Osebujan program ostvaren uz potporu zaklade Caboga Stiftung Dubrovnik na glazbenoj hridi okupio je sinoć, 22. kolovoza sjajne dubrovačke glazbenike pod ravnanjem Tomislava Fačinija, s izvrsnim solisticama Đivom Franetović Kušelj na flauti te mezzosopranisticom Dubravkom Šeparović Mušović, na posljednjem ovoljetnom festivalskom koncertu u Kneževom dvoru, zasluženo ispraćenim oduševljenim usklicima “Bravi!”
Dubrovnik na glazbenoj hridi već četvrtu godinu za redom obogaćuje glazbeni program Dubrovačkih ljetnih igara originalnim konceptom kojim svaki put iznova beskompromisno okuplja sjajne dubrovačke glazbenike i donosi uzbudljive programe, predstavljajući tako u najboljem svjetlu domaće umjetnike te dokazujući vitalnost lokalne glazbene scene. Jedinstveni program ovoljetnog izdanja Hridi tako je donio, uz nesvakidašnju pratnju sirene, osebujno djelo Komorna glazba 1 jednog od najvažnijih njemačkih skladatelja 20. stoljeća, Paula Hindemitha, koji je pri skladanju svjesno odabrao neobičan sastav i izražajnu tehniku kako bi postignuo groteskni efekt. Koncertna suita Petra Osghiana postala je ubrzo nakon praizvedbe (u Beogradu 1956. godine, s dubrovačkom premijerom u listopadu 1959. godine) stalni dio flautističkog repertoara i nastavnih programa te se našla i na sinoćnjem repertoaru. Spoj klasične harmoničnosti i suvremene emotivnosti koji krasi ovu skladbu nagrađivana flautistica i sinoćnja solistica Đive Franetović Kušelj iznijela je majstorski, s lakoćom izmamljujući iz svog instrumenta svu puninu tona i jasnoću zvuka, a od oduševljene publike usklike “Brava!” Ravelova Moja majka guska, skladba izvorno napisana za djecu pjevačice Ide Godebske, u maestrovoj obradi Dvor je očarala bajkovitim notama pa je na put kroz Španjolsku okupljene povelo Sedam španjolskih pučkih pjesama Manuela de Falle, također potaknuto Godebskom. Ova su dva djela uz to povezana i maestrom Tomislavom Fačinijem koji je i za de Fallu priredio orkestraciju, a čije je uvjereno i okretno dirigiranje sigurno upravljalo ovom glazbenom večeri. Sa Sedam španjolskih pučkih pjesama dovršio se i svojevrsni glazbeni luk s početkom u ranoj španjolskoj glazbi kojom je otvoren glazbeni program 73. Dubrovačkih ljetnih igara, a koji je sada za kraj ponovno sa španjolskim melodijama uplovio u 20. stoljeće. Ove tradicionalne iberske pjesme različitih raspoloženja i ugođaja suživljeno je predstavila nacionalna operna prvakinja i ovogodišnja dobitnica Nagrade Vladimir Nazor, mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović čija je minuciozna izvedba i blistava bravuroznost također zaslužila gromoglasan pljesak i usklike publike koja je na koncu večeri sve glazbenike više puta pozivala na poklon.
Umjetničku hrid na kojoj svo glazbeno i kulturno blago Dubrovnika počiva ovog su puta uz solistice predstavili tehnički suvereni i neumorno virtuozni članovi ansambla: pijanist Ivan Violić, violinistice Mirabai Weismehl i Lorena Milina, violistica Lidija Martinović, violončelistica Vanda Đanić, kontrabasist Denis Ajduković, flautistica Nikolina Pervitić, trubač Ivan Kušelj, hornist Toni Kursar, fagotist Matija Novaković, klarinetist Stijepo Medo, saksofonist Lovro Merčep, harfistica Veronika Ćiković, harmonikaš Stjepan Vuger te udaraljkašica Karmen Pervitić.
Glazbeni program 73. Dubrovačkih ljetnih igara zaokružiti će u četvrtak, 24. kolovoza u 22.00 sati ispred Katedrale, Opera gala na kojoj će uz Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije pod ravnanjem mo. Ivana Repušića nastupiti sopranistica Adela Zaharia i mladi tenor Filip Filipović