Dubrovački slikar Mišo Baričević otvorio je u prizemlju Narodne knjižnice Grad izložbu križnog puta. Podsjetivši na crtice iz autorove biografije, u ime domaćina okupljene je pozdravila knjižničarka Katarina Palinić.
- Autor iza sebe ima više od 30 samostalnih izložbi, imali smo puno puta prilike vidjeti njegove slike, često su to motivi Grada, Feste, a poznat nam je i njegov križni put u Katedrali. Slike sakralnih motiva su u Katedrali i u crkvama na Šipanu, Pelješcu... Sakralni motivi su nešto čemu se umjetnik rado i povremeno vraća, kazala je Palinić.
Prije dvije godine je Baričević napravio poseban, 'epidemijski' križni put koji je nazvao "Križni put grješnoga stoljeća" gdje Isus umjesto križa nosi virus korone, a sad se opet vratio tom motivu, objasnio je i zašto.
- Očito ovo vrijeme diktira i preskače moje namjere! Ovaj križni put sliči na onaj iz Katedrale koji je postavljen prije deset godina, ali sam promijenio pojedine likovne elemente, sad su sve ujednačeniji nego što su u Katedrali. Naime, ovdje sam htio kistom imitirati reljef i nadam se da je sve što je novije i bolje. Napravio sam i 16. sliku, činilo mi se da bi ovako unificirani križni put bio 'jedna crta' pa sam taj redoslijedi htio poremetiti s jednom slikom piete koja je malo starijeg datuma, ali se odlično uklapa, nastojao sam da ona stane tamo gdje bi i trebala biti makar ona službeno nije dio križnog puta, ali je poslije skidanja Isusa s križa ona očito prva prije polaganja u grob. Na tom sam mjestu ukomponirao pietu, ona je rađena i malo drukčijom tehnikom, drugo je sve akril na platnu. Šesnaesta postaja je Uskrs, izlazak iz groba koja recimo postoji u Lourdesu, nekad se stavi, nekad ne. Dakle, Isus izlazi iz groba, a Zemlja je kao planet iznad, dakle, Isus se vraća na Zemlju, to je simbolično. Eto, kažu da sam povremeno sakralist! (smijeh) Volim to, mislim da se likovna baština mora naslanjati na sakralnu umjetnost jer su ostavili toliko vrijednih stvari da imamo od čega učiti. Ovaj Krist je 80 posto likovno riješen s jednom figurom, nisam htio ubacivati Poncije Pilata, vojnike, jednostavno sam to riješio, primjerice uz lance ili motiv rešetki..., kazao je slikar te dodao:
- Osjetio sam potrebu ponovno napraviti križni put, nadao sam se da neće ponovno biti prilike za jednu ovakvu izložbu. Nije prošlo tako davno kad sam imao prošlu izložbu i nije dobro ponavljati se, nije dobro ni tako često izlagati, ali s obzirom da sam mislio da smo konačno izašli 'iz covida', da nakon kiše dolazi sunce, prevario sam se, pojavila se ova 'poguba ljudske naravi', kako reče Držić, počeo je taj nesretni rat. Moram priznati da sam bombardiranje Ukrajine doživio kao ono naše u Gradu, onako kako smo mi ovdje u Gradu doživjeli te granate, strahote... Rekao sam da ću ukrajinskom narodu koji pati napraviti mali doprinos, ovaj križni put, da im obećam i da im rečem da nakon muke, pasije, Golgote, kalvarije, iza toga svega, sigurno dolazi Uskrs. Nadam se da će i njima i nama Uskrs doći radostan i veseo, a vama svima čestitam nadolazeći Uskrs, hvala vam lijepa, poručio je Baričević zahvalivši Palinić, ravnateljici Dubrovačkih knjižnica, Robertu Kralju i Marti Baće, kao i svima ostalima koji su mu pomogli u realizaciji izložbe.
Izložba ostaje otvorena do 8. travnja i može se razgledati od ponedjeljka do petka od 8 do 19 sati.