Mala s ladnin, velika s toplin, produžena u veliku, sa šlagon, bez njega... Kako vi pijete svoju kavu? S cukron ili bez njega? Možda ćemo je uskoro svi malo više zaslađivati s obzirom na to da će joj posebnu gorčinu davati nove cijene, piše Slobodna Dalmacija.
Naime, najavljuje se njihov rast i do 150 posto, a to znači ako svoju kavu ispijate u kafiću po cijeni od 12 kuna, uskoro bi za nju mogli izdvajati i do 30 kuna. Ako na poslu u automat ubacite četiri kune za “kapljicu koja život znači”, uskoro bi trebali ubaciti papirnatih 10, a automat vam više neće izbacivati kusur kojim možete počastiti i kolege.
Kako to? Kako to? Poskupljenja možemo “zahvaliti” podbačaju uroda najvećeg svjetskog proizvođača, suši, mrazu, koronakrizi i nedostatku radnika, kao i poskupljenju prijevoza.
Sve je to, pak, šlag na tortu, rastu cijena i ostalih proizvoda.
Potaknuti ovom viješću, pročešljali smo kataloge poznatog hrvatskog lanca trgovina kako bismo usporedili prosječnu potrošačku košaricu s početka ove godine kao iz istog razdoblja prošle.
S obzirom na to da smo tekst započeli kavom, red je da kavom započnemo i analizu. Prošle godine je 400 grama mljevene Franckove kave koštalo 33 kune, a sada pak 37. Što li nas tek čeka u travnju ostvare li se predviđanja o ogromnim poskupljenjima?
Nadalje, 1,2 litre Zvijezdinog ulja prošle godine koštala 13 ipo kuna, a po novome je 19, što čini poskupljenje od čak 30 posto.
Za prošlogodišnju cifru možete ga eventualno kupiti na sniženju. Kilogram Podravkinog brašna 2021. godine plaćali smo šest kuna, sada je za njega potrebno izdvojiti kunu više.
Litra Dukatovog trajnog mlijeka bila je sedam kuna, a sada je u novom pakiranju kunu skuplje. “Zlatna poluga” Zbregov maslaca košta 25 kuna, dok je prošle godine cijena “srca svakog kolača” bila 21,69. Litra Zbregov jogurta u plastičnoj boci koštala je 12 kuna, sada je 13 i pol.
Legendarna Podravkina Vegeta od 500 grama koštala je 25 kuna, sada je dvije kune skuplja. Zvijezdina majoneza od 400 grama bila je 22 kune, sada je tri kune skuplja. Violetin toaletni papir koji je prošle godine iznosio 27 kuna, sada u istom trgovačkom lancu košta 33 kune.
A da je primijetila poskupljenja svjedoči nam i splitska domaćica.
- Ulje, brašno, maslac, mlijeko, tekući jogurti, kvasac, ma nema što nije poskupilo. Ja ostajem dosljedna markama koje kupujem, bez obzira na cijenu, ali znam da ih mnogi mijenjaju za jeftinije jer si ih po višim cijenama ne mogu priuštiti- kazala nam je.
Sada, ako je suditi prema analizi kataloga i aktualnih cijena na web stranicama trgovačkog lanca, za proizvode na akciji izdvajamo onoliko koliko smo iste proizvode prošle godine plaćali po punoj cijeni. Dok bi prošle godine sa svim proizvodima koje smo naveli iz trgovine izašli 167,19 kuna lakši, sada ćemo za njih morati izdvojiti 194 i pol kune što je gotovo 30 kuna razlike.
Cijene analiziranih proizvoda porasle su od 8 do 30 posto. Šampioni poskupljenja su, izgleda, toaletni papir s 20 posto višom cijenom te ulje koje je na samom vrhu te ljestvice.
I za kraj, domaćica s kojom smo razgovarali potvrdila je i ono što nam svima pada na pamet:
- Cijene svega rastu, a samo plaće većini ljudi ostaju iste. A što će tek biti kad dođe euro, strah me i pomisliti...
Stoga, požurite na kavu dok je nismo počeli plaćati u eurima...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....