Njemačka carina zaplijenila je više od 16 tona kokaina u Hamburgu tijekom pregleda kontejnera u luci. Radi se o najvećoj količini kokaina ikad zaplijenjenoj u Europi i ujedno jednoj od najvećih pojedinačnih zapljena u svijetu, donosi Jutarnji list.
Kokain je pronađen 12. veljače tijekom provjere pet kontejnera koji su u Hamburg stigli iz Paragvaja. Klasificirani su kao sumnjivi na temelju opsežne analize rizika nekoliko europskih carinskih službi. Tijekom pregleda, primijetili su kako u tri od pet kontejnera postoje "nepravilnosti" te da se uz limenke napunjene legalnim sadržajem, poput mase koja se koristi za popunjavanje pukotina na površinama, nalaze i limenke s drugom "robom". Točnije, u pregradama kontejnera nalazile su se limenke ispunjene kokainom.
U svakom kanistru od 20 kilograma pronašli su osam paketa kokaina od kojih je svaki težio više od devet kilograma. Ukupno su pronašli više od 16.000 kilograma kokaina u nešto više od 1.700 limenki.
Taj pronalazak doveo ih je do sljedeće zapljene 21. veljače. U luci Antwerpen u Belgiji je u suradnji s nizozemskim istražiteljima otkriveno još 7.200 kilograma kokaina.
Smatraju da je za uvoz ukupno više od 23 tone kokaina odgovoran 28-godišnjak iz nizozemskog grada Vlaardingen. On je danas ujutro uhićen. Prema informacijama njemačkog Spiegela, radi se o nizozemskom državljaninu koji se zove Atif S., i šef je logističke tvrtke u zemlji.
Procjenjuje se da bi zaplijenjeni kokain na ulici vrijedio nekoliko milijardi eura.
Državni tajnik zadužen za carine u njemačkom saveznom ministarstvu financija, dr. Rolf Bösinger, pohvalio je veliki uspjeh carinika.
- Uz visoko profesionalnu istragu, uspjeli smo zaplijeniti rekordnu količinu kokaina. Ovim udarcem protiv organiziranog kriminala - također zahvaljujući suradnji s europskim partnerima - njemačka carina ponovno je pokazala impresivnu učinkovitost. Naša strategija uistinu djeluje!, poručio je Bösinger.
Hamburški carinski istražni ured i njihovi nizozemski kolege provode daljnje istrage ovog slučaja.
Inače, analiza rizika je posebna procjena koju svakodnevno provodi tim iskusnih njemačkih istražitelja. Pitaju se i pronalaze odgovore na pitanja poput: Iz koje zemlje brod dolazi? Kojom rutom? Odgovara li teret naveden u dokumentima mjestu podrijetla? Koje je prikladno skrovište na brodu?
Carinici su razvili tzv. "semafor rizika", piše njemački Welt. Za brodove koji pristižu iz Južne Amerike, semafor gotovo uvijek "svijetli" crveno, što znači da postoji visok rizik. Osim toga, svakodnevno su u kontaktu s drugim europskim kolegama s kojima razmjenjuju informacije, a ponekad dobiju i dojavu iz Južne Amerike, donosi Jutarnji list.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....