Nakon objave teksta Vjenčanja mogu, ali dječjim radovima i samoukim slikarima nije mjesto u Sponzi i nakon reagiranja Državnog arhiva u Dubrovniku na isti tekst, po pitanju korištenja Sponze oglasila se Udruga samostalnih umjetnika Dubrovnik - Ana Bašić koja je medijima i ustanovama u kulturi uputila otvoreno pismo:
Vezano za novinske napise kako će Sponza upotrebljavati u budućnosti bitno je za istaknuti slijedeće: Svakako da se mora misliti na renome tog prostora, ali ne na način kako to sadašnja Ravnateljica ističe, kao i upravni odbor. Naime, apsurdno je upotrebljavati izraze u likovnoj umjetnosti, ako se njihovo značenje ne razumije. U prvom redu valja zaštititi i dignitet umjetnika.
Radi boljeg shvaćanja Ustav RH je naglasio da se prema stvaralaštvu valja ponašati s dužnim poštovanjem. Gdje bi danas Ravnateljica i UO DAD-a svrstali slikarski pravac dadaizam????
Nadalje ističe se profesionalizam i amaterizam.
Amaterizam ne postoji budući da potiče od talijanske riječi voljeti, ali ne i raditi, s druge strane upravo oni koji upravljaju Sponzom nazvali su osobe koje su završile likovnu akademiju i sl., a predaju u školi amaterima s obzirom da su profesionalci samo oni umjetnici koji su van radnog odnosa…Ti likovnjaci su profesionalci u prosvjeti.
Zakon o pravima samostalnih umjetnika dakle kaže - samostalni umjetnik je onaj umjetnik kome je stvaralaštvo i umjetničko djelovanje jedino i glavno zanimanje i nije u radnom odnosu…. Stoga se UO Sponze ne može baviti šikaniranjem i nametanjem što će jedan umjetnik raditi ili ne, jer je to bez ikakve dvojbe cenzura u umjetnosti.
Osim toga Udruge, neovisno koje, profiliraju umjetnike. Sloboda izražavanja u kulturi i umjetnosti je na prvom mjestu. Žiriranje je prošlo svršeno vrijeme. Relikt je prošlosti.
Nadam se da sadašnja ravnateljica Sponze i UO odbor neće upropastiti dosadašnji napredak u kulturi. U privitku Vam se dostavlja jedna od slika dadaista…
Nadam se da iz ovoga što bi “netko” nazvao brčkotinom ili švrljanjem možete svi mnogo naučiti, a malo tko od nekih ima novaca da bi ovakav rad čak i tisak kupio.
“Dadaisti su jednostavno doslovce prenijeli metodu besmisla iz stvarnosti u umjetnost. Tako je npr. Francis Picabia slikao naizgled ozbiljne tehničke nacrte za strojeve koji bi u praksi bili posve besmisleni (npr. Stroj za ljubav). Predvodnik dadaizma je Marcel Duchamp u svojoj ciničnoj fazi. On bi sasvim obične predmete predstavljao kao umjetnička djela (pisoar nazvan fontana) ili bi sastavljao od običnih predmeta nelogične spojeve (readymade).”
Ne uskraćujte umjetniku ono što mu ne možete uzeti-njegovo pravo da se izražava u skladu sa svojom osobnošću.
Vjerujem da će UO DAD-a ispraviti svoje odluke i uskladiti ih s potrebama suvremene umjetnosti. Prvi korak k tome je jedan konstruktivan sastanak s udrugama kroz koje djeluju likovni umjetnici.
Predsjednica USUD-a Ana Bašić
Ana Bašić
Vezane vijesti:
IZ DRŽAVNOG ARHIVA PORUČUJU Neprimjereno je da se pitanje izlaganja dječjih radova stavilo u kontekst s najmom atrija Sponze za vjenčanja
Vjenčanja mogu, ali dječjim radovima i samoukim slikarima nije mjesto u Sponzi
StoryEditorOCM
KulturaOTVORENO PISMO |
ANA BAŠIĆ O KORIŠTENJU SPONZE Vjerujem da će UO DAD-a ispraviti svoje odluke i uskladiti ih s potrebama suvremene umjetnosti
4. ožujka 2020. - 12:20
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....