Spasilački timovi za traganje u subotu navečer reflektorima su osvjetljavali tamne vode uz obalu indonezijske prijestolnice u potrazi za putničkim zrakoplovom sa 62 osobe, koji je nedugo nakon polijetanja izgubio kontakt s kontrolom letenja i nestao s radara, rekli su dužnosnici.
Sudbina putnika i članova posade nepoznata je i nekoliko sati pošto je zrakoplov Boeing 737-524 nestao s radara samo četiri minute nakon polijetanja iz međunarodne zračne luke u Jakarti, Soekarno-Hatte.
Zrakoplov je letio na domaćem letu prema Pontianaku na otoku Borneu, rekao je ministar prometa Budi Karya Sumadi.
"Zabrinuti smo zbog ove nesreće", rekao je na konferenciji za novinare, najavivši akciju potrage za zrakoplovom.
Zamjenik operativnog odjela Nacionalne agencije za traganje i spašavanje Bambang Suryo Aji rekao je kako se strahuje da je zrakoplov pao u more između otoka Laki i Lancang nedaleko od Jakarte.
"Po dosad raspoloživim informacijama, na tom je području pronađeno nekoliko krhotina za koje sumnjamo da su pripadale zrakoplovu. One su već na našem brodu na kojemu ćemo obaviti daljnju istragu", rekao je.
Vojska je u istom području rasporedila nekoliko ratnih brodova i dva helikoptera tipa Super Puma kako bi pomogla u potrazi, rekao je zapovjednik oružanih snaga Hadi Tjahjanto.
26 godina star zrakoplov prevozio je 56 putnika, među kojima je bilo sedmero djece i šestero članova posade, rekli su dužnosnici.
IZNENADA SMANJIO BRZINU I IZGUBIO VISINU
Podaci švedske internetske usluge Flightradar24 ukazuju na to da je zrakoplov iznenada, četiri minute nakon polijetanja smanjio brzinu i izgubio visinu.
Načelnik okruga u kojemu je zrakoplov nestao za internetsku stranicu Kompas.com je kazao da su lokalni ribari vidjeli eksploziju u blizini otoka Lakija.
Ista internetska stranica navodi i da je istražiteljski tim ministarstva prometa, po svemu sudeći pronašao i dijelove tijela.
Polijetanje aviona na letu SJ-182 zbog obilne je kiše bilo odgođeno 30 minuta, rekao je novinarima direktor zrakoplovne tvrtke Jefferson Irwin Jauwena.
Surjanto Tjahjono, šef Nacionalnog odbora za sigurnost prijevoza rekao je da se priprema podvodna potraga za crnim kutijama.
LOKALNI RIBARI: ČULI SMO DVIJE EKSPLOZIJE
Stanovnici arhipelaga Kepulauan Seribu (Tisuću otoka) nedaleko od Jakarte, prenose lokalni indonezijski mediji, kažu kako su čuli dvije eksplozije. Mjesni ribar Solihin rekao je za indonezijsku redakciju BBC-ja da se Boeing srušio nedaleko od njegova broda.
- Avion je poput munje pao u more i eksplodirao. To se dogodilo prilično blizu nas, krhotine su zamalo pogodile moj brod - kazao je indonezijski ribar medijima.
Uskoro su fotografije i snimke ostataka zrakoplova, sjedalica i prtljage koje su napravili lokalni ribari preplavile društvene mreže, ali kako su kazali, primijetili su i beživotna tijela putnika kako plutaju površinom mora.
Nedugo potom stigli su i brodovi indonezijske obalne straže u potrazi za mogućim preživjelima, mada su, kako javljaju agencije, šanse za to gotovo nikakve. Ribari koji su prvi stigli do mjesta nesreće oko otoka Male vade iz mora ostatke, mada su ih iz ministarstva prometa upozorili da budu oprezni s tijelima poginulih. Također je napomenuto kako sve što su izvadili s površine ne mora pripadati zrakoplovu i kako to može otežati istragu o srušenom zrakoplovu.
- Na površini mora pronašli smo kablove, dio traperica i komade metala, sjedalice, ostatke prtljagu - rekao je službenik službe sigurnosti koji je došao na mjesto nesreće za indonezijsku redakciju CNN-a.
BOEING STAR 26 GODINA, UREDNO SERVISIRAN
Mediji pišu da se radilo o Boeingu starom 26 godina, koji je prvi let imao u svibnju 1994. te da dosad nije imao većih poteškoća i bio je uredno servisiran.
Inače, Sriwijaya Air jedna je od većih indonezijskih aviokompanija, koja u svojoj floti ima 23 zrakoplova, a lete na 33 lokalne i dvije inozemne destinacije.
Boeing 737 (300, 400, 500) ili, kako ga nazivaju, "classic" počeo se proizvoditi 1984. i do sada ih je isporučeno 1988, a trenutno su u uporabi 353 zrakoplova tipa Boeing 737 500. Ovaj tip zrakoplova nešto je starija varijanta Boeinga 737 i nije izravno povezana sa zrakoplovima novijeg tipa Boeing 737 MAX, koji su nakon dviju smrtonosnih nesreća bili privremeno povučeni iz uporabe. Zračna luka Soekarno - Hatt izgrađena je 1985., a godišnje kroz nju prođe nešto manje od 70 milijuna putnika.
Inače, prije tri godine, u listopadu 2018., kod Jakarte, samo 13 minuta nakon polijetanja srušio se Boeing 737 kompanije Lion Air. Poginulo je čak 189 putnika i članova posade.
StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetPRONAĐENE KRHOTINE
Putnički avion koji je poletio iz Jakarte je pao u more i eksplodirao, strahuje se da nema preživjelih
9. siječnja 2021. - 19:54
Boeing 737 u vlasništvu tvrtke Sriwijaya Air (arhivska fotografija)Mike Fuchslocher/Alamy/Alamy/Profimedia
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....