Od danas, u ponedjeljak, 18. rujna, stupila je na snagu Vladina odluka o najvišim dopuštenim cijenama za ukupno 30 proizvoda.
“Ovom odlukom određuje se najviša razina cijene određenih proizvoda u trgovini na malo radi sprječavanja negativnih učinaka promjena pojedinih cijena.
Donosi se u cilju otklanjanja štetnih posljedica poremećaja na tržištu u pogledu opskrbe potrošača određenim proizvodima u trgovini na malo na području Republike Hrvatske”, navodi se u Vladinoj odluci.
Kompletna košarica proizvoda kojima je sada ograničena cijena, na kraju prošle godine koštala bi 99,68 eura, a po novom cijenama 76,19 eura što je 23,57 posto manje, uz uštedu od 23,49 eura, rekao je premijer Andrej Plenković.
Prema toj odluci, najviše bi trebali pojeftiniti wc papir i riža dugog zrna, po 53 posto. Slijede mliječna čokolada (pojeftinjenje od 48 posto), špageti (44), pelene (42), higijenski ulošci (40), sirup sa šećerom (38) i pasirana rajčica (34 posto).
Najavljeno je da će svi ti proizvodi dobiti oznaku ograničene cijene kako bi one bile vidljive potrošačima.
No, ostaje nejasno što će se dogoditi s jakim brendovima čije su cijene osjetno više od onih koje je Vlada propisala kao najviše. Primjerice, Barilla špageti stoje više od 2 eura (500 g.), a Vlada ih ograničava na 1,09 eura, piše Danica.hr.
Zewa troslojni wc papir (10 rola) danas stoji oko 4,5 eura, a od ponedjeljka mu cijena neće smjeti prelaziti 2,99 eura. Podravkina pasirana rajčica (500 g.) košta oko 1,40 eura, a od ponedjeljka cijena mora pasti ispod 1,10 eura.
Više je takvih primjera vezanih uz poznate brendove koji su osjetno skuplji od trgovačkih marki. Uskoro ćemo vidjeti što će se s njima događati – hoće li im cijena pasti ili će nestati s polica, piše Danica.hr.