StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetKAD ĆEMO ZAOBILAZNICOM?

Nosivost Stonskog mosta već je ispitana,a burobrani mu ne trebaju! Doznali smo što se ‘odlužilo‘

Piše Ahmet Kalajdžić
14. travnja 2023. - 12:57

Voditelja dubrovačke Tehničke ispostave ”Hrvatskih cesta” Ivicu Tutmana zatekli smo na samom gradilištu Stonske obilaznice. Kako sam kaže, u tijeku su završne provjere na otklonu uočenih nedostataka na toj obilaznici:

image

Ivica Tutman, voditelj dubrovačke Tehničke isposrtave "Hrvatskih cesta"
 

Duje Klaric/Cropix

- Upravo radimo posljednje provjere sigurnosnih sustava u tunelima Supava i Polakovica. U tunelima je mnoštvo ugrađenih sustava. Riječ je o sustavima vatrodojave i protupožarne zaštite, svjetlosnom sustavu upravljanja prometom i sve treba povezati kako bi dobro radilo i to se upravo provjerava. Jer, sigurnosno najkompliciraniji izazov je vođenje prometa u tunelu.

image

Ilustracija, stonski most

Tonci Plazibat/Cropix

Inače, nosivost ”Mosta Ston” je već ispitana i sve je u najboljem redu, a to što kao u slučaju Pelješkog mosta nismo načinili fotografije probe opterećenja s teškim kamionima na mostu samo je stoga što smo sve željeli što prije završiti- ističe Tutman koji najavljuje da se tijekom idućeg tjedna očekuje završetak svih sigurnosnih pregleda te njihova ponovna provjera, nakon čega će se utvrditi i termin otvorenja i te dionice pristupnih cesta Pelješkom mostu.

image

Tunele Supava i Polakovica "spaja" Most Ston

Duje Klaric/Cropix

Podsjetimo, dionicu Zaradeže - Prapratno – Doli radi grčki Avax i duga je ukupno 18,1 kilometara, a preostali, nedovršeni dio tog pravca koji još uvijek nije pušten u promet, poddionica čvor Prapratno - čvor Doli, s pristupnim je cestama duga oko 8 kilometara. Najveći izazov izvođačima bili su tunel Polakovica dužine 1265 metara i tunel Supava koji je dug 1320 metara. Most Ston, koji ih spaja, dug 485 i visok 60 metara. Navedimo i podatak kako je ugovorna cijena izgradnje dionice za koju su zaduženi ”Avax” i njegovi kooperanti 67,901 milijun eura bez PDV-a, ali nema dvojbe kako će se zbog u međuvremenu znatno naraslih troškova radova i građevinskog materijala.

image

U tijeku su posljednje sigurnosne provjere dionice Prapratno-Doli

Duje Klaric/Cropix

Inače, aktualne glasine o tome kako je očekivano, preduskršnje puštanje u promet poddionice Prapratno-Doli odgođeno zbog ”iskrslog problema ugradnje burobrana na ”Mostu Ston” te problema s boljim rješenjem oborinske odvodnje na čvoru Zaton Doli, inženjer Tutman  odgovara:- Pustite glasine! Burobrani na ”Mostu Ston” uopće nisu predviđeni, a za problem odvodnje na čvoru Zaton Doli prvi put čujem!

16. studeni 2024 22:54