Proizvođači bijele tehnike i kućanskih aparata služe se nekim od najprljavijih trikova - kako bi kupce natjerali da kupuju zamjenske djelove, a puno češće i potpuno nove uređaje, dizajniraju ih na način da u točno određenom trenutku jednostavno prestanu raditi, iako bi bez te mane uređaj bez problema mogao izdurati još godinama, donosi Velika škrtica Jutarnjeg lista
Većini potrošača tako je badava sav trud kojeg ulaže u održavanje aparata - istraživanje francuske udruge za zaštitu potrošača dokazalo je kako većina njih u sebi ima ugrađenu "planiranju zastarjelost" odnosno predodređena je da nakon zadanog ciklusa sati rada jednostavno "otkaže poslušnost", a nerijetko se to događa vrlo brzo nakon isteka garancije kad potrošač više nema pravo na zamjenu ili besplatan popravak aparata.
Francuska analiza tako je na temelju iskustava francuskih potrošača utvrdila prosječne rokove u kojima kupci mogu očekivati da će izdurati njihovi novi uređaji, a za neke od njih poprilično je šokantno koliko im kratko iznosi vijek trajanja - prosječno niti dvije godine nakon kojih on jednostavno prestaje raditi ili zahtijeva iznimno skupu nadogradnju koja se većini ne ispalti pa jednostavno nabave novi uređaj, piše Jutarnji list.
O kojim je uređajima riječ i koliko možete očekivati da će raditi vaša nova pećnica pogledajte u kratkom videu Velike škrtice.