž, nositeljica HDZ-ove liste za Gradsko vijeće, s 15 tisuća kuna, Ivana Brnin sa 7 tisuća kuna, Roberto Krile sa 7 tisuća kuna, Katarina Doršner 5 tisuća kuna i Tihana Gverović 3 tisuće kuna. Kandidat za župana Nikola Dobroslavić (HDZ) ima 50 tisuća kuna od donacija. Projektni biro P45 d.o.o. uplatio je 10 tisuća kuna, isto kao Marko Donjerković i Zrinka Bačić. Po 5 tisuća kuna su uplatiti Gordan Ćelić, Zlatko Antunica, Klakar d.o.o. i Vlaho Asanović.
Ivanu Tropanu (SDP) najviše je donirala tvrtka Pizza shop d.o.o. – 20 tisuća kuna, a Mladen Gojun 300 kuna.
Đuru Caporu iz stranke Srđ je Grad za izbornu promidžbu Branka Franičević donirala je 50 kuna i Ivana Butigan 250 kuna, koja je isti iznos donirala Marku Giljači, kandidatu za župana srđevaca.
Nezavisni kandidat za župana Roko Tolić, prema izvješću DIP-a, imao je najviše donatora, koji su donirali ukupno 89.800 kuna. Vicko Krešić i Denis Surjan i Meri Šuman Tolić donirali su 15 tisuća kuna. Po 10 tisuća kuna uplatili su Ana d.o.o. Jadranka Batinić i Višnja Vukotić. Ivica Didić donirao je 7 i pol tisuća kuna, Adriatik građenje j.d.o.o 7 tisuća kuna i Mladen Gojun 300 kuna.

24. studeni 2024 22:58