StoryEditorOCM

Stručnjak za aeronautiku i promet: ‘Prema radarskim slikama zrakoplov je letio na 2133 metra visine, a zatim je napravio zaokret...‘; Evo koji su mogući uzroci pada

Piše dv
30. svibnja 2022. - 15:06

Oko dvije stotine pripadnika Hrvatske gorske službe spašavanja i civilne zaštite u teškim vremenskim uvjetima tražili su zrakolov Cessna, koji je jučer oko podneva nestao s radara između Slunja i Rakovice, donosi Slobodna Dalmacija.

Zrakoplov je pronađen, ali nitko nije preživio.

O nestanku i mogućim razlozima u Studiju 4 govorio je stručnjak za aeronautiku i zračni promet profesor Željko Marušić.

- Sve opcije treba do tad uzeti u obzir, mada je 99.9 posto izgledno da je scenarij loš. Ovdje je očito riječ da se pilot upustio u let za koji taj zrakoplov nije namijenjen. Trebalo je planirati let i odgoditi ga ako se radi o vremenskim uvjetima za koje taj zrakoplov nije opremljen, kazao je Željko Marušić gostujući u emisiji Studio 4 HTV-a.

Dodao je kako se radi o istom problemu kao i kod turista koji žele putovati umorni i u lošim uvjetima, samo kako bi došli na vrijeme.

Na pitanje postoji li mogućnost da je zrakoplov uletio u oblak koji mu je "zaledio komande" Marušić je naglasio kako ovaj zrakoplov može imati automatski pilot, međutim - "ovdje je riječ o najjednostavnijem tipu".

image
Jason O. Watson (aviation Photos)/Alamy/Alamy/Profimedia/Jason O. Watson (aviation Photos)/Alamy/Alamy/Profimedia

- Mislim da je ovdje izvjesnije nešto drugo. Prema radarskim slikama zrakoplov je u posljednjim trenucima letio na 2133 metra visine, a zatim napravio zaokret od 360 stupnjeva i to vertikalnom brzinom od 115 km/h. Mislim da je izvjesnije da je došlo do zaleđivanja aerodinamičkih površina. To je zrakoplov male snage i nema sustava protiv zaleđivanja. A s ledom zrakoplov dobiva na težini i gubi letne sposobnosti. To je jedna od mogućnosti, kazao je.

Nadalje, dodao je - moguć je i tehnički kvar, ali i greška pilota. Moguće da je zrakoplov bio pod naletom vjetra i da je pilot bio nedovoljno iskusan za takve uvjete, naglasio je. Dodao je kako se starost zrakoplova ne treba preispitivati, ukoliko je on ispravno održavan te ponovio kako je let ovakvim zrakoplovom trebao biti odgođen, obzirom na vremenske uvjete.

Naglasio je kako se ne radi o zrakoplovu za duge relacije te da je rizik da se naleti na nepovoljne vremenske prilike da ovom letu - velik. Komentirajući činjenicu da su radari u Bihaću zabilježili signale pilota koji je upozoravao na probleme i poslao signal 'Mayday' Marušić je rekao da je očito pilot imao probleme s održavanjem leta za što uzroci mogu biti brojni.

- Može biti problem s konstrukcijom, gorivom, ali i zaleđivanjem. Što se kasnije dogodilo pokazat će istraga. Ovakvi zrakoplovi nemaju crnu kutiju, ali dobri istražitelji će moći utvrditi prave uzroke, kazao je. Dodao je kako ovakav tip zrakoplova može poslužiti kao 'taksi' u turističkoj sezoni, ali na malim relacijama, kaže Marušić za HRT.

25. studeni 2024 17:49