Bivši ministar Mario Banožić (44), osumnjičen da je 11. studenoga u 6.15 sati na putu do lovišta iz nehaja skrivio prometnu nesreću u kojoj je poginuo Goran Šarić, još uvijek nije ispitan u prostorijama vinkovačkog tužiteljstva. Ali zato je protiv njega Općinsko državno odvjetništvo u Vinkovcima 22. prosinca 2023., kako doznajemo, donijelo rješenje o provođenju istrage, a koje mu je u ruke fizički uručeno 29. prosinca.
No to nije sve. U takvim slučajevima se obično, kad tužiteljstvo nema zakonske osnove za traženje istražnog zatvora za osumnjičenika, razmatraju mjere opreza. I to obično bude oduzimanje vozačke, obvezatno javljanje u nadležnu policijsku postaju ili pak zabrana prilaska neispitanim svjedocima.
Međutim, u slučaju Marija Banožića tužiteljstvo nije smatralo nužnim, kako doznaje Jutarnji list, odrediti mu ikakve mjere pa tako može slobodno, kad se oporavi, sjesti za volan automobila kao i kontaktirati predložene svjedoke - vozača kamiona belomanastirskih oznaka kojeg je kobnoga jutra pretjecao i skrivio sudar, kao i neometano popiti kavu s policajcima koji su provodili očevid.
Desetak svjedoka tijekom istrage ispitat će se i neka vještačenja još odraditi.
Podsjetimo, vinkovačka policija u totalnoj tišini protiv Banožića podnijela je kaznenu prijavu 1. prosinca prošle godine. Uslijedilo je to s priličnim odmakom, odnosno šesti dan od njegova otpuštanja iz osječke bolnice u kojoj je bio hospitaliziran dva tjedna te treći dan nakon što je Banožić ispitan uz posebnu brigu u policijskoj postaji u Vinkovcima. Osim kaznene prijave, Banožić se ujedno suočio i s prekršajnom prijavom jer u kobnom trenutku, kako je pokazao očevid, nije bio vezan sigurnosnim pojasom.
U međuvremenu smo uspjeli doznati još neke okolnosti same tragedije zbog koje Banožiću prijeti od jedne do osam godina zatvora i koja je užasnula zemlju te podijelila javnost.
Naime, iz dana u dan na kapaljku su stizale informacije od kojih neke nisu bile potpune ili su bile djelomično izvrnute, a lavina sumnjičavosti o postupanju nadležnih tijela u navedenom slučaju samo se gomilala - i to opravdano. Ne bi li se kompletirao spis kojim tužiteljstvo može baratati u daljnjem tijeku postupka, zatraženi su svi odgovori na pitanja kako bi se rasvijetlio slučaj i izvagala "težina" tereta koja Banožića pratiti cijeli život.
Krenimo redom. Prometna nesreća dogodila se 11. studenoga u 6.15 sati na državnoj cesti D 55 na izlazu iz Vinkovaca. Obojica sudionika udesa - i Banožić i pokojni Šarić - dan prije proveli su u druženjima i s ljudima. No u trenutku nesreće Banožić je išao iz Vinkovaca u smjeru jednog lovišta, dok se Goran Šarić vraćao kući s druženja na kojem se zadržao do 5.45 sati, kad je krenuo u smjeru Vinkovaca. Na navedenoj dionici, u vrijeme kad je Banožić svojim 20 godina starim i "nabrijanim" Nissan Terranom odlučio preteći tegljač, prema službenim podacima Hrvatskog hidrometeorološkog zavoda dostavljenih u spis, vidljivost je bila dobra, i to čak 200 metara.
To je potvrdio i vozač tegljača belomanastirskih registarskih oznaka, inače hrvatski državljanin te ujedno prvi svjedok užasa koji je uslijedio nakon što je bivši ministar precijenio svoje mogućnosti i krenuo u nepromišljeno pretjecanje, prešavši preko isprekidane linije na suprotnu kolničku traku. Analizirajući sve prikupljene dokaze, vještaci su zaključili, neslužbeno doznajemo, da Šarić i Banožić nisu koristili mobitele u vožnji i da su se kretali unutar dopuštenih 90 km/h, koliko je ograničenje na toj dionici. Prema tahografu, tegljač je išao brzinom od 78 km/h, a Banožić? Nije nam poznato. Nije poznato niti kako je utvrđeno da Banožić u trenutku nesreće nije koristio mobitel jer je uređaj vraćen njegovoj obitelji pa stoga nije odmah slan na vještačenje.
Što se pak tiče famozne brojke od 0,21 promila alkohola u krvi tijekom prvog vađenja u vinkovačkoj bolnici, koja je poput bombe odjeknula u javnosti, iz Centra za kriminalistička vještačenja "Ivan Vučetić" stiže informacija da je kod Banožića sve bilo čisto, dakle nula, odnosno negativno. Naime, doznajemo da su u CKV stigli uzorci vinkovačke bolnice uzeti tzv. policijskim setom, prema kojem je Banožiću, nakon prvotne ukazane liječničke pomoći, u 7.45 sati uzet urin, a u 8.10 sati krv.
A prema obrazloženju stručnjaka upućenih u problematiku, navodi se da se za dezinficiranje mjesta uboda u bolnici koristi etilni alkohol, dok policijski kit, jer se uzorci šalju na daljnje analize, sadrži blažu inačicu - izopropilni alkohol. Je li upravo to razlog zašto prema prvom bolničkom vađenju krvi, koje uglavnom služi za utvrđivanje krvne grupe i nikako ne može biti korišteno u sudsko-medicinskom smislu, kod Banožića postoje ti promili, a potom nakon službenog vađenja promila više nema, možemo samo nagađati.
Potom se postavljalo pitanje zašto Banožića policija nije uhitila nakon izlaska iz bolnice i vrlo brzo stigao je odgovor iz vinkovačke policije da ih KBC Osijek o njegovu otpuštanju nije izvijestio. Bio je to svojevrsni šok za sve aktere u tom postupku na čelu s policijom koja je od bolnice istoga dana, kao i svi mediji u zemlji, dobila potvrdan odgovor da je Banožić tog petka otpušten.
Unatoč toj činjenici, policija na dan Banožićeva puštanja s liječenja na kućnu njegu njegovu medicinsku dokumentaciju i liječničko mišljenje nije uspjela dobiti jer je to bolnica pravdala odsutnošću administracije koja ne radi vikendom. Pa je tako Banožić dobio dodatne dane da razmisli o svemu uz svoje bližnje te je odmah, početkom tog novog tjedna, primio poziv da se odazove u svojstvu osumnjičenika u PP Vinkovci, jer je vukovarsko tužiteljstvo, koje je provodilo izvide, to naložilo.
U zahtjevu za ispitivanje osumnjičenika u policiji, doznajemo, tužitelji su ujedno i naznačili da prema članku 107. i 123. ZKP-a nema razloga za određivanje istražnog zatvora, a do tog zaključka došli su jer u Banožićevu slučaju, u prijevodu gledano, nema grubog kršenja prometnih propisa. Iskaz u policiji, gdje je došao uz pomoć pomagala za hodanje, na kraju je dao bez, kako smo već pisali, odvjetnika, a ako je suditi prema službenim podacima Centra za vozila Hrvatske, "nabrijani" Banožićev džip bio je od ranije uredno atestiran i imao je sve upisane nadogradnje na vozilu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....