Ministar obrazovanja Radovan Fuchs jučer je odgovorio na brojna pitanja ravnatelja osnovnih i srednjih škola uoči početka redovitog tjednog samotestiranja učenika. Škole bi trebale dobiti testove do ponedjeljka, 14. veljače, a s provođenjem mjere mogu započeti odmah nakon što testove distribuiraju učenicima.
Kako je izjavio ministar, preporuka je da se samotestiranje obavlja ponedjeljkom ili nedjeljom navečer. Ako neka škola testove dobije tek u ponedjeljak, onda će ili taj dan ili sljedeći podijeliti testove. Osim ponedjeljkom, testiranje se može obavljati i neki drugi dan u tjednu koji odredi škola, što će ovisiti o tome kada pojedinoj školi prva količina testova bude dostavljena. Bitno je da se samotestiranje provodi jedanput tjedno i da razmak između dva testiranja bude podjednak, rekli su iz Ministarstva.
Kako bi se na vrijeme razriješile nedoumice, više je ravnatelja na jučerašanjem virtualnom sastanku postavilo pitanje:
Što ako učenik u ponedjeljak ujutro bude negativan na testu, a u srijedu dobije simptome COVID-a?
"Kada se na neki drugi način, neovisno o rutinskom samotestiranju u školi koje se provodi jedanput tjedno, utvrdi da je neki od učenika pozitivan na SARS-COV-2, škola će učenicima podijeliti dodatne testove za samotestiranje što je prije moguće nakon saznanja o pozitivitetu, što može biti isti ili prvi sljedeći dan od saznanja o pozitivitetu te je potrebno obaviti samotestiranje na dan primitka testova. Kako bi se što prije reagiralo, uzimajući u obzir visoku zaraznost omicron varijante, škola pokreće postupak samotestiranja razrednog odjela čak i ako se radi o pozitivnom rezultata samotesta kojim su roditelji/skrbnici testirali učenika u vlastitom aranžmanu, bez da se čeka potvrda BAT-om u zdravstvenoj ustanovi"
Uz podjelu testova za rutinsko testiranje učenika jedanput tjedno, osigurana je i dodatna količina testova za samotestiranje u slučaju pojave pozitivnog učenika u školi neovisno o rutinskom samotestiranju.
Hoće li glazbene škole dobiti testove i dijeliti roditeljima?
"Ako učenici uz matičnu školu pohađaju i neku drugu specifičnu školu poput glazbene, plesne, jezične ili druge, testiraju se u samo jednoj školi, matičnoj. Učenici koji sudjeluju u redovitom samotestiranju u općoj-obrazovnoj školi oslobođeni su samoizolacije i nakon kontakta s pozitivnom osobom u glazbenoj ili drugoj specifičnoj školi", kaže ministar Fuchs.
Na pitanje znači li da, ako se dijete ne testira i ide u samoizolaciju, učitelji mu nisu dužni slati zadatke online, Fuchs je odgovorio: "Ne smije biti nikakve diskriminacije što se tiče obrazovnog procesa. Djeca i učenici u samoizolaciji prate nastavu na način na koji ste je organizirali i do sada".