Današnje poskupljenje naftnih derivata nikoga nije iznenadilo. Ipak, u sjeni ruske invazije na Ukrajinu i povezane energetske krize koje su cijene plina i naftnih derivata, pa i struje vinule nebu pod oblake nekako je ostala vijest kako je Hrvatska elektroprivreda u utorak, 1. ožujka počela s naplatom usluge punjenja elektroautomobila i na javno dostupnim ELEN punionicama izvan autocesta. Punionice HEP-a na autocestama počele su naplaćivati kilovatsate još 24. siječnja, a drugi operateri poput Petrola ili Tifona već su i ranije naplaćivali punjenje na svojim punionicama.
Na području Dubrovnika šest je ELEN elektropunionica, na području Neretve ih je četiri, a tri u Pelješcu. Zanimanje za električnim i hibridnim automobilima raste pa iako ova struja više nije besplatna, struka očekuje kako će operateri koji do sada nisu zarađivali ništa od punionica sada znatno više ulagati i u širenje mreže i u kvalitetu punionica. Time će popularnost elektroautomobila nastaviti rasti. Prema posljednjim informacijama diljem države je postavljeno oko 670 javno dostupnih punionica s oko 1300 punjača. Osim na javnim punionicama automobile mogu puniti i doma.
U lanjskom posljednjem krugu za dodjelu subvencija za kupnju električnih i hibridnih automobila, koji je održan u lipnju, sav iznos od 90 milijuna kuna subvencija podijeljen je u nekoliko sati. Dvije trećine prijavljenih vozila bili su osobni automobili za koje je prosječno traženo 63.000 kuna.
U Hrvatskoj je lani bilo nešto više od tri tisuće registriranih električnih vozila, a samo je u prva dva mjesec ove godine registrirano 159 novih električnih automobila, što je 85 vozila više u odnosu na isto razdoblje u 2021. godini.
Hrvatska nacionalna udruga za elektromobilnost „Strujni krug“ koja okuplja vlasnike električnih vozila izračunala je kako prosječno električno vozilo troši 20 kWh/100 km pa će za one koji auto pune kod kuće 100 kilometara vožnje koštati po cijenama za kućanstvo u koštati 16,80 kuna po dnevnoj tarifi, odnosno 8,20 kuna po noćnoj tarifi.
Cjenik HEP-ove mreže javnih punionica može se naći na službenim stranicama ELEN-a i HEP-a, no vlasnici elektroautomobila trebaju znati kako su cijene na autocesti nešto više od javnih punionica u gradovima.
Cijena za kilovatsata (kWh) u razdoblju više tarife (s PDV-om) na priključcima nazivne snage do 22,1 kW iznosi 22,2 kune, a na autocestama 2,70 kuna, a u razdobljima niže tarife 1,80 kuna, na autocestama 2,31 kunu.
Punjenje na priključcima nazivne snage od 22,2 kW do 50 kW stoji 2,95 kuna, na autocestama 3,50 kn (u razdoblju niže tarife 2,20 kune odnosno 2,90 kn), a punjenje na priključcima nazivne snage kakve su na autocestama iznad 50 kW 4,95 kn (cijena punjenja u razdoblju niže tarife je 4,45 kuna.
Tijekom zimskog računanja vremena viša tarifa računa se od 7 do 21 sat, a niža tarifa od 21 do 7 sati. Kod ljetnog računanja vremena viša tarifa primjenjuje se od 8 do 22 sata, a niža tarifa od 22 do 8 sati.
Dozvoljeno trajanje punjenja na priključcima nazivne snage do 22,1 kW iznosi 180 minuta, na priključcima snage od 22,2 kW do 50 kW 60 minuta, a na priključcima snage iznad 50 kW 45 minuta.
Prekoračenje dozvoljenog trajanja punjenja na svim priključcima iznosi kunu po minuti na autocestama, pola kune na punionicama u gradovima.
Punionice elektroautomobila u gradovima su dosad vrlo često služile i za besplatan parking drugim autima pa su posebne kazne propisane u izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji je u saborskoj proceduri.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....