Škole u cijeloj Hrvatskoj već godinama upozoravaju na isti problem, ali nitko ih ne čuje.
Sve dok se nezadovoljni roditelji ne pobune pa se odjednom svi čude kako je moguće da nam matematiku u obrazovnim institucijama više nema tko predavati. Upravo to se trenutno događa u Zadru, u Osnovnoj školi Šime Budinića, gdje učenicima viših razreda matematiku predaje - profesorica engleskoga jezika.
Iako je nekim roditeljima to neprihvatljivo i smatraju da su im djeca zakinuta za znanje koje bi dobili od "pravog" nastavnika matematike, tužna je činjenica da u ovom trenutku nedostaje toliko stručnog kadra da je sretna svaka osmoljetka koja uspije naći rješenje.
A OŠ Šime Budinića pronašla ga je u profesorici engleskoga koja je bila spremna preuzeti tuđi predmet dok se kolegica iz matematike ne vrati s rodiljnog dopusta.
- Sve škole imaju isti problem i muku muče s pronalaženjem ne samo profesora ili nastavnika matematike, već i fizike, kemije i biologije. Ako vam netko od profesora tih predmeta završi na bolovanju ili je odsutan s nastave zbog sudjelovanja na stručnom skupu, odnosno usavršavanju, budite sigurni da zamjenu nećete pronaći.
S matematikom je to najizraženije jer kvalificiranih nastavnika jednostavno nema na tržištu! Upravo zato što ih je toliko malo, mogu birati svoje mjesto pod suncem i posao koji će raditi. Na žalost, malo tko će odabrati raditi u školskoj nastavi.
Svugdje je isto stanje, svi mučimo istu muku. Znam to iz prve ruke jer smo svi u prosvjetnom sektoru međusobno povezani, pokušavamo si pomoći, tražimo, ali bez velikog uspjeha - kaže nam Jagoda Galić, ravnateljica "Budinića", gdje se dogodila tipična situacija: profesorica matematike je na rodiljnom dopustu i sve do njezina povratka ta obrazovna institucija mora se snaći sa zamjenom na određeno vrijeme.
Upravo u tome i jest najveći problem.
- Očekivati da će netko s diplomom Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, u ovako deficitarnoj struci na tržištu, prihvatiti posao na određeno, na zamjeni u jednoj osnovnoj školi, zaista je iluzorno. Raspisujemo natječaj svakih nekoliko mjeseci, ali nitko nam se ne javlja.
Zato smo primorani rješenje pronaći među našim postojećim nastavnicima koji imaju želje, volje i znanja preuzeti tuđi predmet, koji su upućeni u kurikulum da mogu iznijeti nastavu matematike. Imali smo sreće s profesoricom engleskog jezika, koja je pristala i nemam dovoljno riječi hvale za njezin entuzijazam, trud, rad i uključenost u predmet.
Jasno je da to nije vrhunski izbor za nadarenu djecu jer su njihove potrebe visoke, ali njima ćemo po potrebi osigurati dodatnu nastavu u posebnoj skupini, kod drugog profesora matematike. Za sada je tako jer nemamo izbora, bitno je da imamo rješenje - zaključuje ravnateljica osmoljetke sa zadarske Voštarnice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....