Objavljeni su prvi skupni rezultati nacionalnih ispita koje su pisali svi osmaši ove školske godine te reprezentativni uzorak učenika četvrtih razreda. Rezultati su pokazali da osmaši ispite iz stranih jezika rješavaju bolje od Hrvatskog jezika, a najviše jedinica bilo je na Povijesti i Fizici. Pojedinačne ocjene i rezultati na razini škola bit će objavljeni 20. lipnja u e-Dnevniku te posebnoj CARNET aplikaciji, donosi Srednja.hr
Svi osmaši u Hrvatskoj, njih više od 40 tisuća, ove su godine prvi put pisali nacionalne ispite. Osim njih, nacionalne ispite polagali su i učenici četvrtog razreda u 81 osnovnoj školi. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) sada je predstavio skupne rezultate, a individualne rezultate učenici i škole dobit će 20. lipnja u e-Dnevniku i posebnoj CARNET-ovoj data aplikaciji.
Osmaši su tako pisali nacionalne ispite iz osam predmeta – Hrvatskog, prvog stranog jezika, Matematike, Biologije, Kemije, Fizike, Geografije i Povijesti. Učenicima je rezultat prikazan u ocjenama, no te ocjene neće se vrednovati za upis u srednje škole, već će biti upisane samo kao bilješka u e-Dnevniku. Za dvojku osmaši su na ispitu trebali imati 20 posto točnih odgovora, za trojku 40 posto, za četvorku 60 posto, a za peticu 80 posto.
Na ispitu iz Hrvatskog jezika najviše je učenika, njih 37,1 posto, dobilo trojku. Gotovo trećina dobila je četvorku, peticu je dobilo samo šest posto, a jedinicu 2,4 posto učenika. Strane jezike, Engleski i Njemački, osmaši su napisali bolje nego materinski jezik. Tako je iz Engleskog peticu dobila trećina osmaša, dok je druga trećina dobila četvorku. Njemački jezik pisalo je gotovo tri tisuće osmaša, a čak trećina je na tom ispitu dobila peticu.
Najčešća ocjena na Matematici bila je dvojka koju je dobilo 39,2 posto osmaša. Malo više od 30 posto osmaša na Matematici je dobilo trojku. Peticu je dobilo manje od pet posto, a jedinicu 8,6 posto. Najviše dvojki, čak 60,7 posto, bilo je na Biologiji. Na Biologiji je jedinicu dobilo 12 posto osmaša, a peticu samo 0,4 posto osmaša. Rezultati na Kemiji nešto su bolji jer je upola manje dvojki nego na Biologiji. No, na Fizici je zato jedinicu dobilo 16 posto osmaša, dvojku 45,9 posto, a peticu samo 3,3 posto osmaša.
Na društvenim predmetima osmaši su najčešće dobivali dvojku. Tako je dvojku iz Geografije dobilo 45,1 posto osmaša, a jedinicu 15,1 posto. Povijest je predmet na kojem su osmaši dobili najviše jedinica – manje od 20 posto točnih odgovora imalo je 22,7 posto učenika. Na Povijesti je i najmanje petica, samo 0,1 posto, a dvojku je na tom ispitu dobilo više od polovine pristupnika,piše Srednja.hr
Ispiti učenika četvrtih razreda nisu se vrednovali ocjenama, nego kategorijama – ispod osnovne razine, osnovna razina, srednja razina i napredna razina. Da bi ‘prošao’ ispit i zadovoljio osnovnu razinu učenik je trebao točno riješiti 20 posto ispita, dok je za naprednu razinu trebalo dati 80 posto točnih odgovora. Podsjetimo, nacionalne ispite nisu pisali svi četvrtaši, već samo reprezentativni uzorak u 81 školi.
Na Hrvatskom jeziku najviše četvrtaša, njih 55,5 posto, bilo je u osnovnoj razini znanja, dok u naprednu spada 2,9 posto učenika. Rezultati iz Matematike nešto su bolji jer je ispod osnovne razine samo 0,6 posto četvrtaša, dok u srednju kategoriju spada njih 60,3 posto. U naprednoj razini Matematike je 17,6 posto četvrtaša. Četvrtaši su rješavali i ispit Prirode i društva gdje je njih 69,2 posto srednje razine postignuća, ispod osnovne razine je 0,7 posto učenika, dok je napredno 6,4 posto učenika.
Nacionalne ispite učenici četvrtog i osmog razreda pisat će i sljedeće školske godine, a već je objavljen i kalendar polaganja. NCVVO nam je tada otkrio da neće biti nikakvih promjena u provođenju i vrednovanju ispita, ali da će ispiti biti drugačiji, odnosno poboljšani.
Sve detalje rezultata prvog nacionalnog ispita za učenike osnovih škola pogledajte OVDJE