Istražitelji za avionesreće i jutros su bili na mjestu pada Cessne na otoku Braču. Nisu mogli precizirati koliko će očevid potrajati. Pilot Teodor Goričanec koji je jednom prilikom uspio Cessnom sletjeti na autocestu bio je gost Dnevnika Nove TV, prenosi Slobodna Dalmacija.
Avion je pao u utorak ujutro, a pilot, državljanin Srbije, i dvoje putnika iz Austrije - preživjeli su i na liječenju su u splitskoj bolnici.
Što napraviti kada se ostvari noćna mora svakog pilota - da mu se isključi motor tijekom leta?
Vrlo je bitan faktor ostati pribran. "Ostati pribran, to je vrlo bitan faktor, jedan od najbitnijih. S time da su piloti ipak uvježbani, redovito prolazimo takve vježbe slijetanja i polijetanja", rekao je Goričanec za Novu TV.
"S obzirom na to da nisam poznavao teren dovoljno da bih mogao pronaći neku livadu ili prazninu gdje bih mogao sletjeti, donio sam jedini i pravi odabir, a to je bilo sletjeti na autocestu", rekao je.
Kako funkcionira servis zrakoplova?
Goričanec je zatim objasnio da je servis zrakoplova obavezan. "Kao i svaki drugi, servis Cessna zrakoplova je obavezan. Postoje peridoični sustavi održavanja, za 50, 100, 200, 500 i tako dalje sati. Dakle, ako pričamo o ovome od 50, avion mora na servis nakon svakih 50 sati leta", rekao je.
"Mogu govoriti jedino o avijaciji generalno, tamo je uvaženo da se godišnje radi jedan pregled zrakoplova, i nadležna inspekcija ili daje dozvolu za let ili ju ne daje. Avion mora biti potpuno tehnički ispravan kako bi dobio dozvolu za let".
A za slučajeve poput ovoga, postoje protokoli. "Postoji check-lista za izvanredne postupke. Osim što ju piloti moraju znati napamet, taj podsjetnik je uvijek u avionu - i to na vidljivom i dohvatljivom mjestu", rekao je Goričanec.
Poruka pilotima
Za slučaj da se ovakva situacija dogodi nekom drugom pilotu, Goričanec je poručio svima - temeljito pregledajte zrakoplove. "Svim pilotima bih savjetovao da prije ulaska u avion dobro pregledaju dokumentaciju, provjere je li avion plovidben, osiguran i tehnički ispravan", rekao je.
"Svaki pilot je odgovoran za svoj avion i on potpisuje u knjižicu je li avion ispravan ili neispravan za let", dodao je.