StoryEditorOCM
KulturaDUBROVAČKE LJETNE IGRE

GLAZBENO PUTOVANJE U DVORU Suzvučje dubrovačkih glazbenika na koncertu Dubrovnik plovi u intonaciji

Piše DV
20. kolovoza 2018. - 14:49

U sklopu glazbenog programa 69. Dubrovačkih ljetnih igara održan je koncert dubrovačkih glazbenika pod naslovom Dubrovnik plovi u intonaciji sinoć u atriju Kneževa dvora, a pod pokroviteljstvom zaklade Caboga Stiftung. Nastupili su neki od najboljih dubrovačkih glazbenika: Dubravka Šeparović Mušović, Đive Franetović Kušelj, Ivo Tikvica, Maroje Brčić, Eva Šulić, Šimun Končić, Denis Ajduković, ​Karmen Pervitić, Filip Merčep, Lovro Merčep, Vanda Đanić, Vedran Kocelj, Marin Maras, Iva Vukić, Toni Kursar, Matija Novaković, uz maestra Tomislava Fačinija kao dirigenta i čembalista.

Skladno suzvučje dubrovačkih glazbenika pružilo je publici istinsko glazbeno putovanje kroz glazbena stoljeća. Zvuk različitih sastava instrumenata iziskivao je okupljanje nekih od najboljih dubrovačkih glazbenika koji su i ranije svirali zajedno, ali ne u ovakvim sastavima.

Programom koncerta ostvaren je odmak od tradicionalnih instrumentalnih sastava poput dua klavira i violine, gudačkih kvarteta ili puhačkih kvinteta, pa je publika slušala djela trojice skladatelja iz različitih razdoblja (20. stoljeća, romantike i baroka) koja su u svoje vrijeme donijeli svježe i neobične spojeve instrumenata te time otvorili vrata novim kombinacijama muziciranja, a time i izražajnim mogućnostima glazbe. Dubrovački glazbenici izveli su Septet za klarinet, rog, fagot, violinu, violu, violončelo i kontrabas u Es-duru Ludwiga van Beethovena, Brandenburški koncert br. 2 Johanna Sebastiana Bacha i Narodne pjesme Luciana Beria.

Beethovenov Septet za klarinet, rog, fagot, violinu, violu, violončelo i kontrabas u Es-duru svojedobno je bio toliko popularan da je od tada mladog glazbenika napravio ne samo pijanističku, već i skladateljsku zvijezdu. Trag koji je Septet ostavio u povijesti ključnih glazbenih djela, ne očituje se samo u djelima Beethovenovih suvremenika, već i u naraštajima skladatelja koji su se pojavili iza njega.

Koncertni program nastavljen je Brandenburškim koncertom br. 2 u F-duru Johanna Sebastiana Bacha koji je zvučao pokretno, izravno i snažno, a pun je virtuoznih, za izvođače tehnički izazovnih mjesta na kojima su se dubrovački glazbenici itekako iskazali. Luciano Berio, jedan od najvećih avangardnih eksperimentatora zvukom, komponirao je zbirku Narodne pjesme kako bi prevenirao izvođenje folklornih pjesama uz pratnju klavira, a ovim je djelom program koncerta Dubrovnik plovi u intonaciji zaključen.

Jedanaest pjesama za glas i sedam instrumenata dolazi iz različitih izvora (notni i audio zapisi, usmena predaja) i iz različitih geografskih područja (od Armenije, preko Azerbajdžana, Sardinije, Sicilije i Sjedinjenih Američkih Država). Publika je pljeskom vraćala glazbenike na poklon nekoliko puta i time pokazala kako cijeni svoje domaće umjetnike koji imaju svjetsku kvalitetu. Atmosferu sjajnog koncerta sinoć je u fotogaleriji zabilježio i naš Željko Tutnjević.

16. studeni 2024 01:19