Odmah pošto je Državni inspektorat zabranio daljnju prodaju Coca-Cole u PET ambalaži od pola litre i mineralne vode Romerquelle Emotion Blueberry, vodeći domaći trgovački lanci povukli su ta pića s polica svojih trgovina.
Po tom nalogu inspektorata postupili su i ugostitelji, odnosno njihov je ceh pozvao članove da uklone iz ponude sporna pića.
Neki trgovački lanci, poput Konzuma i Spara, povukli iz prodaje i sav asortiman bezalkoholnih pića Coca-Cole, iako to od njih inspektorat nije tražio, piše Jutarnji list.
- S osnovnim ciljem zaštite zdravlja naših kupaca i svih ostalih dionika te odgovornog pristupa ukupnom poslovanju, članice Fortenova grupe Konzum, Velpro, Tisak i Roto Dinamic samoinicijativno i preventivno iz svoje maloprodajne i veleprodajne mreže povlače sav asortiman bezalkoholnih pića proizvođača Coca-Cola - priopćeno je iz Fortenova grupe.
Iz Spara kažu kako će njihova preventivna odluka da se iz prodaje isključe svi proizvodi iz asortimana Coca-Cola Original Taste i Coca-Cola Zero bez obzira na veličinu proizvoda, kao i cjelokupni asortiman Romerquelle, vrijediti sve do službene potvrde odgovornih institucija i proizvođača o ispravnosti i sigurnosti navedenih proizvoda.
Iako Lidl i Kaufland imaju istog vlasnika, njemačku Schwarz Grupu, ta dva trgovačka lanca nisu povukla identične poteze nakon spomenute naredbe inspektorata.
Dok nam je, naime, iz Lidla poručeno kako su s polica svojih trgovina uklonili sav asortiman Coca-Cole u PET ambalaži od pola litre, iz Kauflanda kažu kako su iz trgovina izbacili određenu seriju tog pića s rokom trajanja do 11. travnja 2024.
- Prema odluci Državnog inspektorata, iz prodaje povlačimo Coca-Cola Original Taste 500 ml PET s EAN kodom 54491472, s datumom proizvodnje 11. 10. 2023., s rokom trajanja do 11. 04. 2024. - naveli su za Jutarnji list iz Kauflanda.
Iz Lidla su pak izvijestili kako će bez odgađanja postupiti po uputi Državnog inspektorata i sanitarne inspekcije i maknuti s polica proizvod Coca-Cola 0,5 l PET bez obzira na rok/LOT. Oba trgovačka lanca, kako kažu, nikada nisu imala u prodaji Romerquelle Emotion Blueberry. I iz KTC-a su nam poručili kako postupaju po odluci inspektorata i, kako su nas upozorili, naputku dobavljača, iz čega proizlazi da nisu iz prodaje izbacili svu ponudu bezalkoholnih pića Coca-Cole.
Različite odluke trgovačkih lanaca o prodaji Coca-Colinih napitaka govore da šteta za tu kompaniju od aktualne afere zasad nije totalna. S druge strane, ne treba brzati sa zaključcima jer je otvorena mogućnost da i drugi trgovački lanci u narednim danima postupe kao Konzum i Spar, odnosno prestanu prodavati sva bezalkoholna pića Coca-Cole.
Iako će ljubitelji gaziranih pića i mineralne vode moći napitke Coca-Cole u Konzumu i Sparu zamijeniti nekim drugim pićima, stanoviti pad prodaje bezalkoholnih pića može se očekivati i u tim i u drugim trgovačkim lancima. Najveći udio u prodaji bezalkoholnih pića u trgovini i ugostiteljstvu, prema javno objavljenim istraživanjima agencije Nielsen, ima voda - s udjelima od 36 posto (vrijednost prodaje) i 52 posto, gledajući količinu prodaje, a odmah iza vode i ispred sokova su gazirana pića s otprilike trećinom vrijednosti prodaje i prodanim količinama. Prema istome izvoru, tri najveća proizvođača na našem tržištu bezalkoholnih pića su Jamnica, Coca-Cola i Vindija, te zajedno drže oko 60 posto prodaje.
Oko pedeset posto prodaje bezalkoholnih pića odvija se u trgovačkim lancima, no značajan udio i dalje otpada na male dućane, benzinske crpke, kioske i druge kanale. Stoga će prihodi Coca-Cole na našem tržištu, koji su lani dosegli gotovo 180 milijuna eura, ovisiti ne samo o daljnjoj istrazi o uzrocima trovanja bezalkoholnim pićima u Rijeci, Zagrebu i Splitu te eventualnim novim zabranama Državnog inspektorata, već i odnosu brojnih i raznorodnih trgovaca prema Coca-Coli, piše Jutarnji list.