Telekom Telemach Hrvatska počeo je obavještavati svoje korisnike da će od 1. kolovoza ove godine primijeniti indeksnu klauzulu od 8,3 posto za povećanje iznosa mjesečnih naknada tarifnih paketa definiranih službenim cjenikom, kažu na upit Hine u srijedu iz tog telekoma.
Riječ je o usklađenju cijena s godišnjom stopom inflacije temeljem indeksne klauzule, o čemu je Telemach, kao i drugi veliki telekomi početkom ove godine obavijestio korisnike, jer od ove godine telekomi koji posluju u Hrvatskoj imaju mogućnost usklađenja cijena jednom godišnje s prosječnom godišnjom stopom inflacije.
Prema podatcima Državnog zavoda za statistiku (DZS) prosječna godišnja stopa inflacije u 2022. bila je 10,8 posto, a Telemach će primijeniti postotno povećanje niže od toga, odnosno od 8,3 posto, ističu iz Telemacha.
"Povećanje se odnosi na iznose mjesečnih naknada tarifnih paketa definiranih službenim cjenikom. Na ostale stavke računa, kao što su potrošnja minuta, poruka ili interneta, jednokratne naknade, rate za uređaje ne primjenjuje se indeksna klauzula te navedene naknade ostaju neizmijenjene", navode iz tog telekoma i na svojim web stranicama.
Korisnici sada više ne mogu raskinuti ugovor s tim telekomom za svoj paket bez naknade, jer su na to pravo imali početkom 2023. godine.
Kako će se novi iznosi mjesečnih naknada primjenjivati od 1. kolovoza, prvi račun s uvećanim iznosom stići će u rujnu.
Telemach je o tome izvijestio i regulatora HAKOM, a na upit Hine tu promjenu su objasnili i sve većim izazovima u poslovanju, uzrokovanih sveobuhvatnim poskupljenjem sirovina i negativnim inflatornim efektima.
Podsjećaju da je ta promjena u skladu sa stručnim mišljenjem HAKOM-a, prema kojem je u Opće uvjete poslovanja Telemacha Hrvatska uvrštena mogućnost usklađenja cijena usluga s prosječnom godišnjom stopom inflacije u prethodnoj godini.
"Iako je Telemach troškove krize apsorbirao kroz dulji vremenski rok, zbog snažnog sveobuhvatnog porasta cijena, mora primijeniti praksu koja se već primjenjuje u telekom industriji diljem Europe. Telemach će i dalje nastaviti osiguravati sadržajno i cjenovno najizdašnije usluge na domaćem telekom tržištu, a istovremeno će nastaviti i s ulaganjima u tehnološku infrastrukturu koja je preduvjet za daljnji razvoj naprednih digitalnih usluga koje korisnici od nas zahtijevaju", poručuju iz Telemacha.
Drže da je i glavni zadatak svih telekoma, pa tako i Telemacha, daljnje ulaganje u tehnologiju s ciljem snažnijeg napretka gospodarstva i cjelokupnog društva.
A1 počinje primjenu 1. srpnja, HT još bez odluke
Mjesec dana ranije, sličnu obavijest je korisnicima poslao i telekom A1 Hrvatska, koji će od 1. srpnja primijeniti tu klauzulu od 8,5 posto za povećanje mjesečne naknade tarifa, paketa i opcija i privatnim i poslovnim korisnicima za mobilne i fiksne usluge. Prvi račun s usklađenim iznosom korisnici A1 će primiti u kolovozu.
Iz najvećeg telekoma u Hrvatskoj, Hrvatskog telekoma (HT) za Hinu su odgovorili da "odluka o mogućem usklađenju još nije donesena".
Ponavljaju da je indeksaciju moguće provesti do kraja godine, a u slučaju donošenja takve odluke, pravovremeno će, najmanje 30 dana prije eventualne primjene obavijestiti korisnike, što je i rok u kojem telekomi to moraju učiniti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....