Ravnatelj Paolo Tišljarić objasnio je o čemu je riječ.
- U radu svakog kazališta, pa tako i našeg, godišnje se proizvede, kupi ili na drugi način pribavi velik broj kostima i scenografije, čiji broj i trošak variraju od projekta do projekta. Nakon što se određena predstava prestane izvoditi, kostimi i scenografija iz te predstave se pregledavaju, te se dio koji se može iskoristiti za tekuće ili nadolazeće projekte odmah reciklira, dio se skladišti na neodređeno vrijeme za moguće buduće projekte, a dio kostima i scenografije (koji se po prirodi stvari, prvenstveno iz higijenskih i zdravstvenih razloga, ne mogu duže vrijeme ili ponovno koristiti - na primjer donje rublje i donji slojevi odjeće, rekviziti - osobni predmeti i slično) se otpisuje odmah po prestanku izvođenja predstave, objašnjava Tišljarić te nastavlja:
Uobičajena praksa
- Dio kostima i scenografije koji se skladište, pohranjuju se u prostorijama unutar kazališta, ili u odvojenim skladištima koje kazalište mora iznajmljivati upravo u tu svrhu. Kostimi i scenografija koje kazalište skladišti, kako u samom kazalištu ili na drugom mjestu, s obzirom na nemogućnost čuvanja u idealnim uvjetima temperature, vlažnosti zraka i slično, s vremenom više nije moguće koristiti jer ih unište razni organizmi kao što su plijesni, insekti, gljivice, pa i crvi. Budući da je našem kazalištu na prvom mjestu briga o zaštiti zdravlja djelatnika i drugih ljudi koji borave u kazalištu, jasno je da takve predmete više nije moguće koristiti niti čuvati u kazalištu ili u blizini drugih kostima i scenografije koji će se još koristiti. Takvi se kostimi i scenografija dalje čuvaju samo ako se radi o povijesnim predmetima velike važnosti, te ako ih je moguće zaštititi i dalje čuvati na siguran način, dodaje prvi čovjek dubrovačkog teatra.
Tišljarić upozorava na još jednu važnu stvar.
- Iz ovog je razvidno da skladištenje kostima i scenografija, čiji fundus konstantno raste, predstavlja konstantno opterećenje za kazalište, prvenstveno iz higijenskih i zdravstvenih razloga, ali i zbog visokih troškova skladištenja koje u konačnici plaćaju građani Dubrovnika. S obzirom da naše kazalište godišnje pripremi prosječno sedam novih predstava, moramo redovito provjeravati stanje kostima i scenografije, te otpisivati dio inventara koji više nije moguće koristiti ili skladištiti. Radi se o uobičajenoj praksi koju provode, ili bi barem trebala provoditi, sva kazališta, ponajviše iz higijenskih i zdravstvenih razloga, ali i zbog efikasnijeg korištenja skladišnog prostora.
Otkriva i dodatni motiv raščišćavanja.
- Uz sve navedeno, u postojećoj situaciji epidemije virusa Covid-19, u kojoj se zahtijevaju najviši higijenski i zdravstveni standardi, te temeljita dezinfekcija svih prostorija u skladu s preporukama epidemiološke struke i Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske, u kazalištu se tijekom travnja i svibnja obavljala opsežna i detaljna akcija čišćenja i dezinfekcije. Koristili smo ovu situaciju u kojoj kazalištu iznimno boravi i kreće se manje ljudi nego inače, te prije početka normalizacije aktivnosti određenog za naredni tjedan (od 25. svibnja). Cijela akcija obavljena je prvenstveno radi zaštite zdravlja zaposlenika i posjetitelja kazališta. Pohranu, pregled i otpisivanje kostima i scenografije u našem kazalištu provode voditeljica i sve službe tehnike, po nalogu ravnatelja kazališta. Osim toga, u kazalištu je u istom razdoblju provedena i detaljna provjera efikasnosti zaštite na radu i zaštite od požara, pri čemu je struka dala preporuku za rasterećenje prostorija i oslobađanje evakuacijskih putova. U sklopu navedene akcije, zbrinut je veći dio uništenih i neupotrebljivih materijala, kostima i scenografije, u skladu s propisima o zbrinjavanju i razvrstavanju otpada. O opsežnosti i potrebi provođenja takve akcije dovoljno govori činjenica da je iz kazališta zbrinuto četiri kamiona uništenog i neupotrebljivog materijala, ističe Tišljarić.
Građevinski radovi
Spominju se tako lutke slikara, scenografa i kostimografa Zlatka Boureka iz predstave „Skup“ koje su navodno završile na otpadu, a na pitanje je li to točno i što je sve zbrinuto, Tišljarić odgovara:
- Zbog velike količine zbrinutih materijala, nije moguće detaljnije popisati koji su točno predmeti zbrinuti, međutim, lutke Zlatka Boureka koje spominjete nisu „bačene“, kako navodite, već su donirane kćerki umjetnika, kostimografkinji Barbari Bourek, za potrebe pripreme "Zbirke Bourek", o čemu se dotična pozitivno izrazila na društvenim mrežama. Nadamo se da će spomenuta zbirka uskoro biti dostupna kazališnim profesionalcima i široj javnosti. Nakon provedenog rasterećenja prostornih kapaciteta kazališta, slijedi detaljna dezinfekcija prostorija u skladu s epidemiološkim preporukama, a sve kako bi se zaposlenici i korisnici Kazališta sljedeći tjedan mogli vratiti u sigurnije okruženje, napominje Tišljarić.
Pored 'čistke', moglo se čuti kako se u samoj ustanovi odvijaju građevinski radovi.
- Kazalište je planirane građevinske radove otkazalo zbog trenutnih okolnosti, ali su u tijeku čišćenje fundusa i manji obrtnički radovi redovnog održavanja, kao što su zamjena utičnica, promjena dotrajalih reflektora, osvježenje zidova, i slično. Napominjemo da je ranije planirano obavljanje građevinskih radova na krovu kazališta i kina u skladu sa izrađenim projektom, a u suradnji sa Zavodom za obnovu Dubrovnika otkazano zbog proglašene epidemije, zaključuje Tišljarić.