Ugovor o javnoj nabavi za gradnju 6 brzih brodica za uspostavu hitne pomorske medicinske službe potpisali su u srijedu u luci Gaženica u Zadru Ministar zdravstva RH Vili Beroš i Zajednice ponuditelja Tehnomont Brodogradilište Pula i ISKRA brodogradilište 1 d.o.o. Šibenik, piše morski.hr.
Brodice namjenski izgrađene i opremljene za hrvatsku pomorsku medicinsku službu podignut će kvalitetu skrbi za sve ozlijeđene i oboljele u hrvatskom priobalju, a koristit će se i za potrebe traganja i spašavanja u slučajevima pomorskih nesreća i pomorskih katastrofa.
Posao gradnje i opremanja šest brodica za hitnu medicinsku pomoć vrijedan je oko 76,4 milijuna kuna. Taj ga je domaći proizvodni konzorcij dobio, kao najpovoljniji ponuditelj, na natječaju koji je u lipnju 2020. godine raspisalo Ministarstvo zdravstva za projekt “Uspostave hitne medicinske pomorske službe brzim brodicama”, a financira se, najvećim dijelom, iz fondova EU. Ugovoreni rok izgradnje je 24 mjeseca.
– Izgradnja i opremanje šest brzih brodica za uspostavu hitne pomorske medicinske službe značajni je iskorak prema još kvalitetnijoj i dostupnijoj hitnoj medicinskoj skrbi na hrvatskim otocima – naglasio je ministar zdravstva Vili Beroš, a ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu (HZHM) Maja Grba-Bujević je istaknula da je to važan projekt ne samo za hitnu medicinu nego ida je i velik napredak u pomorskoj medicini u Hrvatskoj te u cjelokupnom hrvatskom zdravstvu.
– Projekt brodice izradila je američka kompanija Metal Shark, koja je svjetski leader u projektiranju tog tipa plovila. Bit će duga oko 15 m, a postizat će maksimalnu brzinu od 35 čvora i moći će ploviti i u najtežim uvjetima na moru, poput olujnog nevremena, kada ne mogu djelovati ni helikopteri ni gliseri. Brodice će biti izgrađene od aluminijskih legura i opremljene suvremenom medicinskom opremom. Oba brodogradilišta organizirat će proizvodnju na optimalan način tako da će plovila sigurno biti isporučena u ugovorenom roku ili prije njega jer su više nego potrebna za obavljanje hitne pomoći na moru – kaže Aleš Ekar, direktor ISKRA brodogradilišta Šibenik
Plovila će biti stacionirana u Dubrovniku, Supetru na otoku Braču, Šibeniku, Zadru, Rabu i Malom Lošinju.
Iskra brodogradilište Šibenik i Tehnomont udružili su se u proizvodni konzorcij kako bi lakše dobili ovaj posao. Ujedinili su bogato znanje i iskustvo na području proizvodnje zahtijevanih plovila, ali to je vjerojatno početak njihove suradnje.
– Ovo je prvi korak u suradnji naša dva brodogradilišta jer postoji obostrana volja za suradnjom na novim projektima. Naravno da ćemo odlučivati od posla do posla, ali načelno postoji volja za suradnju. Mi imamo veliko iskustvo u gradnji brodova, posebno u aluminiju. Ne može nam se osporiti činjenica da naša brodogradilišta nisu tehnološki potpuno opremljena te stručno i kadrovski sposobna izgraditi vrhunske brodove – kažu u Tehnomont brodogradilištu u Puli. To potvrđuje i Roko Vuletić, jedna od dvojice direktora Iskra brodogradilišta 1 Šibenik.
– Naša suradnje predstavlja velik potencijal za uspješno natjecanje za gradnju brodova i na ostalim tržištima. Ovo je zanimljiva niša, tako da možemo izaći na ostala tržišta. Na ovaj način smo povećali konkurentnost i dobili kompetitivne prednosti oba brodogradilišta – kaže on.
Tehnomont ima 300 zaposlenih, a 110 ih radi u njihovom brodogradilištu koje je najvećim dijelom orijentirano na gradnju patrolnih, turističkih, offshore, ribarskih, vatrogasnih i drugih brodova za široko svjetsko tržište, a pored gradnje brodova bavi se remontom i rekonstrukcijom postojećih brodova.
ISKRA brodogradilište Šibenik vodeće je remontno brodogradilište na istočnoj obali Jadranskog mora specijalizirano, a to znači stručno i tehnički osposobljeno i opremljeno, za popravke, remont, konverzije i održavanje plovila dugih do 90 metara te gradnju novih brodova do 60 metara dužine. Najveća vrijednost koju sadrže nautičke usluge ISKRA brodogradilište Šibenik, predstavlja 170 kvalificiranih radnika specijaliziranih za sve radove na trupu, opremi, motorima, elektrici i elektronici, kao i na opremanju i uređivanju brodskih interijera . Imaju i stalne kooperante pa je na zajedničkim poslovima stalno angažirani I njihovih od 70 do 100 zaposlenika. Iskra Shipyard uspješno proizvodi aluminijske radne brodoce za inozemno tržište, obavlja remont brodova HRM -a i Jadrolinije, a u posljednje vrijeme i jahti dužine preko 50 metara, piše morski.hr.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....