Povodom premijere predstave/baleta "Orašar" u verziji Lade Kaštelan prema Ernstu Theodoru Amadeusu Hoffmannu a u režiji Paola Tišljarića u Kazalištu Marina Držića organizirana je konferencija za medije. Riječ je o koprodukciji teatra i Baletnog odjela Umjetničke škole luke Sorkočevića. Najprije je govorio ravnatelj KMD-a Paolo Tišljarić koji potpisuje režiju, scenografiju, oblikovanje svjetla i izbor glumačkih kostima.
- Velika mi je čast i zadovoljstvo da danas možemo predstaviti jedan ovako veliki projekt u ovako groznoj pandemijskoj godini. Naime, ljetos kad su ovdje prisutne kolegice iz Baletnog odjela UŠLS-a došle s idejom da surađujemo, tako smo nekako spontano došli do ideje o "Orašaru" i tako smo lagano cijelu priču zaokružili. Ono što mi je drago, to je i ansambl prihvatio jako otvoreno i nekako sa srcem. Imam osjećaj da napokon radimo pravu, veliku repertoarnu predstavu jer kazalište za djecu i mlade ima tu 'stigmu' manje vrijednog, čini mi se da baš ova predstava ima tu snagu prave velike repertoarne predstave. Drago mi je da imamo prvog pravog, autentičnog dubrovačkog "Orašara" i nadam se da će ova predstava još godinama biti na našem repertoaru. Čak i oni koji manje idu u kazalištu, mislim da će s gustom pogledati ovu predstavu, na meni je samo da sve pozovem u Kazalište da s nama uživaju u ovom prekrasnom "Orašaru", poručio je prvi čovjek dubrovačkog teatra.
Pročelnica Baletnog odjela UŠLS-a Tea Prkačin izrazila je zahvalu na suradnji cijelom KMD-u.
- Mislim da je našoj djeci koje zaista školujemo za jedno deficitarno zanimanje, za kazališne daske, iznimno važno da u svom školovanju imaju mogućnost nastupanja u pravim predstavama jer ipak smo u gradu koji nema profesionalni balet,a njima je neophodno da bi se školovale tako da je zaista velika sreća. Zašto "Orašar"? Mislim da je "Orašar" idealna predstava u kojoj se mogu uklopiti djeca, kao i u onom baletnom "Orašaru" koji je malo drugačiji od ovog našeg originalnog. Stvarno smo svi uživali: od prvog do zadnjeg dana, baš smo neizmjerno zahvalni na svakom ovom danu i nadamo se da ćemo što bolje to uspjeti organizirati jer, da nije pandemija, koreografski bi predstava bila drugačija, puno bogatija, ovako smo se morali ograničiti na broj djece koji smije biti na pozornici i to strogo poštivati tako da je u ovim pandemijskim uvjetima ovaj "Orašar" veliki pothvat i uspjeh koji smo napravili, kazala je Prkačin.
Alida Vuković jedna je od potpisnica koreografije.
- Ovo nam je bila iznimna želja tako da smo neke plesače, koreografe i bivše plesače angažirali još lani, kao što smo Mirnu Sporiš koja je došla prije godinu dana i postavila je tu "Arapski ples". Dalje smo razvijali tu priču i dogovarali svi skupa na koji način ćemo raditi jer je zaista zahtjevno s obzirom na pandemiju. Svaki kolega iz Škole je radio određeni dio, a istovremeno smo se cijelo vrijeme usuglašavali kako će što izgledati. Rad plesača u dva mjeseca je iznimno vrijedan, djeca su 'potegla' strašno puno, jako se puno radi s njima, to je još uvijek amaterski, nismo mi profesionalci, ali trudimo se da izvedemo što bolje i mislim da su djeca angažirana u vrlo, vrlo zahtjevnim ulogama. Na primjer, uloga Šećerne vile je solistička vila u kazalištima koje plešu solistice, primabalerine. Naše koreografske verzije su prilagođene zbog zahtjevnosti, ali manje-više to je tu i nadam se da će djeca to što bolje izvesti. Tu je i duet "Klara i Orašar", za Orašara imamo 'neklasičnog' plesača, to bi trebao biti klasični plesač, ali zahvaljujući suradnji sa Studijem Step'n Jazz uspjeli smo Mihaela Tošića angažirati kao Orašara i uz pomoć Remusa Dimachea smo napravili koreografiju i njega smo uspjeli iz step plesača dovesti u jedan klasičnu ulogu Orašara. Nadam se da će svi uživati u predstavi, svi smo zaista dali veliki trud, kazala je Vuković, zahvalivši vodstvu KMD-a na uvjetima rada.
Potom su nekoliko riječi rekli i članovi ansambla KMD. Ivana Gulin (Marie/Klara Stahlbaum) je istaknula kako voli svoj posao, ali da ne pamti kad je posljednji put s tako velikim oduševljenjem i lakoćom dolazila na probe jer je sve teklo prirodno, a mladi su je 'vratili u djetinjstvo'. Glorija Šoletić (Christian Elias Drosselmeier – Drossi, dvorski urar i čarobnjak) sretna je što sudjeluje u projektu, izjavila je kako bi – i da nije glumica angažirana u predstavi - komad bi mogla gledati tisuću puta. Zdeslav Čotić (Miškralj, Mišji kralj, njezin sin) podcrtao je još jednom kako je riječ o ozbiljnoj repertoarnoj dječjoj predstavi, a dodao bi kako bi bilo lijepo dovesti i orkestar. Bojan Beribaka (sin od Cristopha Zachariasa Drosselmeiera, kasnije Orašar) probe je opisao kao 'ugodan proces rada' slikovito objasnivši kako je Baletni odjel Kazalištu došao kao "slatkiš našem Slatkiš-gradu" te je stvorio ugodan prostor rada u teatru.
Prikazan je trailer za predstavu čiji je producent Miran Brautović, a premijera predstave je 19. studenog s početkom u 19 sati. Reprize su na rasporedu 20., 21., 22., 23. i 24. studenog te 14., 15., 16., 17., 18., 19., 21. i 22. prosinca.